Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه درباره استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه با بیان اینکه خیال نکنید اگر حرفی را بلند زدند و تکرار کردند، حق دارند، گفت: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه درباره استفاده آمریکا از  اسنپ بک (مکانیسم ماشه) عنوان کرد: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست و آمریکایی‌ها این را می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: «مکانیسم ماشه» فعال می‌شود؟ سخنگوی جدید وزارت خارجه انتخاب شد

وی افزود: خیال نکنید اگر حرفی را بلند زدند و تکرار کردند حق دارند. آمریکا می‌داند نمی تواند اسنپ بک کند. هشتم می ۲۰۱۸ آقای بولتون در اوج سرخوشی از اینکه برجام را نابود کرد و ظرف سه ماه ایران را هم نابود می‌کند در مصاحبه مطبوعاتی‌اش در کاخ سفید اعلام کرد که ما دیگر عضو برجام نیستیم که از اسنپ بک استفاده کنیم. هنوز صورت جلسه این روی سایت کاخ سفید است مگر اینکه من بگویم بروند آن جمله را بردارند.

بعد از شکست و ناکامی اخیر آمریکا در تصویب قطعنامه ضد ایرانی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی عنوان کرد که دولت این کشور در روزهای آینده تلاش خواهد کرد با استفاده از مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را احیا کند.

پیش از این نیز، قانونگذاران ارشد حزب جمهوری‌خواه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تحت فشار قرار داده بودند تا از تلاش‌های خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران دست کشیده و به جای آن روی بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل متمرکز شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد (امروز) یکشنبه ۲۶ مرداد ماه در باشگاه گلف خود در شهر «بدمینستر» اعلام کرد که این کشور هفته آینده برای فعال کردن مکانیسم احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش می‌کند.

ترامپ گفت: «ما می‌دانستیم که نتیجه رأی‌گیری چه می‌شود، ولی بازگشت تحریم‌ها را امتحان می‌کنیم. هفته آینده آن را خواهید دید»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین دونالد ترامپ کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا برجام ایران آمریکا محمد جواد ظریف مکانیسم ماشه اسنپ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد معترضان به نسل‌کشی غزه در میانه رویداد انتخاباتی دموکرات‌ها

کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد روز گذشته با برگزاری یک گردهمایی بزرگ با حضور باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهور پیشین این کشور ۲۵ میلیون دلار کمک مالی برای انتخابات جمع‌آوری کرده است.

به گزارش فاکس نیوز، این رویداد سیاسی که با حضور تعدادی از ستارگان دنیای موسیقی و «استیون کلبر» مجری معروف آمریکایی برگزار شد، چندین بار توسط معترضان هم در داخل مراسم و هم خارج از مراسم متوقف شد.

گفته می‌شود افرادی که به حمایت‌های جو بایدن از رژیم صهیونیستی انتقاد داشتند، در میانه جلسه فریاد زدند: «شما عقل خود را از دست داده‌اید». در بیرون سالن نیز، برخی فریاد زدند: «جو بایدن که همدست نسل‌کشی هستی، زمان رفتن تو فرا رسیده». برخی دیگر از معترضان با فریاد‌های «خون بر دستان شما است» سخنان هر سه رئیس جمهور را قطع کردند. 

بایدن ۸۱ ساله که برای ریاست جمهوری مجدد خود تلاش می‌کند، با نگرانی‌هایی در مورد زوال عقل و همچنین از دست دادن برخی رای‌دهندگان پیشین خود به دلیل حمایت از اسرائیل مواجه است. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت او به ۴۰ درصد رسیده و در رقابت تنگاتنگ با دونالد ترامپ قرار دارد. 

گفته می‌شود رویداد انتخاباتی نیویورک در واقع برای نشان دادن اتحاد در حزب دموکرات برگزار شده بود. افراد آشنا به مراسم می‌گویند بلیط‌های شرکت در مراسم بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشته است. افرادی که پول بیشتری پرداخته بودند می‌توانستند امکانات بیشتری دریافت کنند. به طور مثال، شرکت‌کنندگان با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار می‌توانستند با هر سه رئیس جمهور عکس بگیرند!

گفته می‌شود این رویداد رکورد جمع‌آوری بیشترین کمک مالی در انتخابات آمریکا را شکسته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فریاد معترضان به نسل‌کشی غزه در میانه رویداد انتخاباتی دموکرات‌ها
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • انتقاد تند از علی مطهری بعد از اظهاراتش درباره نوروز /به دنبال تبدیل عید به عزا هستید؟/خیال نکنید مردم خیلی سرخوش‌ هستند اما.../نوروز تعطیل بردار نیست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان