Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@04:59:22 GMT

روایت اندیشه‌های منافقین همراه با «صنم»

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۳۲۵

روایت اندیشه‌های منافقین همراه با «صنم»

رمان صنم باالهام از تاریخ و انقلاب اسلامی، اندیشه و عملکرد گروهگ مجاهدین ممزوج با دست مایه های داستانی، تخیل و قصه پردازی راوی برشی از حقیقت تلخی است که مردم ایران با آن درگیر بوده و همچنان نیز هستند.

به گزارش مشرق، رمان"صنم" نوشته ملیحه ذوالفقاریان به زودی از سوی انتشارات سروش منتشر خواهد شد. 

این رمان داستان پیوستن و جدایی چند جوان به گروهک مجاهدین (منافقین) است که در پی اتفاقاتی که رخ می دهد یکی از آنها به سرنوشت نامعلومی دچار شده و بقیه گروه به پادگان اشرف در خارج از مرزهای ایران می پیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت شخصیت اصلی داستان" صنم" پس از اتفاقاتی که برای او رخ می دهد توسط "ناصر" شخصیت دوم و موازی داستان از پادگان فرار کرده و به آلمان پناهنده میشود و ادامه روند زندگی اش سمت و سویی دیگر پیدا میکند.

 ذوالفقاریان با اشاره به ایده اولیه این داستان گفت: ایده این داستان بر گرفته از زندگی خانواده هایی است که در جریان انقلاب درگیر این گروهک بوده اند. رمان صنم داستان خانواده ای را روایت می کند که پدر خانواده به شدت انقلابی بوده؛ اما پسرش در جریانی کاملا مخالف و عضو گروهک مجاهدین (منافقین) می باشد. 

رمان "صنم" با الهام از تاریخ و انقلاب اسلامی، اندیشه و عملکرد گروهگ مجاهدین ممزوج با دست مایه های داستانی، تخیل و قصه پردازی راوی برشی از حقیقت تلخی است که مردم ایران با آن درگیر بوده و همچنان نیز هستند.

کتابها، خاطرات، دست نوشته ها و ... از جمله منابعی بوده است که ذوالفقاریان برای نوشتن رمان از آنها بهره گرفته است. وی در این خصوص ادامه داد: نشریات، روزنامه ها، عکس، وصیت نامه، دست نوشته، فیلم های مستند و ... از جمله مواردی بود که با استفاده از آنها توانستم تحقیقاتم را طی ۱۶ ماه تکمیل کنم.  در واقع

شناساندن اندیشه این گروهک، طریقه جذب اعضا، اقدامات و فعالیت های آنها یکی از دغدغه هایی بود که تا حد امکان سعی کردم در لفاف این رمان به آن بپردازم.

وی افزود: در این راه برای جمع آوری اطلاعات به سراغ افرادی که قبلا در این گروهک عضو بودند، رفتنم؛ کسانی که توبه کرده و از این راه برگشته بودند؛ اما آنها حاضر به مصاحبه نشدند.

حتی گاها با کسانی آشنا شدم که رو به روی این گروهک ایستاده و مبارزه کرده بودند اما تمایلی به صحبت در مورد آنها را نداشتند که یکی از سختی های کارم محسوب می شد.

 رمان صنم در ۶ فصل و از زبان شخصیت های مختلف روایت می شود تا تعلیق ایجاد شده در داستان، مخاطب را با خود همراه کند. همچنین ذوالفقاریان معتقد است اینگوه پرداختن به داستان باعث می شد که شخصیت های موجود در رمان هر کدام از زوایه دید خود به روایت داستان بپردازند و به این ترتیب مخاطب را بیشتر با خود همراه کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین کتاب انتشارات سروش نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • صهیونیست‌ها از منافقین درخواست کمک کردند!
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • عاطفه آنجا بود
  • بهروز افخمی: اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم