Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از برگزاری همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر و به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رییس همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز صبح امروز 26 مرداد ماه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست، «حیدر ارشدی» با اشاره به تاریخچه تاسیس بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 شمسی گفت: این بنیاد با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان، دانش آموزان برگزیده، نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت انسانی خیراندیش و نیک سیرت مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شد.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به اینکه در طی بیش از نیم قرن چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور توسط این بنیاد مورد حمایت و تشویق قرار گرفته اند، گفت: این مهم در سال های اخیر در قالب همایش های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده است و در سال جاری که مقارن است با پنجاه و هشتمین سال تاسیس این بنیاد فرهنگی بنا است دو همایش ملی در بخش نخبگان و دانش آموزی برگزار شود.

 

ارشدی با بیان اینکه همایش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان و طلاب برتر سراسر کشور 28 مرداد ماه برگزار می شود، گفت: تمهیدات برگزاری همایش دانش آموزی نیز با هدف تقدیر از دانش آموزان برتر سراسر کشور در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود.

 

وی با بیان جزییات همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز گفت: این همایش با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر کشور با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا این همایش برای نخستین بار از طریق ارتباط بدون کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و 17 مرکز استان انجام می پذیرد.

 

وی ادامه داد: این همایش به دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی بدون مشارکت مدعوین و با حضور محدود برگزیدگان تهرانی در سالن اجتماعات سازمان مرکزی اوقاف و امور خیریه برگزار می شود. همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبین و عدم تردد بین استانی همزمان با این مراسم برگزیدگان سایر استان ها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود تقدیر می شوند.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: در این همایش از 58 منتخب خبره معرفی شده شامل پنج دانشمند، شش مخترع، 10 دانشجوی علوم پزشکی، 30 دانشجوی سایر علوم و هفت طلبه علوم دینی با اهدای جوایز نفیس تجلیل به عمل می آید.

 

وی گفت: مبلغ جایزه هر نفر دانشمند معرفی شده 600 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس همایش، مخترعان مبلغ جایزه هر نفر 300 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس همایش، طلاب مبلغ جایزه هر نفر 250 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس همایش و دانشجویان مبلغ جایزه هر نفر 250 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و تندیس همایش است.

 

ارشدی خاطرنشان کرد: مبلغ نقدی جوایز منتخبین این دوره در مقایسه با همایش قبلی سه برابر افزایش یافته است و به منظور گسترش چتر پوششی جایزه بنیاد البرز برای تمام جامعه دانشگاهی در این دوره برای نخستین بار از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز تقدیر به عمل می آید.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در ادامه به بخش هایی از اقدامات انسان دوستانه مرحوم حسینعلی البرز در دو مرحله قبل و بعد از تاسیس بنیاد اشاره کرد و گفت: این اقدامات در فاصله زمانی 1324 تا 1342 انجام شده است که اهدای کلیه تجهیزات اتاق عمل بیمارستان امیر اعلم، تامین هزینه جهت احداث تیمارستان مدرن و مجهز، پرداخت هزینه درمان بیماران و تامین دارو برای مراکز درمانی، اهدای چندین دستگاه مولد تولید برق به بیمارستان های مختلف، کمک به زلزله زدگان لار، اهدای 10 دستگاه تهویه جهت سالن های کودکان معلول از جمله این فعالیت های خیرخواهانه بوده است.

 

وی به پرداخت وام به دانش آموختگان توسط این بنیاد نیز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از این کمک اجتناب فارغ التحصیلان از پشت میز نشینی و گرایش آنها به کارآفرینی و همچنین جلوگیری از فرار سرمایه های علمی و افراد تحصیلکرده به خارج از کشور بوده است.

 

ارشدی همچنین به بخش دیگر از اقدامات انسان دوستانه مرحوم البرز بر اساس آنچه که در اساسنامه بنیاد فرهنگ البرز آمده است، اشاره کرد و گفت: تامین هزینه جهت ساخت کتابخانه در مدرسه البرز فعلی و دانشگاه امیرکبیر در سال 42، کمک مالی به سیل زدگان پاکستان در سال 52، کمک مالی به گرسنگان آفریقا در سال 53، اختصاص کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان ایرانی در کشور عراق در سال 48 بخش دیگری از خدمات صورت گرفته برای بنیاد فرهنگی البرز بوده است.

پایان پیام/40