Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@04:19:37 GMT

تحلیل یک اصولگرا از انزوای آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۴۷۷۲

تحلیل یک اصولگرا از انزوای آمریکا

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شکست‌های پی در پی دیپلماتیک آمریکا در سازمان ملل، اظهار داشت: شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت در تاریخ این کشور بی سابقه است. نه تنها روسیه و چین، حتی متحدین آمریکا در اروپا به قطعنامه زورگویانه آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفهوم این رویکرد انزوای سیاسی آمریکا در شورای امنیت است. تنها کشور کوچک دومینیکن در کنار آمریکا به این قطعنامه رأی مثبت داده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تقدیر از مواضع قاطع روسیه و چین در مخالفت با قطعنامه آمریکا، گفت: دوران ادعای جامعه جهانی علیه ایران به پایان رسیده است و این جامعه جهانی است که امروز با اقدامات زورگویانه آمریکا مخالف است و حاضر به همراهی با استکبار جهانی نیست. رأی شورای امنیت نشان داد اعضای این شورا تمایلی به حمایت از مواضع غلط و زورگویانه آمریکا ندارند.

بادامچیان، واکنش تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت را روشنگرانه و هوشمندانه دانست و ضمن قدردانی از وی تأکید کرد: آمریکا هیچ وقت در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل به این میزان منزوی و منفور و حقیر نبوده است. وی در ادامه با اشاره به موضوع عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه کمکی به رأی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نمی‌کند. برخی سران کشور‌های خلیج فارس و نیز برخی از اعراب که به طور پنهان و آشکار دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم کودک کش اسرائیل هستند، نوکران آمریکا می‌باشند و ملت‌های آن‌ها از آنان بیزارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: تنها کاری که دولت امارات انجام داده، آشکار کردن وابستگی خود به آمریکا است. اقدام امارات فرو کردن یک خنجر از پشت به جریان مقاومت در منطقه است و اگر ترامپ رأی نیاورد، افتضاح این خیانت، عواقب وخیم تری برای دولت امارات خواهد داشت.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود تحلیل سیدحسن نصرالله را از اوضاع لبنان و منطقه فوق العاده مهم و هشداردهنده دانست و افزود: موضوع کشف علت، انگیزه، عاملان و مباشران انفجار بندر بیروت همچنان در دستور کار مقاومت است و همان طور که سید مقاومت گفته است، درصورت اثبات شرارت رژیم صهیونیستی در پاسخ به این جنایت تردید نخواهد کرد.

وی با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه تأکید کرد: حزب الله به معادله راهبردی بازدارندگی رسیده است. این را همه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پذیرفته اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به موضوع اوراق سلف نفتی هم اشاره‌ای کرد و گفت: از دولت و مجلس می‌خواهیم سیاست‌های دقیق و شفافی را درباره اجرای بودجه سال ۹۹ و برنامه‌های احتمالی برای خروج از مشکلات معیشتی مردم داشته باشند.

بادامچیان افزود: سقف بودجه در ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ مشخص است. در این سقف در ردیف‌های ۲۱۰۱۰۱ و ۲۱۰۱۰۹ میزان آن مشخص شده است. اما در بند «و» تبصره یک قانون بودجه به این سقف متعهد نیست و به دولت اجازه داده است یک رقم ۹۰ هزار میلیارد تومان و یک رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان را بابت بدهی‌های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی و خصوصی و نیز تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی و خصوصی دارای انواع اوراق مالی اسلامی با سررسید زودتر از خردادماه ۱۴۰۰ را از طریق تحویل نفت خام صادراتی با این اشخاص تسویه نماید.

وی ااضافه کرد: اولاً در بند «و» تبصره یک، همچنان تصریح شده است این مبلغ مازاد بر سقف مندرج در بند «ب» این تبصره است. پس هزینه کرد نفت در بودجه ۹۹ خیلی شفاف نیست. قطع بودجه از بند ناف نفت، آنچنان که ادعا می‌شود حقیقت ندارد و دولت به بهانه‌های مختلف از جمله سلف فروشی نفت، همچنان سهم نفت را در بودجه افزایش داده و می‌دهد.

وی تصریح کرد: آئین نامه بند «و» تبصره یک را دولت نوشته است و دولت در این آئین نامه اقدام به قانون نویسی کرده است. اصل ۵۳ قانون اساسی می‌گوید هر پرداختی باید به موجب قانون باشد. اما دولت در تصویب نامه خود این شأن مجلس را نقض کرده است و لازم بود هیئت تطبیق موارد خلاف قانون این آئین نامه را به دولت از طریق رئییس مجلس اعلام می‌کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گلایه از اطلاع رسانی دولت در این زمینه اظهار داشت: نوع اطلاع رسانی دولت درمورد اوراق سلف نفتی اشکال دارد. اگر می‌خواهند کسری بودجه را تأمین کنند، باید از طریق ارائه لایحه متمم به اطلاع و تصویب مجلس برسد. اگر در آئین نامه بند «و» تبصره یک این کار را دولت تمام شده می‌داند، دیگر نیازی به اعلام آن به عنوان یک کار جدید نیست. چون در بودجه آمده است و دولت باید به آن عمل کند و نیازی به نامه رهبری ندارد. ضمن اینکه دولت باید تبعات خلاف قانون آن را بپذیرد.

بادامچیان با اشاره به سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، گفت: اختلافات و اقدامات تفرقه آور، عدم رهبری واحد و اختلاف شدید تفکر لیبرالیستی در اداره کشور با تفکر اصیل مستقل اسلامی ایرانی موجب شد که آمریکا و انگلیس با همدستی عوامل داخلی آن‌ها دوباره بر ایران سلطه بیابند و سازشگران با قرارداد کنسرسیوم، نفت ایران را به غارت غربی‌ها بدهند. این درس و تجربه بزرگی برای نسل‌های ایرانی است. وی در پایان سالروز ورود آزادگان را به میهن گرامی داشت و از فداکاری‌ها و ایثار آنان تجلیل کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 اوراق سلف نفتی بورس انرژی جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی انزوای آمریکا کنکور 99 اوراق سلف نفتی بورس انرژی جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی شورای امنیت آئین نامه تبصره یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از مسئولان در پیام‌های جداگانه درگذشت پرویز داوودی، استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی و معاون اول رئیس‌جمهوری دولت نهم را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند.

بنابر آنچه ایرنا روایت کرده است، محمد باقر قالیباف با صدور با بیان اینکه ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سالها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش از جمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند، نوشت: ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت داوودی

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان هم در پیامی درگذشت«پرویز داودی» را تسلیت گفت و نوشت: این استاد دانشمند و با صفا اوّلین شخصی بود که در سال‌های دهه شصت، نوشته‌های اقتصادی خود را برای اطمینان بخشی بیشتر به ایشان ارایه می‌کردم و ایشان هم با تواضع و متانت خاص خود لطف کرده و با دقت می‌خواند و موجب اطمینان بیشتر من در تحلیل‌های اقتصادی می‌شد. در طول مدت همکاری علمی، برخی ابهامات علمی ـ اقتصادی را با ایشان در میان می‌گذاشتم و ایشان با توانایی و بزرگواری که داشت، به خوبی توضیح می‌داد و مطالب و تحلیل‌هایی که سال‌ها از تحصیل و تدریس و تحقیق در اقتصاد آموخته بود، بی دریغ ارائه می‌کرد و آنچه را که بنده گاهی از نکات اقتصاد اسلامی بیان می‌کردم، به خوبی دریافت کرده و کاملاْ به شرع متعبّد بود.

وی در پیام خود آورده است: اکنون فقدان او ضایعه سنگینی برای نظام اسلامی، دانشگاهیان، حوزویان و اینجانب است. از خداوند متعال خواهانم که او را در أعلی علّیّین با محمد و آل صلوات الله علیهم اجمعین محشور نموده و کمبودهای ناشی از فقدان او را جبران فرماید و به بازماندگان ایشان صبر و اجر جزیل مرحمت نماید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897012

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟