Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: سال‌گذشته ۳۰ میلیون دلار صادرات در همه حوزه‌های صنعت از دزفول به کشورهایی چون قطر، کویت، ارمنستان، روسیه، آذربایجان، امارات و سایر کشورها انجام شد.

به گزارش جماران، مهراب عبدالهی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اتاق اصناف دزفول افزود: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد محصولات شرکت فولاد روهینا جنوب و خمیرمایه دزفول صادر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه این شهرستان علاوه بر کشاورزی، قطب صنعت منطقه است، ادامه داد: دزفول در حوزه معدن،  ظرفیت ایجاد یک شهرک معدنی را دارد.

وی درخصوص معدن شیرین آب گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به عنوان یک دستگاه استعلام گیرنده در حوزه معدن عمل می‌کند چراکه معادن کوهی زیرنظر منابع طبیعی و معادن رودخانه‌ای زیرنظر امور آب هستند.

عبدالهی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، استعلام‌های موردنیاز را انجام داد و سازمان‌های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی،  محیط زیست و میراث فرهنگی اعلام کردند زمین ۲۸ هکتاری شیرین آب مشکلی برای واگذاری ندارد.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفی در این زمینه انجام نداده و همه فعالیت‌های انجام شده، قانونی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه حدود ۱۷ واحد صنعتی در این شهرستان ظرفیت صادرات دارند، گفت: ۳۰۰ واحد صنعتی در دزفول وجود دارد که از این تعداد ۴۷ واحد راکد هستند.

وی مهمترین مشکلات این صنایع را بدهی بانکی، مالیات، بیمه و سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: آمایش سرزمینی این صنایع نیز دیده نشده است.

عبدالهی با اشاره به ایجاد ۲ هزار و ۵۵۴ فرصت شغلی در حوزه اصناف دزفول در چهار سال گذشته اظهارداشت: چهار شهرک صنعتی، سه ناحیه صنعتی و ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرستان دزفول وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته هفت واحد صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شدند، افزود: سال گذشته ۱۷۰ پرونده جواز تاسیس در حوزه صنعت و از ابتدای امسال تاکنون  ۴۱ پرونده صادر شده است.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ پروانه بهره برداری صادر شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ واحد صنعتی در دزفول بهره برداری شده است.

وی افزود: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال جذب بخش صنعت دزفول شده که انحرافی در این خصوص مشاهده نشده است.

عبدالهی با اشاره به موانع اشتغال در شهرستان دزفول گفت: تمام ضوابط سختگیرانه در حوزه اشتغال و کسب و کار از سال ۹۵ با همکاری اصناف در دزفول برداشته شده‌اند.

وی افزود: تعهد اشتغال سال گذشته در حوزه صنعت و معدن دزفول ۴۰۰ نفر بود که در عمل برای ۴۵۵ نفر اشتغالزایی شد.  

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال با توجه به شرایط کرونا، ۱۳۰ اشتغال در سامانه رصد ثبت شد.

ضرورت راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی دزفول 

عبدالهی با تاکید بر لزوم راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های ویژه دزفول گفت: تاکنون ۲ مجوز پایانه صادراتی در این شهرستان گرفته شده که اگر اجرا نشوند و دستگاه‌های اجرایی حمایت نکنند شهرهای همجوار این مجوزها را از ما خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سه سرمایه گذار پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول بومی هستند، پیشنهاد کرد: برای اینکه ۶ ماه مهلت سرمایه گذاران تمام نشود با کنسرسیوم انجام شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول پیشنهاد استقرار گمرگ در شهرک صنعتی را داد و افزود: در حال حاضر پایانه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سردخانه، سوله و سورتینگ برخوردار است.

وی بیان کرد: ۵۰ تریلر از فروردین تا خرداد و ۱۰۰ تریلر از آذرماه تا اسفندماه یعنی فصل صادرات در دزفول ترانزیت می‌شود لذا با راه اندازی پایانه صادراتی، جهش خوبی در حوزه اشتغال و توسعه شهرستان ایجاد خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه کشت گل در دزفول گفت: بیش از ۸۰ میلیون شاخه گل در این شهرستان تولید می‌شود که با بسته بندی نامناسب و قیمت ناچیز با اتوبوس‌های دزفول به تهران منتقل و با نام شهرهای دیگر به روسیه صادر می‌شوند.

وی افزود: مجوز پایانه گل و گیاه دزفول گرفته شده و سرمایه گذار آن نیز مشخص است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول درخصوص مجوز احداث نمایشگاه بین المللی در این شهرستان گفت: مجوز احداث این نمایشگاه از شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گرفته شد و اکنون حمایت مسوولان را می‌طلبد.

وی افزود: این نمایشگاه در حال حاضر مشکل زمین دارد که درصورت رفع، می‌تواند کار را شروع کند.

عبدالهی با بیان اینکه سه سرمایه گذار بومی هستند، گفت: مجوزها توسط سازمان صمت صادر شده و با عملیاتی شدن آنها جهشی در حوزه صنعت دزفول ایجاد خواهد شد.

۹ پرونده برداشت غیرمجاز معدن در دزفول تشکیل شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: ۹ پرونده برداشت غیرمجاز معدن طی 2 هفته گذشته در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

وی افزود: مجوز برداشت معدن، از کف بستر است این در حالی است که برخی معدن‌های متخلف  از کنار بستر برداشت کرده‌اند.

عبدالهی با بیان اینکه یکی از این پرونده‌ها در شورای تامین بررسی و یه دادستانی معرفی شده است، بیان کرد: در روزهای تعطیل هم از معادن بازدید و برداشت‌های غیرمجاز بررسی می‌شوند.

وی درخصوص تولد ماسک در دزفول نیز گفت: از زمان شیوع بیماری کووید۱۹ به دنبال پشتیبانی از کادر درمانی بودیم تا کمبودی در این خصوص نباشد و خطوط تولید فعال باشند.

وی با اشاره به تولید یک میلیون ماسک در یک واحد تولیدی دزفول افزود: چهار واحد تولید ماسک، دستگاه اتوماتیک وارد شهرستان کرده‌اند که با فعال شدن آنها میزان تولید ماسک از ۱۰ هزار به ۴۰ هزار عدد خواهد رسید و مشکل کمبود ماسک حل خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهارداشت: توزیع ۷۴ هزار ماسک با نرخ دولتی ۱۵ هزار ریالی در ۱۸ داروخانه دزفول آغاز شده و محموله جدید نیز به زودی وارد شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به رصد داروخانه‌ها برای جلوگیری از تخلف افزود: اخیرا هشت داروخانه متخلف به علت توزیع نامناسب ماسک به تعزیرات حکومتی دزفول معرفی شده‌اند.

عبدالهی گفت: بازرسی از اصناف دزفول ادامه دارد و در حال حاضر ۴۰۰ فقره پرونده واحدهای صنفی در دست بررسی است. 

وی افزود: ۲۳ پرونده تخلف واحدهای صنفی به تعزیرات حکومتی دزفول معرفی شده و واحدهای متخلف ۲ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال جریمه شده‌اند.

اخبار مرتبط صادرات 372 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان توصیه منابع طبیعی به کشاورزان دزفول

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کشاورزی دزفول آمار صادرات صادرات دزفول تجارت دزفول سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راه اندازی پایانه صادراتی معدن و تجارت دزفول محصولات کشاورزی رئیس اداره صنعت شهرستان دزفول واحد صنعتی سال گذشته دزفول گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این حمایت‌ها شامل بازدیدهای مسوولان، تبلیغات رسانه‌ای و برخورداری از مزایای تبصره ۱۸ قانون بودجه است.   امیررضا رجبی افزود:در دولت سیزدهم سهم مالیات تولیدکننده کاهش یافته است؛ به طوریکه در حال حاضر سهم تولیدکنندگان در حوزه مالیات ۱۸ درصد است؛ اما در گذشته این رقم ۲۵ تا ۳۰ درصد بود، اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اعلام کرده که شناسایی مودیان مالیاتی در استان رشد خوبی داشته است.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در خصوص جرایم واحدهای صنعتی نیز بدون بررسی و کارشناسی‌های لازم، اعمال جرایم امکان‌پذیر نیست و این اداره کل از تولیدکنندگان در این زمینه حمایت می‌کند.   رجبی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی و نهادها نمی‌توانند هر ثبت سفارشی را برای واردات انجام دهند؛ به طور مثال، در صورت وجود کالای تولید داخل مشابه، امکان واردات وجود ندارد مگر در موارد خاص که بررسی فنی انجام گیرد.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اگر واحد تولیدی افزایش تولید بیش از ۲۰ درصد داشته باشد، می‌تواند درخواست خود مبنی بر افزایش سهمیه تخصیص ارز را به اداره کل صنعت استان منعکس کند تا پیگیری لازم انجام شود، در این زمینه ابتدا باید میزان تولید قبلی واحد صنعتی در سامانه‌ها ثبت شود تا تقاضا برای تخصیص ارز اضافه انجام ‌گیرد.      

دیگر خبرها

  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان