Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ذوب آهن اصفهان به دلیل بازار مشخص و دستیابی به سطحی از خودکفایی می تواند همچنان به روند تولید و صادرات خود ادامه دهد، هرچند ممکن است تحریم های جدید علیه فولاد، آلومینیوم و … به درصدی از قیمت تمام شده تولیدات فولادی بیافزاید، اما نمی تواند تولید را متوقف یا صادرات را محدود کند
به گزارش روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، مهرداد تولائیان، معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با بیان مطلب فوق، گفت: تحریم های جدید تا حدودی می تواند قیمت تمام شده کالا را بالا ببرد اما در تولید و صادرات ذوب آهن اصفهان تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت ترامپ تحریم های جدید علیه فولاد، آلومینیوم و ... اعمال کرد تا با این استراتژی، صنایع زیرساختی ایران را زیر فشار قرار دهد و درآمد صادراتی و پروژهای توسعه ای ایران را با خلل مواجه کند، این در حالی است که هم اکنون در حوزه حمل و نقل ریلی پروژه های خوبی تعریف شده که ریل آن را شرکت ذوب آهن اصفهان تامین می کند و بخش دیگر از تولیدات این شرکت فولادی به خارج از کشور صادر می شود.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که تحریم ها کار را مشکل می کند اما آن را متوقف نمی کند، گفت: با توجه به این که ذوب آهن اصفهان بازار خاص خود را دارد عملا این تحریم ها نمی تواند مانع از صادرات این شرکت شود و از طرف دیگر ذوب آهن باید بخشی از مواد اولیه مورد خود را با ارز صادراتی خود وارد کند و به همین دلیل در تامین مواد اولیه هم خللی ایجاد نمی شود.
تولائیان با نگاهی به روند تولید در ماه های گذشته افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، معادن کشور در بخش زغال سنگ و سنگ آهن تا حدودی نیمه تعطیل شدند و تا نیمه اردیبهشت این کاهش تولید آن ها ادامه داشت و روی صنایع پایین دستی نیز تاثیر گذاشته اما بعد از آن تولید افزایش پیدا کرد و عقب ماندگی ماه های فروردین و اردیبهشت هم جبران شده است.
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان، درباره تصمیم گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تغییر ضریب کنسانتره و گندله، اظهار کرد: در حال حاضر قرار شده ضریب کنسانتره و گندله در سال جاری هم تغییری نکند و اگر این ضریب بی رویه افزایش پیدا کند. روی قیمت سنگ آهن هم تاثیر می گذارد زیرا معدنکارها ترجیح می دهند سنگ آهن خود را به سمت تولید کنسانتره و گندله سوق بدهند به همین دلیل افزایش ضریب کنسانتره و گندله روی تولیدکننده های فولاد با روش احیا تاثیر می گذارد و برای شرکت های که با روش کوره بلند فولاد تولید می کنند به دلیل تاثیر تغییر ضریب کنسانتره و گندله به تمام بازار، قیمت محصولات سنگ آهن هم بالا می رود.
وی با تاکید بر این که نباید از عرف جهانی در قیمت گذاری محصولات زنجیره فولاد فاصله بگیریم، تصریح کرد: در حال حاضر باید نسبت ضریب شمش به گونه ای باشد که شرایط موجود بازار را حفظ کند و به نوعی همه زنجیره در تعادل باشد.
تولائیان درباره تاثیر افزایش نرخ کنسانتره و گندله روی وضعیت بازار، اظهار کرد: وقتی قیمت کنسانتره خیلی خوب باشد همه معدنکاران سنگ آهن تولیدی با عیار 62 را به سمت تولید کنسانتره سوق می دهند در حالی که باید سنگ آهن عیار بین 50 تا 54 را به کنسانتره تبدیل کنند، از این رو می توان گفت افزایش بی رویه ضریب قیمت یک محصول روی سایر محصولات هم تاثیر می گذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان تحریم ها سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟

چین مشتری اصلی نفت ایران است و با احتمال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، سوالات زیادی درباره آینده این تجارت به وجود آمده است. نظرات متفاوتی درباره تاثیر این تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش آسیا، سیجیا سان، دستیار مدیر تحقیقات و تحلیل پایین دستی «اس اند پی گلوبال» اظهار کرده است: «تاکنون، جریان صادرات نفت ایران به چین طبق روال معمول ادامه دارد، اما وضعیت این صادرات در آینده، به نحوه اجرای تحریم‌ها از سوی آمریکا بستگی خواهد داشت.»

از سوی دیگر، برخی منابع پالایشگاهی و بازرگانی گفته‌اند تقاضای چین برای نفت ایران، با تحریم‌های جدید آمریکا، بعید است آهسته شود. فعالان بازار، این سوال را مطرح کرده اند که تحریم‌های شدیدتر آمریکا، چگونه می‌تواند عرضه نفت را تهدید کند و به طور بالقوه جریان صادرات را مختل کند. یک منبع مرتبط با یک پالایشگاه خصوصی در شاندونگ گفت: «تعجب نمی‌کنم که آمریکا، تحریم‌های بیشتری را برای صادرات نفت خام ایران پس از عملیات اخیر تهران اعمال کند و فکر نمی‌کنم که اقدام آمریکا، کل رویه را تغییر دهد.»

محموله‌های نفت ایران، خوراک اصلی پالایشگاه‌های مستقل چین بوده‌اند. طبق برآورد «اس اند پی گلوبال»، این محموله‌ها معمولا ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه وارداتی توسط پالایشگاه‌های مستقل را تشکیل می‌دهند. «اس اند پی گلوبال» اطلاعات را از منابع تجاری و منابع پالایشگاهی مستقل، شرکت تحلیل داده کپلر، کارگزاران کشتیرانی و منابع بندری جمع آوری کرده و این اطلاعات را با منابعی که آگاهی مستقیم از موضوع دارند، چک می‌کند. در حال حاضر تقریبا تمام محموله‌های نفت ایران، به جای دلار، به یوان چین تسویه می‌شوند.

یک منبع پالایشگاهی گفت: «تحریم‌های بیشتر مطمئنا واردات محموله‌های ایرانی را دشوارتر می‌کند و ممکن است شرکت‌های بیشتری درگیر در این معاملات، تحریم شوند، اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش قیمت بشکه‌ها و تشویق به خرید شود.»

دیگر خبرها

  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها