Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که آمریکا عضوی از برجام نیست و نمی‌تواند از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند. تاریخ انتشار: 16:09 - 26 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۷۳۶۵

خبرگزاری میزان - سخنگوی «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، می‌گوید «آمریکا نمی‌تواند از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید کرد «آمریکا با توجه به خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و شرکت نکردن در هیچ یک از تحولات مربوط به آن، نمی‌تواند عضوی از برجام به شمار برود، بنابراین این کشور در جایگاهی نیست که از بند‌های مختص طرف‌های حاضر در برجام مانند مکانیسم ماشه استفاده کند.»

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، روز یکشنبه، ۲۶ مرداد، و در پی شکست قطعنامه پیشنهادی اش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد «قصد دارد هفته آینده تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را از طریق مکانیسم ماشه برجام فعال کند.»

بیشتر بخوانید: تهدید ترامپ به فعال شدن مکانیسم ماشه و تردید متحدان آمریکا آمریکا در پی فعال کردن مکانیسم ماشه؛ پاسخ ایران چه خواهد بود؟

«ترامپ» در کنفرانسی خبری در «بدمینستر» ایالت «نیوجرسی» مدعی شد که دولتش قصد دارد هفته آینده به منظور بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، به صورت یکجانبه اقدام کند.

وی در این اظهارات خود ادعا کرد که پیش از رای گیری روز جمعه شورای امنیت، از ناکامی قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطلاع داشته است.

نتیجه رای گیری شورای امنیت پس از ماه‌ها تلاش واشنگتن برای جلب نظر اعضا و متقاعد کردن آن‌ها به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در ساعات اولیه روز شنبه به وقت تهران اعلام شد.

از مجموع ۱۵ عضور شورای امنیت، آمریکا و جمهوری دومینیکن به قطعنامه پیشنهادی رای مثبت، چین و روسیه رای منفی و انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، استونی، اندونزی، ویتنام، آفریقای جنوبی، تونس، نیجر و سنت وینسنت رای ممتنع دادند.

تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه سال جاری براساس توافق هسته‌ای منقضی می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران اتحادیه اروپا جوزپ بورل تحریم تسلیحاتی ایران مکانیسم ماشه شورای امنیت علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه در شرایط فعلی نمی‌تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «تروریستی» اعلام کند.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه لوموند در این باره گفت: «ما بار‌ها درباره افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت کرده‌ایم و این کاری بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا انجام داد، با این وجود مقام قضایی اتحادیه اروپا باید تشخیص دهد که سپاه مرتکب اقدام تروریستی شده است و در حال حاضر چنین نیست.»

وی درباره تحریم‌های جدید علیه تهران نیز گفت: این اقدام ابتدا مستلزم وجود چیز‌هایی است که قابل تحریم باشد. بورل همچنین تاکید کرد: در پی پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله‌ای که ایران با پهپاد و موشک انجام داده است، به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.

 

وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا قدرت دیپلماتیک دارد و هدفش کاهش تنش در منطقه از طریق روابط خود با تل‌آویو و کشور‌های عضو، به ویژه آلمان، و متحدان بین‌المللی آن مانند واشنگتن است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درپی پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران خواستار تحریم کشورمان و قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست به اصطلاح «تروریسم» اتحادیه اروپا شد.

دیگر خبرها

  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد