Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:30:47 GMT

بهره برداری از مترو پرند تا خرداد ماه سال 1400

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۷۶۱۴

بهره برداری از مترو پرند تا خرداد ماه سال 1400

استاندار تهران از به بهره برداری رسیدن مترو پرند تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در جلسه رفع موانع مترو پرند اظهار داشت: مترو پرند در سه فاز مطرح شده که یک فاز تا شهر آفتاب و فاز دوم از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح شده و فاز سوم از فرودگاه تا پرند باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طولانی شدن زمان احداث فاز سوم افزود: بنا به دلایلی از جمله عدم تأمین بودجه و عدم تخصیص زمین پروژه طولانی شده و اکنون تمام تلاش ما در مجموعه استانداری این است تا با همراهی سایر دستگاه‌ها این پروژه را به سرانجام برسانیم تا مطالبه دیرین مردم این منطقه محقق شود.

استاندار تهران در مورد حل مشکلات مطرح شده برای تکمیل مترو پرند تصریح کرد: در مورد تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی مترو در نامه به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این موضوع پیگیری می‌شود؛ ضمن اینکه پیشنهاد تغییر دستگاه اجرایی مسئول اجرای پروژه نیز منتفی است چراکه صرفاً سبب طولانی شدن روند احداث مترو می‌شود.

محسنی بندپی سپس گفت: در مورد تعهد شرکت شهرک‌های جدید برای تخصیص ۵۰ هکتار زمین به مترو جهت ایجاد مجتمع ایستگاهی و غیره با کمک شهردار پرند موضوع پیگیری و ۲۵ هکتار باقی مانده از این میزان تخصیص داده می‌شود.

وی عنوان کرد: موضوعات دیگر از جمله عبور خط انتقال برق در حریم ۶ کیلومتری شهری و همچنین تعارضاتی که با راه آهن وجود دارد بررسی و مرتفع می‌شود تا با همت مسئولان و پیگیری‌های استانداری تهران این پروژه تا پایان خردادماه سال آینده افتتاح شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0037DZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استاندار تهران مترو پرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان راه آهن رشت - کاسپین را آماده بهره برداری دانست و گفت: با سفر رئیس جمهور به گیلان این راه آهن به بهره برداری می رسد، ضمن اینکه در این سفر حدود ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی نیز افتتاح می شود.

اسدالله عباسی شامگاه گذشته ۵ اردیبهشت در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم با مردم گیلان در ویژه برنامه «پاسخ» شبکه باران، با اشاره به مشکل ۴۰ ساله پسماند سراوان رشت و آغاز ساماندهی آن از سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: همه استان های کشور به نحوی با مشکل پسماند مواجه هستند، اما این مشکل در گیلان‌ و مازندران به دلیل رطوبت متفاوت با سایر استان هاست

وی با اشاره به ورود مستقیم خود برای رفع مشکل دفنگاه زباله سراوان رشت، افزود: این مسئله یک بحران جدی برای استان شده بود و در این شرایط، سختی مدیریت شهری را متحمل شدم و توان خود و استان را برای حل این مشکل به کار گرفتم و اکنون پروژه ساماندهی پسماند سراوان رشت در حال اتمام است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت با انتخاب بهترین پیمانکار برای مدیریت شیرابه حاصل از آن در دستور کار است، عنوان کرد: فراخوان انجام شد و از ۲۸ اردیبهشت ماه پیمانکار شروع به کار می کند. ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت نیز تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت دارد.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ سازی آن ادامه داد: تولید ۲۲۰۰ تن زباله به ۱۶۰۰ تن رسیده؛ مسائل حقوقی مربوط به احداث زباله سوز رشت نیز بررسی شد و قرار است پیمانکار با دریافت تسهیلات کار را ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پنج تقاطع غیرهمسطح در رشت بیان کرد: چهار تقاطع تا پایان سال جاری به اتمام می رسد؛ ضمن اینکه پل اسالم براساس تعهدات پیمانکار و اعلام اداره کل راه و شهرسازی در هفته دولت افتتاح می شود.

استاندار گیلان راه آهن رشت - کاسپین را آماده بهره برداری دانست و گفت: با سفر رئیس جمهور به گیلان این راه آهن به بهره برداری می رسد. ضمن اینکه در این سفر حدود ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی نیز افتتاح می شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تشریح وضعیت اشتغال در گیلان، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان ۶.۲ دهم درصد است که ۲.۲ دهم درصد از میانگین کشوری پایین تر است؛ ضمن اینکه تلاش می شود با افزایش ظرفیت های دانش بنیان و بهره گیری از دانش آموختگان رشته های مختلف درصد بیکاری گیلان کاهش یابد.

عباسی بیان کرد: مشارکت اقتصادی استان نیز ۴۴.۵ درصد و بالاتر از میانگین ۴۱.۵ درصدی کشور است؛ ضمن اینکه در بهره وری از رتبه دوم برخورداریم.

وی ۲۰۲۰ روستای استان گیلان را دارای طرح هادی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که مسئله طرح هادی را متناسب با نیاز منطقه انجام دهد تا آمایش سرزمینی انجام شود.

استاندار گیلان بیان کرد: در سال جاری برنامه سیاست گذاری در حوزه برنج متناسب با میزان تولید و مصرف ساماندهی می شود و از این رو کشاورزان نگران نباشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه شالیکاران برای مدیریت منابع آب بیان کرد: در زمان حاضر آب ذخیره پشت سد سپیدرود حدود ۶۸۰ میلیون مترمکعب است که سال گذشته در همین زمان ۷۵۰ میلیون مترمکعب بود.

عباسی اضافه کرد: ضروری است تا کشاورزان همانند سال گذشته همکاری کنند و کشت و کار برنج را براساس تقویم زراعی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک و دو عنوان کرد: کارخانجات با توجه به کیفیت برگ سبز، آن را بالاتر از نرخ مصوب از چایکاران خریداری می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته تولید چای خشک ۳۰ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: تاکنون ۹۸.۹ دهم درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده که در قراردادهای سال جاری با مسئولان کارخانجات چای در موضوع پرداخت به موقع این مطالبات سختگیری می شود.

عباسی تصریح کرد: توزیع کود شیمیایی برای چایکاران و برنجکاران در حال انجام است و به مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی تاکید شده تا کود به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها، فرمانداران، شهرداران و بخشداران براساس شاخص های عملکردی ارزیابی می شوند، گفت: در آینده نزدیک تغییراتی در برخی حوزه های مدیریتی استان انجام می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ملاک عمل ما رضایتمندی مردم است، عنوان کرد: تذکر و فرصت به مدیران داده می شود اما در صورت وجود مصداق کم‌کاری در ساختار مدیریتی، تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کار ما مسئولان، خدمت به مردم است و آنان باید در جریان کارها و اقدامات قرار گیرند، ادامه داد: مدیران گیلان باید پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟