Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره ملی «الماس‌های درخشان» به منظور پاسداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی همزمان با سراسر کشور در مرکز استان ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، کنگره ملی «الماس‌های درخشان» نکوداشت آزادگان عرصه ایثار اجتماعی با حضور آیت الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد،اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز یکشنبه ۲۶ مردادماه، به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور  در  استان ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مراسم و همایش تجلیل از آزادگان که در سالن اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، با حضور سردار «نور علی یاری»، فرمانده انتظامی استان ایلام، «محمد حسین فولادی»، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، «قدرت الله کریمیان» جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این مراسم، با  گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور و یاد شهدای غریب در اسارت،اظهار کرد:  آنچه که امروز با افتخار از آزادگان سرافراز یاد می شود، روحیه مقاومت و ایستادگی آنان و رشادت هایی است که دوران اسارت داشته اند.

 

«اسدالله تولیده» با بیان اینکه باید قدردان  ایستادگی آزادگان در دوران اسارت و دفاع از دستاوردهای امام راحل و شهدا باشیم، افزود: آزادگان سرافراز میهن اسلامی، این افتخار را با گوشت و استخوان خود و فشارها و شکنجه هایی که در آن دوران کشیده اند، کسب کرده اند.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام در مجموع دارای ۳۳۷ نفر آزاده است، یادآور شد:۲۶ مرداد، روزی به عنوان روزی به یاد ماندنی و مبارک، یادآور پیروزی بزرگ ملت شریف ایران و بازگشت سرافرازانه آزادگان رسته از بند دشمنان متجاوز به میهن اسلامی است.

 

تولیده با تبریک این روز بزرگ خدمت همه آزادگان سرافراز، تصریح کرد: کاری که آزادگان انجام دادند تحسین بر انگیز است و همان روحیه استواری که در زمان اسارت داشتند را در طول این سال ها به صورت مضاعف تر نشان دادند.

 

گفتنی است در این مراسم از «بهداد خوشخبر» فرزند گرانقدر شهید عبدل خوشخبر و از پرسنل کادر درمان بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) و حجت الاسلام و المسلمین «عمران احمدی» و «مراد مقصودی» دو تن از آزادگان سرافراز به نمایندگی از آزادگان استان تجلیل شد.

 

در حاشیه این مراسم از کتاب «روزگار اسارت» اثر زینب شاهمرادیان، مجموعه خاطرات دوران اسارت ۱۸ نفر از آزادگان سرافراز استان، رونمایی شد و با اهدا لوح تقدیر و هدیه از نویسنده این کتاب تقدیر گردید.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در ادامه برنامه های سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی  با «مراد علی دوستی» و «عبدالعلی چراغی» دو تن از آزادگان سرافراز دیدار و از مقام والایشان تجلیل کرد.

 

 مراد علی دوستی جانباز ۶۰ درصد قریب به ۱۰ سال و ۲۷ روز و عبدالعلی چراغی آزاده و جانباز ۴۰ درصد قریب به ۴ سال و ۶ ماه در زندان های رژیم بعث در اسارت بودند.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: الماس های درخشان استان ایلام آزادگان کنگره بنیاد شهید و امور ایثارگران آزادگان سرافراز میهن اسلامی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام شهید هاشمی نژاد افزود: مسابقات بین المللی کشتی شهید هاشمی نژاد و گرامیداشت کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار و چهارصد شهید سرافراز استان در فرمانداری بهشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این جلسه تاکید کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی صحیح می‌توانیم شاهد میزبانی و رقابت‌های مناسب و با کیفیتی باشیم.

وی همچنین افزود؛ مازندران استانی ورزشی است و میزبانی این رقابت‌ها باید در شأن نام شهدا و استان باشد.

علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر در این نشست گفت: در طی ۱۸ دوره اخیر همه ارکان شهرستان برای برگزاری مناسب این رویداد تلاش داشتند و در نوزدهمین دوره هم با کمک همه دستگاه‌ها و متولیان شاهد میزبانی مناسب این رویداد باشیم.

کد خبر 6081275

دیگر خبرها

  • آشکارسازی المان‌های ترافیکی در بزرگراه‌های منطقه ۱۹
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • بازی «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» روایتی از شهید «حسین لشگری»
  • اجلاسیه ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم