Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجتهد در توییتی نوشت: محمد بن سلمان و آمریکایی‌ها هم‌اکنون در حال چانه‌زنی بر سر این هستند که در مقابل اعلام عادی‌سازی روابط، شاهزاده‌های مخالف را به بیعت با او به عنوان پادشاه مجبور کنند.

این افشاگر اسرار خاندان سعودی در ادامه نوشته است: اما میان آنها (ولیعهد سعودی و آمریکایی‌ها) در مورد این موضوع که کدام یک اول انجام شود (پادشاهی یا عادی‌سازی) اختلاف وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها می‌گویند اول عادی‌سازی و محمد بن سلمان هم می‌گوید: اول بیعت با من.

پیش‌تر تارنمای خبری «آسیا تایمز» گزارش داده بود: به نظر می‌رسد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر (آبان) کنترل حکومت در پادشاهی عربستان سعودی را به دست گیرد.

بن سلمان برای تحقق رویای خود که همان جانشینی پدرش است از ابتدای روی کارآمدن سعی کرده که به هر طریق موانع پیش‌ روی خود را کنار بزند که مهم‌ترین آنها حذف شاهزادگان سعودی است، افرادی که از هر نظر شایستگی و تجربه آنها نسبت به بن سلمان جوان کم تجربه بیشتر بوده و اقدام اخیر وی در بازداشت چند شاهزاده متنفذ سعودی نیز برای رسیدن به قدرت شاهی در این کشور در همین راستا است.    

همچنین سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده‌اند.

برچسب‌ها محمد بن ‌سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی محمد بن سلمان عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی عادی سازی بن سلمان محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل

 

به گزارش تابناک، وزارت خارجه عربستان این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اشغالگر» ارزیابی کرد.

طبق گزارش شبکه العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان صهیونیست و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد.

رژیم صهیونیستی جمعه از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

 

همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد
  • پویش پیمان محمد(ص)؛ میثاقی برای قطع تجارت نفت و غذا با رژیم اسراییل 
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی