Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@02:50:31 GMT

۴ گزینه‌ برای کرسی وزارت صنعت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۸۳۲۴

صراط:

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار عصرایران درباره گزینه های وزارت صمت از وجود ۴ گزینه نهایی برای این پست خبر داد.

وی گفت: هم اکنون گزینه های متعددی برای این پست مطرح هستند که از جمله می توان به سید محمد اتابک نایب رئیس اتاق تهران و رئیس هولدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم، داریوش اسماعیلی معاون امور معدنی وزارت صمت، خداداد غریب پور مدیرعامل ایمیدرو، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، جعفر سرقینی سرپرست کنونی وزارت صمت، محسن مهرعلیزاده، محمد خوش چهره نماینده مجلس هفتم، مصطفی سالاری مدیرعامل فعلی سازمان تامین اجتماعی و بهمن حسین زاده معاون وزارت صمت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع مطلع که خواست نامش اعلام نشود افزود: با توجه به سوابق و عملکرد برخی از این افراد، به نظر می رسد از میان آنها، چهار نفر شانس بیشتری برای معرفی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی صمت را دارند.

او ادامه داد: این ۴ نفر خداداد غریب پور، علیرضا رزم حسینی، مصطفی سالاری و داریوش اسماعیلی هستند.

همچنین یکی از این چهار گزینه امروز یکشنبه با رئیس جمهوری دیدار و درباره برنامه های خود با روحانی گفتگو کرده است.

سوابق این ۴ گزینه:

*خداداد غریب پور

وی رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت است و دارای مدرک تحصلیی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است. او در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ مدیرعاملی پتروشیمی شازند را بر عهده داشته است. مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، مدیرعاملی شرکت توسعه کشت و صنعت ملی در سوابق این گزینه احتمالی ثبت شده است.

*علیرضا رزم حسینی

وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه کرمان است. استاندار کرمان در دولت یازدهم بوده و همواره رضایت مردم کرمان را به خود جلب کرده است و هم اکنون استاندار خراسان رضوی است. او به غیر از استاندار بودن در دو استان مدیر عاملی چند شرکت عمرانی و راه سازی را در کارنامه خود دارد.

*مصطفی سالاری

سالاری در سال 92 به عنوان استاندار در استان مرزی بوشهر منصوب شد. او پیش از استاندار شدن، 11 سال تجربه مدیریت ارشد صنعتی در عظیم ترین پروژه صنعتی کشور یعنی پارس جنوبی را دارا بود. او استاندار بوشهر و گیلان بود. دارای تحصیلات دکتری در رشته مدیریت اجرایی در دوره مشترک دانشگاه بوردو فرانسه و سازمان مدیریت صنعتی ودکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. سالاری هم اکنون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و جوان ترین گزینه وزارت صمت است.

*داریوش اسماعیلی

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی بوده و استاد زمین‌شناسی دانشگاه تهران است. او در ۸ بهمن ۱۳۹۸ به جهت پذیرش پست معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از نمایندگی مجلس استعفا داد. وی رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در دور دهم بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رئیس اتاق تهران وزارت صنعت صراط داریوش اسماعیلی صنایع معدنی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز آسیا-اروپا اظهار داشت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف