Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@08:07:51 GMT

سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۹۴۸۸

با تصویب هیئت دولت، سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از ۲۰ میلیون ریال، به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.


به گزارش شریان نیوز،هیئت وزیران در جلسه امروز خود به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به کشور، یاد و خاطره آزادگان سرافراز و عضو آزاده هیئت دولت، مهندس اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، وزیر امور خارجه از شکست مفتضحانه آمریکا در به تصویب رساندن قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران گزارش داد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشورمان، دولت آمریکا را زورگو و ناقض حقوق بین الملل خواند و گفت: رئیس جمهور کنونی آمریکا بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت نجیب ایران مرتکب شده است.

روحانی افزود: ترامپ با خروج از برجام و برقراری غیرقانونی تحریم‌ها فقط به حقوق ملت ایران تعدّی نکرده، بلکه حرمت عهد و پیمان جمعی با چندین کشور را نقض کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با کمال وقاحت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی را ترور و مسئولیت آن را هم برعهده می‌گیرد.

در ادامه جلسه، وزیر نیرو با اشاره به اینکه با همکاری هموطنان عزیز، اوج بار مصرف برق در تابستان ۹۹ بدون کمبود تولید برق و تنها با افزایش اوج بار یک درصدی نسبت به سال قبل پشت سر گذاشته شد، اظهار داشت: این توفیق در صورتی در یکی از زودرس‌ترین و گرم‌ترین تابستان‌ها رخ داد که عرضه انرژی به صنایع بزرگ کشور در ماه‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد بوده است و تعهدات صادرات انرژی کشور نیز انجام شده است. همچنین هیئت وزیران از همه دست اندرکاران صنعت برق قدردانی نمود.

افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های (ETF)

با تصویب هیئت دولت، سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) از ۲۰ میلیون ریال، به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب هیئت وزیران رسید.

بررسی مواد دیگری از آیین نامه اجرایی ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه‌های «کارمند ایران» و «ثبت حقوق و مزایا»

هیئت وزیران در جلسه امروز، به بررسی مواد دیگری از آیین نامه اجرایی ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه «کارمند ایران» و سامانه «ثبت حقوق و مزایا» پرداخت و آن را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه فوق، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند اطلاعات کارکنان و پرداخت‌های مستقیم و مستمر و سایر پرداخت‌ها به تمامی آنان را در سامانه کارمند ایران (زیرسامانه‌های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا) ثبت و همواره به روز رسانی نمایند.

همچنین سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شدند اقدامات لازم را برای تبادل اطلاعات بین سامانه کارمند ایران و سامانه‌های جامع بودجه و خزانه داری الکترونیکی با روش تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) بعمل آورند.

براساس آیین نامه مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) پرداخت مستقیم و مستمر به تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی که از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی حقوق دریافت می‌نمایند را پس از دریافت درخواست وجه از دستگاه اجرایی (مطابق با اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه اجرایی در سامانه کارمند ایران) و در سقف تخصیص اعتبار صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و پس از اطمینان از ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه «کارمند ایران» از طریق دریافت اطلاعات به صورت تبادل اطلاعات الکترونیک (وب سرویس) با سامانه مذکور، صورت خواهد داد.

تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به درگاه الکترونیک استعلامات قضایی

هیئت وزیران در راستای تکلیف مندرج در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ضرورت تسریع در پاسخگویی به استعلامات قوه قضائیه به منظور پیشگیری از اطاله دادرسی، آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱۷) قانون برنامه ششم توسعه موضوع درگاه الکترونیک استعلامات قضایی را تصویب کرد.

به موجب آیین نامه فوق، قوه قضاییه مکلف است درگاه الکترونیک استعلامات قضایی را بر بستر شبکه ملی عدالت با ضریب امنیتی مطمئن به گونه‌ای طراحی و ایجاد نماید که برای مراجع قضایی از جمله دادگستری کل استان ها، شهرستان ها، حوزه‌های قضایی بخش، ستاد و سازمان‌های وابسته امکان استعلام الکترونیکی از دستگاه اجرایی و دریافت پاسخ فراهم باشد.

همچنین به منظور پاسخگویی به استعلام‌های مراجع قضایی، دستگاه‌های اجرایی مکلفند با بکارگیری امکانات فنی و خدمات ارتباطی، سامانه‌های الکترونیک خود را به نحوی ایجاد و یا بروز رسانی کنند که هرگونه تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی استعلام‌های مراجع قضایی ذی صلاح توسط دستگاه اجرایی صرفاً از طریق درگاه قابل انجام باشد.

استعلامات مراجع قضایی از دستگاه‌های اجرایی باید به صورت الکترونیکی برخط پاسخ داده شود. در صورتی که امکان پاسخ به صورت برخط وجود نداشته باشد، دستگاه‌های اجرایی مکلفند در مهلت تعیین شده توسط مراجع قضایی نسبت به ارسال پاسخ اقدام نمایند و چنانچه مهلتی تعیین نشده باشد، در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

پاسخ دستگاه اجرایی باید کامل و متضمن آخرین اطلاعات در خصوص موضوع استعلام باشد، به نحوی که مراجع قضایی نیاز به استعلام مجدد نداشته باشند و مراجع قضایی موظفند استعلام را از دستگاه مسئول مستقیم به عمل آورده، در صورتی که استعلام مذکور نیازمند تحصیل اطلاعات از واحدهای تابعه باشد دستگاه اجرایی موظف است با تحصیل آن اطلاعات به مرجع قضایی پاسخ دهد.

** موافقت دولت با اصلاح یکی از مواد آیین نامه راهنمایی و رانندگی

دولت به منظور پیشگیری و رفع مشکل ناشی از هزینه‌های مالی بسیار زیاد برای نگهداری و توسعه انبار پلاک‌های فک شده توسط پلیس به دلیل عدم خریداری خودرو جدید توسط صاحب پلاک، با اصلاح تبصره ماده (۵) آیین نامه راهنمایی و رانندگی موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، صاحب پلاک فک شده یا نماینده قانونی وی در صورت خرید خودرو بعد از فک پلاک، باید برای دریافت مجوز نصب پلاک جدید بر روی وسیله نقلیه خریداری شده به واحد شماره گذاری یا مراکز مجاز مراجعه نماید. راهنمایی و رانندگی پلاک‌های فک شده را حداکثر تا یک سال نگهداری و درصورت عدم مراجعه صاحب قبلی، با حفظ کلیه سوابق پلاک و مالک قبلی خودرو در سامانه‌های شماره گذاری، پلاک‌های مذکور را به افراد متقاضی جدید اختصاص خواهد داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دسته بندیگوناگون

منبع: شریان

کلیدواژه: سقف سرمایه گذاری در صندوق دستگاه های اجرایی آیین نامه اجرایی دستگاه اجرایی کارمند ایران میلیون ریال هیئت وزیران مراجع قضایی پرداخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای معاونین دادگستری استان در آغازین روز‌های سال ۱۴۰۳ با تبریک حلول سال جدید آرزوی توفیق برای همکاران و قبولی طاعات و عبادات نمود و میلاد سبط اکبر نبی مکرم اسلام حضرت امام حسن (ع) را هم تبریک گفت. 
عتباتی ادامه داد، ان شاءالله در سال جدید مانند همیشه برای اعتلای اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز اجرایی شدن اهداف و سیاست‌های کلی قوه قضائیه گام‌های محکم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. 
رئیس کل دادگستری استان با تشکر از همه همکاران خود گفت علیرغم همه مشکلات و کمبود‌ها در سال ۱۴۰۲ تلاش کردید کار مردم زمین نماند و در انجام امور خود بصورت اثربخش عمل نمودید و در حوزه‌های مختلف زحمت کشیده شد و نتایج ارزشمندی از اقدامات حاصل شد. 
وی افزود، اثر اقدامات همکاران عزیز در همه امور در جامعه بروز و نمود پیدا می‌کند به عنوان مثال یک سازش و آزادسازی زندانی دارای آثار مطلوب اجتماعی است و فرهنگ صلح و سازش را بین مردم نهادینه می‌کند یا جایگزین‌های حبس در سطح جامعه آثار وضعی بسیار خوبی دارد خصوصاً در باب پیشگیری از جرم و جلوگیری از تکرار جرم توسط فردی که اتفاقاً جرمی انجام داده و دادگستری بجای حبس او را با جایگزین حبس به جامعه بازگردانده است. 
عتباتی اضافه کرد، احساس مبارزه با فساد القای یک حس خوب به جامعه است و مردم را امیدوار می‌کند که دستگاه قضایی در مقابل مفسدین محکم و قاطع ایستاده است و هیچ مماشاتی را در مبارزه با فساد نمی‌پذیرد و ملاحظه این اقدامات توسط مردم یقیناً دعای خیر آنها را به دنبال خواهد داشت و رضایت خداوند متعال هم در راضی بودن خلق الله است. 
رئیس شورای معاونین دادگستری در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی هم اشاره و گفت: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ آماده شده است و این برنامه به صورت حداکثری وفق برنامه‌های ابلاغی خصوصاٌ سند تحول قضایی قوه قضائیه است. 
عتباتی به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم هم اشاره و گفت: باید در این خصوص اتاق فکر‌هایی تشکیل شود و برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصمیمات اجرایی وعملیاتی اتخاذ شود و باید دقیقاً مشکلات تولید و اقتصاد استان مورد واکاوی قرار گیرد تا پس از شناسایی مشکلات برای حل و رفع آنها اتخاذ تصمیم گردد. 
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اقدامات ارزشمند کمیته حمایت قضایی استان در سال ۱۴۰۲ گفت: مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در جلسات کمیته حمایت مطرح و ۳۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات آنها مصوب گردید و بسیاری از شرکت‌ها که با مشکلات عدیده مواجه شده بودند و یا تعطیل شده بودند یا در مسیر راکد شدن بودند با تدبیر اعضای کمیته نجات پیدا کردند. 
مقام ارشد قضایی استان به بازرسی‌های سال جدید هم پرداخت و گفت: بازرسی‌ها باید به صورت گسترده و کلی از حوز‌های قضایی به صورت هدفمند برنامه ریزی و انجام شود چرا که این حضور‌ها بسیار مفید و نتیجه بخش است و نقاط ضعف و قوت شناسایی و برای آنها تصمیم گیری می‌شود. 
رصد پرونده‌های مهم و خاص و عدم غفلت از آن دیگر خواسته عتباتی از اعضای شورای معاونین بود که تاکید کرد باید با دقت و به صورت جدی مورد رصد معاونین ناظر قرار گیرد. 
عتباتی به لزوم رصد فضای مجازی هم تاکید و گفت: باید در داخل دستگاه قضایی واحدی برای رصد فضای مجازی تشکیل شود تا از فعالیت افرادی که بلاقید در فضای مجازی اقدامات خاصی انجام می‌دهند مورد رصد و کنترل قرار گیرد. 
رئیس کل دادگستری استان از اعضای شورای معاونین خواست هر یک در حوزه تحت نظارت خود علاوه بر بازرسی‌ها و بازدید‌ها نقش صیانتی، حفاظتی و ارزشیابی هم داشته باشند و در جهت صیانت از همکاران تدابیر مدیریتی خود را به کار بندند تا از کمترین آسیب در درون دستگاه جلوگیری به عمل آید. 
تامین فضا‌های مناسب اداری هم از جهت احداث، تکمیل و اجاره، تامین نیروی انسانی قضایی و اداری، آغاز به کار دادگاه‌های صلح، اهتمام ویژه به امر سازش، مدیریت ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی، از دیگر تاکیدات عتباتی بود که از معاونین ناظر آن را خواستار شد. 
در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی و آمار و فناوری اطلاعات به ارائه گزارش عملکرد سالیانه دادگستری استان پرداخت و اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • اعلام رسمی تعداد خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۲/ خروج بیش از ۳ میلیارد دلار از کشور برای واردات موبایل/ چینی‌ها در ۱۴۰۲ بیشترین ورود سرمایه به ایران را داشتند/ الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • آیین نامه اجرایی اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد + جزئیات
  • آیین نامه اسقاط خودرو‌های فرسوده ابلاغ شد
  • کشف و معدوم سازی ۷ تُن مواد غذایی فاسد در استان