Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز پنجم شهریور در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند. این دیدار چهارمین تقابل ۲ تیم در تاریخ رقابت‌های جام حذفی است و پیش از این، پرسپولیس ۲ بار و استقلال یک بار در جام حذفی دربی تهران را با برتری پشت سر گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال، دربی مرحله نیمه نهایی روز پنجم شهریور پس از اتمام رقابت‌های لیگ نوزدهم برگزار خواهد شد و این بازی هشتمین دوئل سرخابی‌ها در شهریور ماه محسوب می‌شود. پرسپولیسی‌ها ۲ بار و استقلالی‌ها یک بار برنده شهرآورد‌های این ماه شده اند.

گلزنان دربی‌های شهریور

۱۶ شهریور سال ۵۲، در جریان برتری ۶ گله پرسپولیس مقابل تاج، همایون بهزادی ۳ بار، ایرج سلیمانی و حسین کلانی گلزنان پرسپولیس بودند. ۱۵ سال بعد فرشاد پیوس و جعفر مختاری فر به ترتیب برای پرسپولیس و استقلال گلزنی کردند تا شهرآورد شهریورماه سال ۶۷ با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

سال ۹۰ فرهاد مجیدی و مجتبی جباری برای استقلال گلزنی کردند تا تنها برد آبی‌ها در دربی‌های شهریوری با نتیجه ۲ بر صفر رقم بخورد. دربی‌های شماره ۷۵، ۷۷ و ۸۳ با تساوی بدون گل به پایان رسید و آخرین شهرآورد برگزار شده در این ماه، سال قبل با گل به خودی حسین حسینی به سود پرسپولیس به پایان رسید.

بیشتر بخوانید

تاریخچه دربی‌های شهریورماه/ از ۶ تایی‌های معروف تا تساوی‌های کِسل‌ کننده
افتخارات سرخابی‌ها در جام حذفی

نخستین دوره رقابت‌های جام حذفی سال ۱۳۵۵ با قهرمانی ملوان بندرانزلی آغاز شد و پس از ۲ دوره، این مسابقات برای ۹ سال برگزار نشد و در سال ۶۶ با برگزاری مجدد جام حذفی، استقلال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. طی این سال‌ها آبی‌ها با ۱۱ بار حضور در فینال، بیش از هر تیم دیگری راهی دیدار پایانی جام حذفی شده اند و ۷ بار نیز جام قهرمانی را بالای سر برده اند. استقلال با ۷ قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی، پر افتخارترین تیم این مسابقات لقب گرفته است.

پرسپولیس هم که نخستین قهرمانی خود در جام حذفی را سال ۶۷ به دست آورده، تاکنون ۶ بار فاتح این جام شده است. شاگردان یحیی گل محمدی به واسطه قهرمانی در دوره قبل، مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند و درصورت برتری مقابل استقلال، فرصت کسب هفتمین قهرمانی را دارند تا در کنار رقیب سنتی خود پرافتخارترین تیم جام حذفی لقب بگیرند. بعد از سرخابی‌های تهران، ۲ تیم اصفهانی  ذوب آهن و سپاهان نیز با ۴ عنوان قهرمانی در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جام حذفی فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال دربی تهران شهرآورد تهران دربی های شهریور جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ شایان مصاح مدافع ذوب‌آهن یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش را سپری می‌کند و در تمامی بازی‌های این تیم به میدان رفته است. او در خصوص پیروزی تیمش برابر آلومینیوم اراک می‌گوید: بازی سخت و حساسی بود و خدا را شکر که در دقایق پایانی دو گل زدیم و ۳ امتیاز مهم در فولادشهر گرفتیم. ما در نیم فصل دوم شرایط خوبی را از لحاظ نتیجه‌گیری تجربه نکردیم و حتی تا رده نهم هم پایین آمدیم ولی از ۳ بازی اخیر ۶ امتیاز گرفتیم و شرایط ذوب‌آهن در جدول تا حدودی بهتر شد.

بیشتر بخوانید: توافق خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن!

ذوبی‌ها خودشان را آماده بازی با تراکتور در جام جذفی می‌کنند، تیمی که دو هفته پیش ۴ گل به آنها زدند. مصلح در مورد این بازی هم صحبت می‌کند: تراکتور بازیکنان خوبی دارد و لی انها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. ما ۴ گل در لیگ برتر به این تیم زدیم ولی این دلیل نمی‌شود که تصور کنیم بازی آسانی در پیش داریم. به هر حال آنها دنبال جبران هستند و می‌خواهند از این وضعیت بیرون بیایند، ما بازی سختی داریم ولی به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم. در جام حذفی می توان با انجام ۵ بازی به قهرمانی رسید و ما هم شانس خودمان را برای قهرمانی در این جام امتحان می‌کنیم.

از مصلح در خصوص رقابت فشرده استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر سوال می‌کنیم و اینکه پیش‌بینی او در مورد قهرمان لیگ چیست. مدافع سابق پرسپولیس می‌گوید: پیش‌بینی واقعا سخت است چون هر دو تیم شرایط خوبی دارند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. تیمی که کمتر اشتباه کند و تمرکز بالایی داشته باشد قهرمان خواهد شد. من شانس قهرمانی هر دو تیم را برابر می‌دانم.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228206 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • طرحی از افتخارات جان سینا در WWE به مناسبت تولد او + عکس
  • ناگفته های خسرو حیدری از دربی جام حذفی
  • آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!
  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • شانس تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال