Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ مدیرکل اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: از ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۸۸ سهام‌دار سهام عدالت استان فارس، یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۸۰۵ نفر روش مدیریت مستقیم و ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۸۳ نفر روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند. - اخبار استانها -

بابک دایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه 7 درصد کل سهام عدالت کشور در دست استان فارسی‌ها است، اظهار داشت: از 3 میلیون و 320 هزار و 388 سهام‌دار سهام عدالت استان فارس، یک میلیون و 296 هزار و 805 نفر روش مدیریت مستقیم و 2 میلیون و 23 هزار و 583 نفر روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند یعنی تقریبا 40 درصد روش مدیریت مستقیم و 60 درصد مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا کنون در دو مرحله مجموعا 60 درصد سهام عدالت آزادسازی شده و سهام داران اجازه معامله آن را از طریق بانک یا از طریق کارگزاری‌های بورس دارند، عنوان کرد: تا دهه فجر امسال 40 درصد باقی مانده هم آزادسازی می شود و مردم می توانند کل 100 درصد سهام خود را معامله کنند.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس گفت: کسانی که در حال حاضر مالک سهام خود هستند یعنی کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها به میزان 50 درصد ارزش روز سهام عدالت وام دریافت کنند و سهام عدالت به عنوان وثیقه اخذ وام نزد بانک گذاشته می‌شود.

دایی با بیان اینکه در روش مدیریت غیرمستقیم سهامداران هنوز امکان معامله سهام ندارند چون شرکت‌ سهام عدالت استانی هنوز در بورس پذیرش نشده است و سهامداران باید صبر کنند تا این شرکت بعد از ثبت افزایش سرمایه وارد بورس شوند، افزود: بعد از ورود شرکت‌های سهام عدالت استانی به بورس، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند سهام خود را معامله کنند یا برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شرکت سهام عدالت استانی به نوعی سهام دار 60 درصد سهامدارانی است که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: ارزش سهام عدالت کسانی که در استان فارس روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان است که شرکت سهام عدالت استانی موظف بوده که این میزان سهام را به عنوان افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌های شیراز ثبت کند.

تأخیر در واریز پول فروش سهام عدالت را به وزارت اقتصاد گزارش کنیدخبر معاون وزیر اقتصاد به تسنیم؛ در صورت تصویب مجلس، سهام عدالت به جاماندگان ارائه می‌شودجزئیات ارائه کارت اعتباری با وثیقه سهام عدالت/مدیرعامل بانک ملی: این اعتبار به افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند تعلق می‌گیرد

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه افزایش سرمایه این شرکت امروز در اداره ثبت شرکت‌های شیراز ثبت شد و این شرکت در حال طی روند اداری برای ورود به بازار بورس است، گفت: براساس برنامه‌ریزی که دولت انجام داده تا آخر مرداد باید شرکت‌های سهام عدالت استانی وارد بورس شوند و امیدواریم که این موضوع تا پایان مرداد محقق شود.

وی با بیان اینکه از سال 85 که بحث سهام عدالت مطرح شد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها شکل گرفت که در قالب تعاونی‌ها فعالیت می‌کردند، اظهار داشت: در حال حاضر ماهیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی در حال عوض شدن است و با توجه به اینکه بیش از 2 میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم را برگزیده‌اند این شرکت‌ به بزرگترین شرکت بورسی استان تبدیل می‌شود.

از نهم اردیبهشت ماه سال جاری براساس فرمان مقام معظم رهبری بحث آزادسازی سهام عدالت کلید خورد و از آن تاریخ سازمان خصوصی سازی فرصت یک ماهه و نیمه در اختیار سهامداران گذاشت تا روش مدیریت سهام عدالت را انتخاب کنند.

دو روش مستقیم و غیرمستقیم مدیریت سهام در بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شد که در روش مستقیم مدیریت سهام بر عهده خود شخص بود و روش غیرمستقیم سهام سهامداران از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/422/ش

R7533/P/S6,61/CT1 بیشتر بخوانید... نماد معاملاتی سهام عدالت خراسان شمالی در بورس عرضه می‌شود ساماندهی سهام عدالت و بررسی وضعیت بازار سرمایه در دستورکار نمایندگان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماد معاملاتی سهام عدالت خراسان شمالی در بورس عرضه می‌شود ساماندهی سهام عدالت و بررسی وضعیت بازار سرمایه در دستورکار نمایندگان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۲ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۳ مس کرمان از صعود به لیگ برتر فوتبال بازماند ۴ گرگان|بررسی تکمیلی برای تعیین علت مرگ "سها رضانژاد"/ شکستگی‌ها با سقوط از ارتفاع مطابقت دارد ۵ سیطره بانک‌ها بر پروژه‌ها و واحدهای ‌صنعتی ‌سراسر کشور / تملک غیر‌باورانه‌ واحدهای تولیدی‌ از سوی بانک‌ها ۶ نماینده ولی فقیه در کاشان را بیشتر بشناسید+بیوگرافی ۷ جبران عقب‌ماندگی استان فارس در حوزه‌های مختلف اولویت مجمع نمایندگان است ۸ گزارش | رنگ یک شهر می‌تواند انسان را خوشحال یا افسرده کند؛ القای مفاهیم توسط رنگ‌ها مهمترین اخبار استانها تحلیل سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از التهابات ارزی / دولت به سیاست‌های ‌اقتصاد مقاومتی بی‌توجهی‌ کرد سیطره بانک‌ها بر پروژه‌ها و واحدهای ‌صنعتی ‌سراسر کشور / تملک غیر‌باورانه‌ واحدهای تولیدی‌ از سوی بانک‌ها سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ارتفاعات «افزر» قیروکارزین در آتش می‌سوزد / درخواست بالگرد از پایگاه هوایی شهید دوران شیراز مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رئیس جمهور آمریکا بدترین خباثت‌ها و جنایت‌ها را در حق ملت ایران مرتکب شده است شیوه‌‌نامه‌‌‌‌ بهداشتی برگزاری کنکور سراسری اعلام شد معاون بورس تهران: افول قیمت سهام بعد از ۲ سال رشد بالا طبیعی است ماجرای نامه اعتراضی وزیر جهاد کشاورزی به صمت و معمای استعفای حجتی عطوان: سیلی محکم شورای امنیت افول آمریکا را اثبات کرد/ ایران نسخه ترامپ در انتخابات را پیچید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب روش مدیریت مستقیم سهام عدالت استانی سهام عدالت استان نفر روش مدیریت سرمایه گذاری استان فارس درصد سهام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای

سهام بیمه ملت با نماد «ملت» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود. روند حرکتی قیمت سهام این شرکت در ۱۲ ماه گذشته منتهی به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، با توجه به نوسانات شدید و عمدتا رکودی بازار سرمایه، حالت متعادلی داشته و با ۱۱۹ روز مثبت و ۱۱۳ روز منفی، ۲۳۵ روز معاملاتی باز را پشت سر گذاشته است. در این مدت تنها ۹ روز بدون معامله داشته است.

در اولین روز معاملاتی فروردین ۱۴۰۲، قیمت سهم این شرکت بیمه‌ای ۱۴۲ تومان بود و با نوسانات مثبتی که طی این دوره کسب کرد، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۵۳ تومان رسید که نشان دهند رشد ۷۸ درصدی سهام این شرکت است.

بر اساس این گزارش، شاخص صنعت بیمه در بازار سرمایه در مدت زمان مذکور سال جاری از ۸۲ هزار و ۱۹۸ هزار واحد به ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ واحد رسیده و تنها ۳۰ درصد رشد کرده است.

در این بازه زمانی، شاخص کل هم‌وزن نیز که نشان دهنده آهنگ رشد کلیه سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران است نیز به رشد ۲۵ درصدی اکتفا کرده و نهایتا مقایسه رشد قیمت سهم «ملت» با شاخص کل نیز که تنها ۹ درصد رشد داشته است، روند مناسب وضعیت حرکتی این سهم را نشان می‌دهد.

میانگین ارزش معاملات «ملت» نیز در ۱۲ ماه اخیر بالغ بر ۶.۶ هزار میلیارد تومان بوده و میانگین حجم معاملات نیز از رقم ۳۴.۶ میلیون عبور کرده است.

شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبتی افزون بر ۳۰۶۵ میلیارد تومانی در کنار ظرفیت مجاز ۱.۴ هزار میلیارد تومانی نگهداری ریسک، به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور به شمار می‌آید. این ادعا با نگاهی به رتبه توانگری این شرکت بیمه‌ای که اکنون به رقم ۴۵۷ رسیده و تفاوت معناداری با شرکت بیمه‌ای بعدی در صنعت بیمه کشور دارد، اثبات می‌شود.

توانگری مالی در واقع به معنای جبران خسارت و سرعت شرکت بیمه به منظور پرداخت خسارت به زیان‌دیده تلقی می‌شود. در علم اقتصاد به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز، توانگری مالی گفته می‌شود. هر چقدر سطح توانگری شرکت بیمه بالاتر باشد، امکان آن شرکت برای پرداخت خسارت بالاتر است.

نگاهی به روند سودآوری شرکت بیمه ملت طی ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در صورت‌های مالی، حکایت از رشد ۱۵۵ درصدی سودآوری این شرکت در مدت زمان مذکور دارد.

بیمه ملت از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، مانند عمده شرکت‌های بیمه‌ای کشور، بیشترین میزان درآمد و خسارت پرداختی را ابتدا در حوزه بیمه نامه‌های شخص ثالث اجباری و سپس در بخش درمان کسب کرد. با این حال در ارتقاء سبد محصولات بیمه‌ای خود نیز فعال بوده و توانسته است لاین بیمه‌های مهندسی و انرژی را فعال کرده و به عنوان بیمه‌های حائز نقش در پرتفوی درآمدی خود قرار دهد، به نحوی که اکنون بیمه نفت و انرژی سهم ۸ درصدی از حق بیمه‌های صادر شده این شرکت را به خود اختصاص داده است، بیمه مهندسی سهم ۴ درصدی دارد، بیمه کشتی و هواپیما نیز به ترتیب سهم ۹ و ۴ درصدی دارند که این موضوع حاکی از ارتقاء نگاه مدیران این شرکت بزرگ بیمه‌ای برای آینده فعالیت بیمه ملت است.

پیش‌بینی می‌شود که بازار بورس در سال جدید نیز دچار نوسانات شدید باشد، اما با توجه به عملکرد مثبت شرکت بیمه ملت در زمینه جذب پرتفوی متوازن، کنترل و مدیریت ریسک و کاهش نسبت خسارت، سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری مناسب در سال ۱۴۰۳ نیز سهم بیمه ملت جز سهم‌های ارزشمند بازار سرمایه باشد و این شرکت یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در این بازار به حساب آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888628

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • با حواله جانبازی، تانک ۴ میلیارد تومانی بخرید!