Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به شناسایی ۱۱۰۰ واحد غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال، گفت: با توجه به اینکه سامانه‌های استخراج ارز دیجیتال در دسته دوم، جایگزین دستگاه‌های صنعتی و کشاورزی شده است، بنابراین اختلافی در میزان مصرف برق آن‌ها شناسایی نشده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، چندی پیش خبر طرح سوت‌زنی شرکت توانیر برای شناسایی مزارع غیر قانونی استخراج ارز دیجیتال مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارائه خبر این طرح، ابهامی مبنی بر ناتوانی شرکت توانیر در ارتباط با شناسایی مزارع غیر قانونی استخراج رمز ارز مطرح شد.

در حقیقت این سوال در ذهن مردم شکل گرفته بود که با وجود پایش شبکه برق توسط کنتور‌های هوشمند این شرکت چرا توانیر برای شناسایی این مزارع به فرآیند سوت‌زنی متوسل شده و از امکانات خود برای تحقق این هدف استفاده نمی‌کند.

*سوت‌زنی برای شناسایی واحد‌های استخراج رمز ارز مستقر در کارخانه‌ها است

در همین راستا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، ضمن اشاره به ابهام مطرح شده عنوان کرد: مزارع استخراج ارز دیجیتال به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول شامل مزارعی است که در مکانی غیر از کارخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی در حال فعالیت ساکن می‌شوند و دسته دوم در مراکز صنعتی و کشاورزی فعال ساکن شده و جایگزین این صنایع می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور در ارتباط با نحوه شناسایی مراکزی که در مکان جدید ساکن می‌شوند، گفت: با توجه به اختلاف مصرف برق سابق و مصرف برق حال حاضر این مراکز استخراج ارز دیجیتال شناسایی آن‌ها به سادگی و از روی کنتور‌های هوشمند مستقر در محل قابل انجام است.

وی در تشریح نحوه شناسایی دسته دوم مزارع استخراج رمز ارز، افزود: با توجه به اینکه سامانه‌های استخراج ارز دیجیتال در دسته دوم، جایگزین دستگاه‌های صنعتی و کشاورزی شده است، بنابراین اختلافی در میزان مصرف برق آن‌ها شناسایی نشده و شناسایی این مراکز بدون استفاده از روش شهودی برای شرکت توانیر ممکن نیست.

*شناسایی ۱۱۰۰ واحد استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی

رجبی مشهدی، با اشاره به سیاست سوت‌زنی به کار رفته برای شناسای این مراکز، اظهار داشت: شیوه سوت‌زنی محرمانه برای شناسایی دسته دوم مزارع استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی اتخاذ شد و خوشبختانه تا کنون موفق عمل کرده است.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان، ضمن اشاره به آمار مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال توسط سامانه سوت‌زنی، گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰۰ مزرعه استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی در کشور به‌‎وسیلۀ سوت‌زنی محرمانه مردم شناسایی شده است. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مزارع استخراج ارز دیجیتال سخنگوی صنعت برق کشور استخراج ارز دیجیتال استخراج رمز ارز قانونی استخراج برای شناسایی غیر قانونی مصرف برق دسته دوم سوت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد

محمود اسپانلو از بازداشت سرشبکه هرمی ترینوست (Treenvest) خبر داد و گفت: متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.

وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گندکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست بازداشت شد
  • دستگیری سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان
  • بازداشت سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست
  • سرشبکه هرمی سایت غیرقانونی ارز دیجیتال ترینوست در گلستان بازداشت شد