Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@22:45:14 GMT

«سعد الحریری» گزینه «بری» برای نخست‌وزیری لبنان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۱۴۱

«سعد الحریری» گزینه «بری» برای نخست‌وزیری لبنان

یک روزنامه سعودی به نقل از منابع سیاسی لبنان مدعی شد، نامزد مورد نظر رئیس پارلمان لبنان برای دولت آینده لبنان «سعد الحریری» است و این موضوع را به اطلاع ایران و آمریکا رسانده است.

به گزارش مشرق، دولت لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب» یک هفته پس از انفجار بیروت در بیستم مرداد استعفا کرد و رایزنی‌هایی در لبنان برای تشکیل دولت آینده در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابع سیاسی در لبنان نوشت، دعوت «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان برای به تأخیر انداختن رایزنی‌های پارلمانی در این زمینه و پرداختن به مشورت‌های سیاسی در وهله اول برای تسهیل مأمور کردن نخست‌وزیر پاسخی دریافت نکرده است «زیرا آنچه برای وی مهم است این است که یک کرسی برای جبران باسیل رئیس حزب التیار الوطنی الحر (جریان ملی آزاد) در دولت رزور کند».

بیشتر بخوانید: جریان غربگرای لبنان چگونه به دنبال خلع سلاح مقاومت بود؟ آیا عربستان از پرونده لبنان کنار گذاشته می‌شود؟ مواضع گروه‌های سیاسی لبنان برای تشکیل دولت

در ادامه این گزارش آمده، هنوز زود است که بر روی نام نامزد مورد نظر برای تشکیل دولت تمرکز شود گرچه منظور فراهم کردن فضا برای بازگشت «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل است. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اولین نفری است که الحریری را نامزد خود برای نخست‌وزیری معرفی کرده و این موضوع را به اطلاع «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در سفرهایشان به لبنان رسانده است.

الشرق‌الاوسط ادامه داد، میشل عون (رئیس جمهور) هم از همراهی با گزینه نبیه بری برای نخست‌وزیر دور نیست اما نمی‌خواهد وارد میدان معرفی نامزدهای متعدد در این زمینه شود.

بر اساس این گزارش، اختلاف مواضع طرف‌های سیاسی لبنان درباره نوع دولت آینده هنوز پابرجاست و دعوت‌ها برای انتخابات زودهنگام ادامه دارد.

انفجار بندر بیروت که سبب استعفای دولت لبنان شد، چهارم آگوست (۱۴ مرداد) رخ داد که طی آن بیش از ۱۷۰ لبنانی کشته شدند و تعداد مجروحان به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسید؛ هنوز عده‌ای نیز مفقود هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین لبنان سعد الحریری نبیه بری دولت لبنان انفجار بیروت رئیس جمهور لبنان بندر بیروت آمریکا پارلمان لبنان میشل عون نبیه بری حسان دیاب محمد جواد ظریف نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس حزب راست افراطی فرانسه از دولت این کشور به دلیل کاهش بودجه انتقاد کرد.

«مارین لوپن» رییس حزب راست افراطی فرانسه روز پنج شنبه اعلام کرد که اصلاحات دولت پاریس در زمینه تامین اجتماعی بیکاران، تلاشی برای دست بردن در جیبب فرانسوی ها برای کاهش کسری بودجه ملی است.

لوپن در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: اصلاح تأمین اجتماعی برای بیکاران یک کلاهبرداری با یک هدف است: جیب بری فرانسوی ها برای نجات حساب های دولتی است که به دلیل بی کفایتی مقامات با کسری روبرو هستند.

«گابریل آتال» نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه گفت که دولت فرانسه اصلاحات تامین اجتماعی را برای بیکاران در سال ۲۰۲۴ اجرا خواهد کرد. این اصلاحات شامل کاهش دوره پرداخت مقرری بیکاری از ۱۸ ماه به کمتر از ۱۲ ماه خواهد بود.

اظهارات نخست وزیر فرانسه پس از انتشار گزارش مربوط به کسری بودجه دولت فرانسه صورت گرفت. این گزارش نشان داد که کسری بودجه در این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵.۵ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده، که ۰.۶ درصد بیشتر از پیش بینی وزارت دارایی فرانسه بوده است.

نخست وزیر فرانسه گفته بود که تنها هدف اصلاحات جدید، متقاعد کردن فرانسوی ها برای بازگشت به کاراست.

کد خبر 6064343

دیگر خبرها

  • لحظات هول شدن چهره سیاسی برای بوسیدن خانم!
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین