Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@22:17:44 GMT

تفاوت علایم پوستی کرونا با زونا

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۶۰۳

پس از شیوع کرونا و تظاهر علایم پوستی آن، برخی از افرادی که با بیماران مبتلا به کووید19 در ارتباط بوده‌اند، ادعا کرده‌اند که دچار علایم پوستی و یا بیماری زونا شده‌اند، یک متخصص بیماری‌های عفونی، تفاوت این دو بیماری را تشریح کرد. ناطقان:  دکتر مهدی حقدوست در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: زونا معمولا تنها قسمت محدودی از بدن را درگیر کرده و با درد و سوزش همراه می‌شود، اما علائم پوستی ناشی از کرونا کل نقاط بدن را درگیر کرده و درد و سوزش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: علایم پوستی کرونا شبیه آبله مرغان بوده و بیشتر از قسمت تنه شروع می‌شود، اگر از ما سوال کنند که آیا کرونا در افرادی که مبتلا به زونا شده‌اند، شایع‌تر است، پاسخ این است که بله چنین اتفاقی می‌تواند روی دهد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی مبتلا به زونا می‌شوند که یا جسمی و یا از نظر روحی ضعیف باشند و یا دچار کمبود ویتامین بوده و کورتون مصرف کنند.

حقدوست با بیان اینکه سیستم ایمنی ضعیف فردی که به زونا مبتلا شده است، می‌تواند منجر به ابتلا به کرونا هم شود، گفت: با این وجود نمی‌توان ادعا کرد که زونا، پیش زمینه‌ای برای ابتلا به کرونا بوده و یا زونا، کرونا را تشدید می‌کند. سن ابتلا به زونا هفت سالگی الی 90 سالگی را شامل می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد ابتلا به کرونا، اثری از سرفه، اسهال یا سرفه نبوده و فرد با علایم پوستی شبیه آبله مرغان به ما مراجعه می‌کنند که البته در روزهای اول این شباهت علایم کرونا و آبله مرغان، پزشکان را در تشخیص بیماری به اشتباه می‌انداخت.

وی اظهار کرد: علایم پوستی کووید19 شبیه ضایعات پوستی آبله مرغان هستند که از تنه شروع شده و به تدریج در سراسر بدن، دست و پا و صورت پخش می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خاتمه آفت‌های دهانی متعدد را از دیگر علایم پوستی کرونا عنوان کرد و گفت: در برخی موارد، تعداد زخم‌ها در دهان به 20 عدد هم می‌رسد که در این حالت هم خبری از سرفه و تب نبوده و آفت‌ها ممکن است پزشک را به اشتباه بیندازد.
منبع: تابناک برچسب ها: کرونا ، زونا ، ناطقان ، پوست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا زونا ناطقان پوست علایم پوستی آبله مرغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تفاوت قدی بازیکن استقلال با کاپیتان تیم ملی بسکتبال!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در مهم ترین بازی امروز استقلال در آزادی میزبان شمس آذر بود، با توجه به برد دیروز پرسپولیس آبی پوشان محکوم به برد بودند، در نهایت شاگردان نکونام موفق شدند با ۳ گل از شمس آذر پذیرایی کنند و صدر را از قرمز پوشان پس بگیرند.

در حاشیه این رقابت حساس لیگ برتری، صالح حردانی، بازیکن استقلالی ها، با حامد حدادی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال، دیدار کرد و عکس یادگاری انداخت.

اما نکته جالب این عکس، تفاوت قدی عجیب این بازیکن بسکتبالیست با حردانی است که در ادامه میبینید:

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897231

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • عکس| تفاوت قدی بازیکن استقلال با کاپیتان تیم ملی بسکتبال!
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد