Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به استناد مصوبه هیأت وزیران و مصوبه کمیسیون سامان‌دهی اتباع خارجی، شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی مجاز در مدارس وزارت آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ را به استان‌ها ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این شیوه‌نامه، مدارک معتبر برای ثبت‌نام صرفاً یکی از موارد، گذرنامه دارای پروانه اقامت معتبر، کارت هویت ۱۳-۱۲ ویژه اتباع خارجی (صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور)، کارت‌های آمایش ۱۴- ۱۳، برگ تردد بین‌شهری (معادل کارت آمایش)، دفترچه پناهندگی معتبر صادره از ناجا، دفترچه اقامت معتبر صادره از ناجا و دارندگان مدرک اقامتی ویژه (صادره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور) است.

همچنین ثبت‌نام از فرزندان لازم التعلیم حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با مردان خارجی فاقد مدرک معتبر از طریق قانون تابعیت انجام می‌گردد و ثبت‌نام دانش‌آموزانی که دارای مدارک هویتی و اقامتی تاریخ گذشته باشند پس از تعیین تکلیف در کارگروه اتباع خارجی استان و از طریق صدور برگ تردد بین‌شهری انجام می‌شود.

ثبت‌نام از دانش آموزان دارای مدارک در خارج از محل صدور مدارک شناسایی نیز در صورت داشتن عذر موجه و پس از موافقت استان مقصد و اطلاع استان مبدأ از طریق صدور معرفی‌نامه توسط استان مقصد و ارائه مدرک شناسایی به مدرسه محل تحصیل بلامانع می‌باشد.

بر اساس این شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش آموزان اتباع خارجی در هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت مواردی ازجمله: پذیرش ۲۰ درصدی از ظرفیت هر ناحیه، شهرستان، منطقه تنها در شاخه فنی و حرفه‌ای: در رشته‌های پویانمانی (پویانمایی) سینما، موسیقی (نوازندگی، ساز‌های ایرانی و ساز‌های جهانی) نمایش، نقاشی و در شاخه کاردانش: در رشته‌های هتل داری، نقاشی ایران، صحافی و جلدسازی، نوازندگی ساز‌های ایرانی، نوازندگی ساز‌های جهانی، آواز ایرانی و آواز جهانی بلامانع است.

ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران مجاز نمی‌باشد، لذا رابط امور تحصیلی اتباع خارجی اداره کل آموزش‌وپرورش استان‌ها باید به‌صورت مکتوب آخرین وضعیت مناطق ممنوعه را از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداردی‌ها استعلام نموده و طبق آن عمل نماید.

ثبت‌نام دانش آموزان غیرمجاز اتباع خارجی در مدارس وزارت آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شامل دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته برگ حمایت تحصیلی دریافت کرده‌اند، دانش‌آموزانی که دارای گذرنامه خانواری دارای تمدید روادید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ می‌باشند و در سال گذشته دریکی از مدارس جمهوری اسلامی ایران تحصیل‌کرده‌اند و یا کلاس اولی می‌باشند، فرزندان مادر ایرانی که تاکنون موفق به تشکیل پرونده تابعیتی نشده‌اند، ولی مدارک لازم مبنی بر ازدواج والدین و انتساب فرزند را در اختیاردارند، فرزندان کلاس اولی خانوار‌هایی که دارای گذرنامه خانواری بوده و یا در طرح شناسایی غیرمجازین سال‌های ۹۵ و ۹۶ شرکت نموده‌اند و یا یکی از والدین ایشان دارای مدارک قانونی و یا دارای کارت آمایش تاریخ گذشته (آمایش به بعد) بوده و فرزندشان فاقد مدرک قانونی هستند.

این بخشنامه را می‌توانید دانلود کنید: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموز اتباع خارجی فرزند ثبت نام اتباع ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی اتباع خارجی شیوه نامه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است