Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در روستای زردلان که از توابع شهرستان محروم هلیلان در استان ایلام است، کهزاد نیکجوی ۶۳ساله با تکیه بر توان و عزم جدی‌اش و با گرفتن وام ۵۰ میلیونی، توانسته زمینه اشتغال خود و خانواده‌اش را فراهم کند.

جوانان برای کسب درآمد به شهرها مهاجرت کرده‌اند

بابا کهزاد گفت: زندگی کردن در این روستا سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده قبلا کشاورز بودم. آن زمان وضعیت آبادانی روستاها از لحاظ آب خوب بود، اما اکنون همه برای کسب درآمد به دیگر شهرها مهاجرت کرده‌اند. نتیجه مهاجرت سرگردانی در شهرها یا از دست رفتن جوانانی است که حمایت نشده‌اند.

وی افزود: با وام ۵۰ میلیون تومانی و خرید ۸۰ راس گوسفند، توانسته‌ام تا حدودی مشکل بیکاری و فقر را در خانواده‌ام را حل کنم. ۲ پسرم را در کنار خودم مشغول کار کرده‌ام. شاید بتوانیم با حمایت بیشتر مسئولین، دامداری خود را رونق دهیم. کارمان با وام بیشتر و سود کم‌ رونق پیدا می‌کند.

بابا کهزاد ادامه داد: این گوسفندها زاد و ولد دارند. ما از طریق فروش آنها لقمه نانی می‌خوریم. هزینه خوراک و واکسن دام این روزها خیلی زیاد است. ای‌کاش نهادهای مربوطه از این لحاظ نگاهی به حوزه دام‌پروری داشته باشند.

بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار بودم

بهروز، یکی از اعضای این خانواده، گفت: بنده با مدرک کارشناسی حسابداری مشغول کار در کنار پدر و برادرم هستم. چند سالی بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار بودم. ترجیح دادیم با دامداری خودمان را مشغول کنیم.

وی افزود: دولت می‌گوید زمینه اشتغال را فراهم کنید. ما همین کار را کرده‌ایم. کاش از ما حمایت شود تا بتوانیم دامداری‌مان را گسترش دهیم و زمینه اشتغال چند نفر دیگر را در کنار خودمان مهیا کنیم.

۲۰۰ مورد طرح اشتغالزایی در هلیلان

رئیس کمیته امداد شهرستان هلیلان بیان کرد: مبلغ ۵۰ میلیون تومان از طریق کمیته امداد به این خانواده اختصاص یافته است که توانسته‌اند هم درآمد و هم اشتغال خوبی برای خود ایجاد کنند.

عزیزمراد غلامی افزود: بیش از ۲۰۰ مورد طرح اشتغال‌زایی در سال ۹۸ در شهرستان هلیلان اجرا شده که به اشتغال بسیاری منجر شده است.

وی یادآور شد: کمیته امداد قبل از پرداخت تسهیلات، زمینه آموزش را به تناسب منطقه در رشته‌های فنی فراهم می‌کند، در حالی که عموم مردم به کمیته به عنوان نهاد صرفاً حمایتی نگاه می‌کنند.

کد خبر 541053 برچسب‌ها وام کمیته امداد دامداری روستا استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وام کمیته امداد دامداری روستا استان ایلام کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه گفت: پس از ساعت‌ها جست‌‍وجو، جسد فرد گم شده پیدا و به مکان امن منتقل و تحویل عوامل قضایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۹:۰۰ روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳، طی اعلام تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ کرمانشاه مبنی بر گم‌شدن فردی در ارتفاعات روستای سنگ‌سفید شهرستان دالاهو، بلافاصله تیم عملیاتی شعبه دالاهو به منطقه اعزام شد.

وی افزود: پس از ساعت‌ها جست‌وجو، فرد گم شده که فوت شده بود پیدا و به مکان امن منتقل و تحویل به عوامل قضائی شد.

مسعود محنتی، فرماندار شهرستان دالاهو در خصوص جزئیات فوت این فرد ۷۰ ساله، تصریح کرد: پس از ساعت‌ها تلاش بی‌وقفه و جست‌وجو در منطقه، پیکر بی‌جان فرد مفقودشده که دچار بیماری قلبی بود در دامنه ارتفاعات ناحیه صنعتی شهرستان دالاهو کشف شد که با توجه به بیماری قلبی، شواهد و قرائن از مرگ شخص متوفی به دلیل ایست قلبی حکایت داشته است و در نهایت توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر تحویل پزشکی قانونی شد.

کد خبر 746958

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی