Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ابتدایی اموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به بررسی آمار سامانه الکترونیکی نام نویسی دانش اموزان، تاکنون 73 درصد نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیده بهادرزاده معاون ابتدایی اموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه هنوز اولیای 27درصد دانش اموزان کلاس اولی استان یزد برای ثبت نام اقدام نکرده اند اظهار کرد: با توجه به بررسی آمار سامانه الکترونیکی نام نویسی دانش اموزان، تاکنون 73 درصد نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند در صورتی که سال گذشته در زمان مشابه 95درصد دانش آموزان ثبت نام قطعی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***8هزار کلاس اولی یزدی در دو راهی «کرونا» و «ثبت نام»!

وی با بیان اینکه تعداد کلاس اولی های ثبت نام نشده به قریب 8هزار نفر می رسد افزود: با توجه به جلسات ویدیوکنفرانسی که با برخی مناطق برقرار کردیم حتی اعلام شد بعضی از اولیا به دلیل نگرانی از شیوع کرونا علیرغم ثبت نام درخواست لغو ان را دارند!

بهادرزاده با تاکید بر اینکه آموزش و تحصیل حق قانونی کودک است و دریغ کردن این حق توسط اولیا جرم محسوب می شود تصریح کرد: متاسفانه ذهنیت برخی او ازاولیا این است که امسال فرزند خود را بازدارند تا سال اینده که خدا بزرگ است اما با این طرز فکر علیرغم ضربه و عقب ماندگی تحصیلی که به کودک تحمیل می شود، سیستم اموزشی استان را در سال تحصیلی آینده با چالشی اساسی روبرو می کند بطوریکه مدارس ابتدایی استان اگر 30 نفره هم کلاس بندی شوند 244 کلاس اضافه خواهد شد که این در توان مدارس و معلمان استان نیست.

***بحران که سال آینده رقم خواهد خورد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در صورت عدم تدبیر سال آینده آموزش ابتدایی استان با بحران روبرو می شود گفت: باید از طریق ثبت احوال امار دقیق خانواده هایی که فرزند کلاس اولی دارند شناسایی شوند با مراجعه خانه به خانه اولیا را برای ثبت نام فرزندشان ترغیب کنند در عین حالی که صدا و سیما و رسانه ها هم باید به ما کمک کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به شیوع کرونا و برگزاری بسیاری از کلاس ها در طریق فضای مجازی امسال در کنار آموزش دانش آموز، آموزش و توانمندسازی اولیا دانش اموزان کلاس اولی هم اجرا می شود چراکه اموزش حضوری و چهره به چهره برای پایه کلاس اول یک نیاز اساسی است و برگزاری آموزش مجازی برای این پایه دشواری های خودش را دارد که اولیا با توانمند شدن می توانند در در فراگیری مهارت ها و اموزش های فرزند خود موثر باشند.

***ریزش ثبت نام در همه مناطق یزد

این مسئول خاطرنشان کرد: آمار دانش اموزان صبت نام نشده مربوط به منطقه خاص یا شهر و روستا نیست و به طور متعادل در همه مناطق وجود دارد و نسبت به جمعیت این ریزش را داشته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص منطقه بندی مدارس و مشکلاتی که برای ثبت نام در پایه های هفتم ایجاد می شود گفت: از یک سو آزمون نمونه برای ورودی های پایه ششم به هفتم برداشته شده است و در واقع آزمونی برای ورودی وجود ندارد و از سوی دیگر مدارس تیزهوشان هم به مدارس هیئت امنایی تغییر پیدا کرده اند که برای این مدارس قوانین خاصی مانند در محدوده بودن اولویت دارد و شاید برخی دانش اموزی در منطقه های خارجی از مدرسه مورد نظر پایه های قبلی را گذرانده در صورتی که در منطقه مدرسه مورد نظر زندگی می کند و با توجه به گواهی که مدرسه پایه قبلی ارائه می دهد مدارس تیزهوشان در ثبت نام دانش اموز با این زمینه فکری که در این منطقه زندگی نمی کند از ثبت نام خودداری می کنند.

بهادرزاده افزود: اگر این محرز شود که دانش آموز در منطقه مورد نظر زندگی می کند و مدارک دال بر سکونت را به اموزش و پرورش ارائه دهند بر اساس ان به مدرسه مورد نظر معرفی می شوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش اموزان ثبت نام کلاس اولی استان یزد مورد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی اظهار کرد: مهارت‌آموزی یکی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و طی تفاهم‌نامه کشوری، طرح ملی ماهر فی‌مابین جمعیت هلال احمر کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلف مشارکتی در راستای اجرای این طرح برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و اجتماعی دانش‌آموزان تدوین شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح، حداقل یک مهارت آموزشی را فرا می‌گیرند اما سرفصل‌های آموزشی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت است و متناسب با سن دانش آموزان ارائه می‌شود.

حسینی اظهار کرد: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این دوره آموزشی ۲ ساعته، دانش آموزان و والدین آنها با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مانند حفظ خونسردی در حوادث، شماره تلفن‌های اضطراری، نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

مرحله اول اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی تا پایان اردیبهشت ماه امسال اجرا و پس از آن در سال تحصیلی جدید از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 6080017

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت