Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:48:42 GMT

آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۲۸۴۸

آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی در گلستان

موسی خانی رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: امسال کشاورزان گلستانی ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع خود را به زیر کشت آفتابگردان بردند که عمده کشت، آفتابگردان آجیلی و برداشت آن در شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه میانگین عملکرد هر هکتار یک تن آفتابگردان است افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۳۰۰ تن آفتابگردان در استان تولید شود.

این مقام مسئول به کشاورزان توصیه کرد: هنگام برداشت آفتابگردان با کمباین معمولی حتما از هد مخصوص قسمت جلو استفاده کنند.
او همچنین گفت: با توجه به بارندگی روز‌های اخیر، برای برداشت عجله نکنند و اجازه دهند طبق‌ها کاملا خشک شوند.
موسی خانی افزود: همچنین مراقب خسارت گنجشک باشند و از نوار‌ها و توپ‌های پرسر و صدا برای فراری دادن آن‌ها استفاده کنند.

کشت این محصول از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود و تا آخر تیرماه ادامه دارد.

آفتابگردان گیاهی یک ساله از خانواده گل ستاره ای‌ها است که تا حدود سه متر رشد می‌کند و از دانه‌های آن، روغن خوراکی گرفته می‌شود.   بیشتر بخوانید پیش بینی تولید بیش از ۲ هزار تن آفتابگردان در گلستان خرید بیش از هزار تن آفتابگردان آغاز خرید تضمینی تخم آفتابگردان / هر کیلوگرم حدود سه هزار تومان   کنجاله آفتابگردان که پس از روغن گیری باقی می‌ماند ۱۰ تا ۱۲ درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام‌ها است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت آفتابگردان آفتابگردان آجیلی تن آفتابگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد

حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه امسال خرید کلزا در استان ایلام قبل از همه استان‌های کشور آغاز شد، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، با بخش خصوص قرارداد منعقد شده و مشکل خاصی در زمینه خرید کلزا وجود ندارد و همچنین بخش اول پرداخت وجه کلزاکاران در استان انجام شده است.

عزیزان با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری کیلویی ۳۵۰ هزار ریال است، افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو ۳۰۰ هزار ریال و میزان خرید این محصول در استان ۶ هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به آغاز برداشت کلزا در استان، تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۰ هزار تن کلزا در سطح استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در سطح مزارع استان برداشت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • قدردانی از فعالان و برترین‌ های حوزه گندم، آرد و نان در گلستان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان