Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@21:00:13 GMT

حوادث فوتی جاده‌ای ۱۱ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۳۴۰۱

حوادث فوتی جاده‌ای ۱۱ درصد کاهش یافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا کریمی‌نژاد دوشنبه ۲۷ مرداد افزود: در سال جاری ۱۹۳ مورد تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان روی داده که در این حوادث ۲۲۸ نفر فوت کرده‌اند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۸ فقره تصادف منجر به فوت روی داده بود که بر اثر آنها ۲۷۰ نفر فوت کرده بودند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۱ نفر معادل ۵۷ درصد در راه‌های اصلی، ۴۰ نفر معادل ۱۸ درصد در راه‌های فرعی، ۴۳ نفر معادل ۱۹ درصد در راه‌های روستایی و ۱۴ نفر معادل ۶ درصد در آزادراه‌های استان فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در این مدت ۱۲۶ نفر معادل ۵۹ درصد در سر صحنه، ۱۰۰ نفر معادل ۴۴ درصد در بیمارستان و ۲ نفر معادل ۷ درصد در مسیر بیمارستان فوت کرده‌اند.

سرهنگ کریمی‌نژاد ادامه داد: در این مدت ۲۰۵۶ مورد تصادف جرحی روی داده که در آن ۳۴۸۹ نفر مجروح شده و ۶۸۹۸ تصادف منجر به خسارت مادی روی داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات جرحی ۱۷ درصد، تعداد مجروحان ۱۸ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان با ۵۹ مورد معادل ۲۷ درصد مربوط به عدم توجه به جلو بوده ‌است یادآوری کرد: تخطی از سرعت مطمئنه با ۵۶ مورد و ۲۵ درصد، انحراف و تجاوز به چپ با ۴۹ مورد و ۲۱ درصد، سایر با ۲۴ مورد و ۱۱ درصد، خستگی و خواب‌آلودگی با ۱۶ مورد و ۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۱۲ مورد و ۵ درصد و تغییر مسیر ناگهانی با ۱۲ مورد و ۵ درصد به ترتیب در رده‌های بعدی علت تصادفات قرار دارند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های متولی برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان، خواستار تجمیع محورهای فرعی و روستایی، تسریع در راه‌اندازی دوربین‌های جاده‌ای، ایجاد و رسیدگی به سامانه روشنایی به‌ویژه در ۳۰ کیلومتری حاشیه شهرها، گردنه‌ها، پیچ‌های دارای دید کور و تونل‌ها و اعمال محدودیت عملیات عمرانی در هنگام اوج ترافیک به‌ویژه تاسوعا و عاشورا شد.

سرهنگ کریمی‌نژاد افزود: رفع نواقص جاده‌ای و بازسازی آنها، ایمن‌سازی پرتگاه‌ها و دهانه پل‌ها، استفاده‌ از ظرفیت واحدهای امدادی در جاده‌ها، برقراری پوشش امواج تلفن همراه در نقاط کور جاده‌ها، تنویر افکار عمومی در رسانه‌ها در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از استقرار دست‌فروشان در معابر برون‌شهری برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان ضروری است.    

آذربایجان شرقی ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه دارد که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

کد خبر 541099 برچسب‌ها پلیس راهور - جاده‌ها استان آذربایجان شرقی تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور جاده ها استان آذربایجان شرقی تصادف آذربایجان شرقی نفر معادل روی داده فوت کرده جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حوادث رخ داده در هفته گذشته اظهار کرد: از 18 تا 24 فروردین ماه 1403 سامانه ثبت حوادث 647 مورد حادثه ویژه را ثبت کرده که نسبت به هفته قبل از آن کاهش 15 درصدی داشته است؛ طی این مدت 266 مورد حادثه ویژه ترافیکی و 381 مورد از آن‌ها حادثه ویژه‌ غیرترافیکی بوده است.

وی افزود: در هفته گذشته 2468 نفر مصدوم و بیمار توسط تیم‌های درمانی خدمات لازم را دریافت کرده‌اند و 168 نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

290000 مأموریت اورژانسی در نوروز/ 328 زایمان در آمبولانس‌ها

میعادفر ادامه داد: در هفته گذشته در حوادث ترافیکی و تصادفات 1594 نفر در کشور مصدوم شده‌اند؛ از این تعداد 1334 نفر به بیمارستان‌ها اعزام و 209 نفر در محل حادثه درمان شده‌اند و 51 نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند. بیشترین حوادث ویژه ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس ثبت شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته 381 مورد حادثه ویژه غیر ترافیکی به ثبت رسیده که منجر به مصدومیت 874 نفر شده است از این تعداد 509 نفر به بیمارستان‌ها اعزام، 419 نفر در محل درمان و 117 نفر فوت شده‌اند. مهمترین حوادث ویژه غیر ترافیکی شامل ریزش کوه در جاده چالوس، مسمومیت با قارچ در شیراز، نشت گاز در شیراز، سیل در خراسان جنوبی، مسمومیت با مونوکسید کربن در تبریز، انفجار انبار دخانیات و فندک در قزوین، مسمومیت غذایی در مشهد و انفجار بر اثر نشت گاز در سمنان بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد
  • ثبت ۵۶۳ فوتی در تصادفات استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۲
  • ◄ تمرکز ستاد سفر بر کاهش حوادث جاده‌ ای
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • مخازن سد‌های کشور ۶۰ درصد پرشدگی دارند
  • افت سریالی تورم آرژانتین
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
  • شمار مصدومان حوادث جاده‌ای امسال