Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرالله بمانا مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور نوسازی ناوگان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح کلید به کلید را در قالب دو قرارداد با شرکت‌های داخلی برای کامیون ها و اتوبوس ها منعقد کرده‌ایم گفت: تعدادی از این ناوگان هم اکنون به متقاضیان تحویل داده شده و تعدادی هم در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مقرر شده بود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس مینی بوس، کامیون کشنده و کامیونت در طرح کلید به کلید ریاست جمهوری تحویل داده شود، افزود: این ناوگان مربوط به بخش برون شهری و درون شهری بوده که تاکنون تعدادی از آنها تحویل داده شده است.

 مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه تاکنون ۷۶ دستگاه کامیون و ۱۰۵ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم هایی که در کشور وجود دارد، تامین قطعات در این حوزه به سختی انجام می شود و بنابراین در بازه ای از زمان به ویژه در بخش ساخت کامیون با مشکل مواجه بودیم.

مشاور سازمان راهداری در امور نوسازی ناوگان با تاکید بر اینکه تمامی این ناوگان تولید داخل است افزود: اولویت ما در طرح ریاست جمهوری برای تحویل کامیون ها مربوط به تولیدات کارخانه های داخلی بوده است و تمام تلاش ما در این بخش آن است که موانع تولید در این زمینه رفع شود و البته امیدواریم در این حوزه بانک مرکزی همکاری های لازم را در تامین منابع داشته باشد.

او با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور داریم بیان کرد: تولید داخل پاسخگوی این تعداد از کامیون‌ها نیست و همین موضوع باعث شده که ۵۰ هزار دستگاه که معادل ۲۰ درصد است از طریق واردات تامین می شود و ۸۰ درصد از این نیاز هم از طریق تولید داخل مطرح شود.

بمانا تصریح کرد: همچنین برای حذف دلالان و سوداگران از ثبت نام چند ماه امکان خرید و فروش وجود ندارد تا واسطه‌گری و دلالی را در این بخش به صورت کامل حذف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل کامیون فرسوده نوسازی ناوگان تحویل داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان  با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین افزود: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی وخارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد. 

وی اظهار کرد: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده اند.

دست نشان یاد آور شد: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۴هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و ۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ۱۰۳ هزار  و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • کشف بیش از ۵ هزار عدد بلبرینگ صنعتی قاچاق در خوی
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر