Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای حکم قضایی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی و دولتی واقع محدوده شهر درگهان به ارزش تقریبی بیش از 84 میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد.‌

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: قطعه زمینی واقع در محدوده شهر درگهان به مساحت 53 هزار مترمربع به ارزش تقریبی بیش از 84 میلیارد و 800 میلیون ریال در اجرای حکم قضایی و دستور دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم توسط نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجراییات، رفع تصرف و اعاده به وضع سابق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متصرفین در این محل، بدون داشتن اسناد و مدارک مالکیت و به صورت کاملا غیرقانونی، نسبت به ایجاد سد و بند خاکی و سپس احداث 2باب واحد مسکونی ویلایی، غرس اشجار و ساخت آب انبار مبادرت نموده بودند که نیروهای این یگان در راستای شرح وظایف کاری و تکالیف قانونی و اجرای دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم روز یکشنبه (26 مردادماه) نسبت به رفع تصرف در محدوده مذکور اقدام کردند.

رییس اداره حفاظت از اراضی ملی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این مدیریت در راستای صیانت از اراضی ملی و دولتی تحت حاکمیت سازمان و حفظ حقوق عامه، پس از طرح شکایت کیفری و تشریفات قانونی و رسیدگی به این پرونده در محاکم قضایی، نهایتا منتج به صدور رای مبنی بر محکومیت متهمین و اعاده اراضی یاد شده به وضع سابق شد

مازندرانی در ادامه تصریح کردند بی تردید ارسال گزارش به موقع از تصرفات غیرقانونی صورت گرفته، نقش اساسی و بسیار مهمی در حفظ اراضی ملی و دولتی به عنوان ثروت ملی ایفا می کند، افزود: برخورد با زمین خواران و  متصرفین اراضی ملی و دولتی برابر قانون و مقررات پیگیری خواهد شد و با قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز، این اراضی از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهد ماند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و اقدامات بسیارخوبی در زمینه رفع تصرف، خلع ید  و برخورد قانونی با زمین خواران  افراد سود جو و فرصت طلب در جزیره قشم در حال انجام است و مردم شریف جزیره، مسئولین محلی خصوصاً شوراها و دهیاران می توانند با ارائه گزارش به موقع تخلفات صورت گرفته، به نیروهای این اداره در رفع تصرف اراضی ملی و دولتی کمک کنند.

مازندرانی در پایان از حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای اقدامات این اداره و حمایت های قانونی صورت گرفته در راستای تسریع روند پیگیری حقوقی و قضایی از سوی دستگاه قضایی و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم و همچنین تعامل و همکاری شایان فرماندهی انتظامی شهرستان قشم، معاونت توسعه مدیریت، معاونت فنی و زیربنایی، مشاور و مدیریت حوزه مدیرعامل، مدیرکل حراست، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل، مدیریت حقوقی و قراردادها، مدیریت منطقه ویژه قشم و امور درگهان، مدیریت املاک و مستغلات، مدیریت شهرسازی و معماری. مدیریت پشتیبانی و مدیریت امور شهری و روستایی تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مومنی منطقه آزاد قشم سازمان منطقه آزاد قشم اراضی ملی و دولتی اراضی ملی شهرستان قشم رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر هادی پور افزود: با گزارشی مبنی بر تصرف زمین‌های دولتی متعلق به شرکت آب منطقه‌ای گیلان در روستای شکاکم شهرستان لاهیجان و طرح شکایت علیه متصرفان، کارشناسان منابع آب شهرستان با همراهی نیروی انتظامی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با اجرای حکم قضایی ، ۲ و یک دهم هکتار زمین دولتی در این روستا به ارزش ۳ میلیارد تومان از ۷ متصرف باز پس گرفته شد.

مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه متصرفان این زمین را با چپر و نرده‌های چوبی محصور کرده بودند، گفت: متصرفان در این قطعه زمین صیفی جات، خیار، گوجه و سبزیجات کاشته بودند که آثار تصرف با یک دستگاه بیل زنجیری جمع آوری شده و این زمین به حالت اولیه بازگردانده شد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان