Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارع زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تولید محتواهای آموزشی، فرهنگی و گردشگری به منظور انتشار در زمان برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان از چند ماه گذشته به صورت کلیپ تهیه و انتشار آن در فضای مجازی دنبال می‌شود. 

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش باغداران و حرکت این افراد به سمت کشاورزی نوین در دستور کار قرار داشت که امسال باتوجه به برگزاری مجازی جشنواره، ۲۰ کلیپ آموزشی در زمینه‌های مختلف منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عناوین مهم کلیپ‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: بررسی مراحل کاشت، آبیاری، کوددهی،فرآوری و بسته بندی، کنترل آفات، بیماری‌های پسته و تغذیه خاک از جمله مهم‌ترین عناوین کلیپ‌های تولیدی است. 

زارع زاده ادامه داد: ۱۰ ویدئو کلیپ نیز با عنوان معرفی محصول پسته، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بورس کالا و دستاوردهای جشنواره توسط کمیته فرهنگی هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان تولید و منتشر شد. 

وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان، تعداد پنج ویدئو کلیپ معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان نیز تهیه شد. 

زارع زاده تصریح کرد: جشنواره ملی پسته دامغان در هفتمین دوره، به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت اجتماعات مردمی، به صورت محدود و مجازی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کار خود را دنبال کرد. 

وی افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره هفته گذشته در مجموعه تفریحی چشمه علی دامغان انجام شد که با تجلیل از فعالان برتر در امر تولید، فراوری و عرضه پسته مرغوب به کار خود پایان داد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: برگزاری چالش علمی پسته کشور با محوریت ارتقا تولید و فرآوری به همت مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در زمینه‌های مختلف، از اصلی ترین برنامه‌های این جشنواره بود که برای این چالش ۹۳ اثر ارسال شده است و داوران جشنواره در حال بررسی ابتکارات هستند. 

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۴۰ درصد از آن به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

حدود ٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها انجمن پسته ایران شهرداری دامغان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن پسته ایران شهرداری دامغان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان انجمن پسته ایران شهرداری دامغان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دامغان جشنواره ملی پسته دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید

دریافت 518 KB

به گزارش همشهری آنلاین تصاویر این رنگین کمان از زوایا و مکان‌های مختلف شهر اصفهان به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کد خبر 840825 برچسب‌ها خبر مهم میدان نقش جهان استان اصفهان

دیگر خبرها

  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید