Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد گفت: آموزش و پرورش مهارت محور و تحصیل دانش‌آموزانی که زمینه اشتغال آنها وجود دارد یکی از نیازهای مهم استان یزد است که امیدواریم در پایان برنامه ششم به این چشم انداز سند تحول دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد افزود: براساس ضرورت‌هایی که در استان وجود دارد باید مباحث اشتغال استان در اولویت باشد و استان یزد یکی از اولین استان‌های کشور باشد که به چشم انداز سند تحول برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته‌هایی که نیاز استان را تامین می‌کند کم داریم و رشته‌هایی که عمدتا در اداره‌های دولتی و یا نهادهای خاص مثل آموزش و پرورش بکارگیری می‌شوند به تعداد زیادی هستند لذا باید هنرستان‌ها و مهارت محوی مورد توجه جدی قرار گیرد.

طالبی گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اشتغال در ادارات دولتی بسیار کمتر فارغ التحصیلان است و جذب آنها نیز با شرایط خاص کشوری امکان پذیر است لذا با تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار مواجه هستیم که اگر به سمت آموزش و پرورش مهارت محور حرکت شود مشکل بیکاری استان در آینده تا حد زیادی قابل حل است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه تحرک بدنی آموزش و پرورش در کشور و  استان یزد گفت: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی تحرک جامعه بسیار زیاد است و ان شاءالله با اجرای این برنامه شاهد رفع مشکل چاقی و تحرک بیشتر در مدارس استان با توجه به شرایط کرونا و استفاده از فضای مجازی باشیم.

طالبی افزود: با توجه به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان و استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی، این استفاده و همکاری هیئت‌های ورزشی که برخی از آنها فعالیت حرفه ای دارند می‌تواند تحول آفرین باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان درخواست‌های معلمان حمایتی خرید خدمات گفت: این معلمان حمایتی درخواست به حقی دارند و باید به آن توجه شود و شرایط معلمان حمایتی در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و این روند باید اصلاح شود .

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در سال جاری تعداد استخدام در آموزش و پرورش انجام می‌شود لذا از طریق شورا با وزارت آموزش و پرورش مکاتبه شود و این معلمان حمایتی که سال‌ها در آموزش و پرورش خدمت کردند و تجربه دارند و از بدو خدمت و همچنین در حین خدمت مراحل گزینشی را طی کرده اند مورد توجه قرار گیرند.

طالبی افزود: برخی از معلمان حمایتی چند سال است معلمی می‌کنند لذا به حداکثر مجاز سن آنها در آزمون اضافه شود و این فرصت فراهم شود تا با اولویت امکان جذب آنها فراهم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار یزد مدیرکل آ و پ معلمان حمایتی آموزش و پرورش استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان