Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@13:23:50 GMT

چطور در خانه خمیر فوندانت درست کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۴۸۴۹

چطور در خانه خمیر فوندانت درست کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خمیر فوندانت یکی از خمیر‌هایی است که جایگزین خامه و برای تزیین کیک استفاده می‌شود. خمیری که به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید.

مواد لازم:

پودر شکر: ۹۰۰ گرم
گلوکز: ۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین: ۱/۵ قاشق غذاخوری
آب: ۱/۴ پیمانه
گلیسیرین خوراکی: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۳۰ گرم
اسانس مایع دلخواه (اسانس وانیل): چند قطره

بیشتر بخوانید

طرز تهیه نان خامه‌ای بدون فر + نکات طلایی

طرز تهیه:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تهیه خمیر فوندانت، ابتدا پودر شکر را الک کنید و در ظرف مناسب و گودی بریزید و کنار بگذارید.

۲. سپس، قابلمه یا کتری را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار بدهید تا جوش بیاید. اکنون ۱/۴ آب مواد لازم را در ظرفی بریزید.

۳. پودر ژلاتین را روی آب بپاشید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا حالت اسفنجی پیدا کند، سپس ظرف ژلاتین را روی ظرف آب در حال جوشیدن قرار بدهید تا بن‌ماری کنید.

۴. زمانی که ژلاتین شروع به حل شدن کرد آن را مرتب هم بزنید تا کاملا ذوب شود و شفاف شود.

۵. اکنون گلوگز را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوکز کاملا حل شود.

۶. بعد از شفاف‌شدن ژلاتین و گلوکز کره را اضافه کنید و دائم هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و گلیسرین خوراکی و اسانس مورد نظرتان را اضافه کنید.

۷. سپس محلول آماده شده را که هنوز از حرارت نیفتاده است را یکباره در مرکز پودر شکر بریزید. اگر محلول حرارت نداشته باشد و آن را یکباره نریزید، خمیرتان رشته رشته می‌شود و انسجام کافی را پیدا نخواهد کرد.

۸. بعد با یک قاشق چوبی شروع به مخلوط کردن کنید تا کمی منسجم شود. زمانی که همه مواد به خورد هم رفتند و منسجم شد، دست‌تان را با گلیسیرین چرب کنید و با انگشتان دست‌تان شروع به ورز دادن خمیر کنید. خمیر فوندانت را با کف دست ورز ندهید. زیرا حرارت کف دست به خمیر فوندانت منتقل می‌شود و خمیر حالت خودش را از دست می‌دهد و فرم نمی‌گیرد.

۹. بعد از اینکه همه پودر شکر‌ها را اضافه کردید، اما خمیر هنوز چسبناک بود، شما می‌توانید باز خیلی مقدار کمی پودر شکر را روی خمیر الک کنید و باز ورز بدهید تا خمیر کاملاً منسجم شود. ولی مراقب باشید که هیچ وقت بیش از حد پودر شکر اضافه نکنید، زیرا سبب خشکی و انعطاف ناپذیری خمیر می‌شود.

۱۰. روی سطح کار پودر قند بپاشید و خمیر را روی آن ورز بدهید. خمیر فوندانت شما کمی نرم است و آماده استفاده است.

۱۱. اما برای اینکه خمیر قابلیت بهتری داشته باشد به مدت یک شب به آن استراحت بدهید تا خوب جا بیفتد. برای همین خمیر را داخل سلفون بپیچید و در ظرف در بسته نگه دارید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خمیر فوندانت تزیین کیک خمیر فوندانت پودر شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر

تین نیوز

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین ضرب الاجل ۱۰ روزه برای حل مشکل ترافیک سنگین در ایست و بازرسی کنجی شهرستان بندر خمیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی قهرمانی با اشاره به ترافیک سنگین در محل ایستگاه بازرسی کنجی در محور مواصلاتی لار- بندر خمیر دستورات ویژه ای را به منظور رفع مشکل ترافیک در محدوده این ایستگاه و تسهیل تردد خودروهای عبوری صادر کرد.

قهرمانی ضمن اعطاء مأموریت به رئیس حوزه قضایی بندر خمیر از تعیین ضرب الاجل ۱۰ روزه دستگاه قضایی برای بهره برداری از لاین های دوم و سوم خروجی ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان بندر خمیر خبر داد. 

وی در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه ترافیک سنگین در منطقه ایستگاه بازرسی کنجی در روزهای خاص، مشکلات زیادی را برای رانندگان وسائط نقلیه و مردم ایجاد کرده بود، در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور احیای حقوق عامه، با پیگیری رئیس حوزه قضایی شهرستان بندر خمیر و با تعیین ضرب الاجل برای متولیان امر؛ مقرر شد لاین های دوم و سوم خروجی خودروها و کامیون ها در این ایستگاه ظرف مدت ۱۰ روز احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

قهرمانی در ادامه افزود: از رئیس دادگستری بندر خمیر خواسته شده است به منظور رفع موانع و ارتقای سطح ایمنی در این محدوده از محور مواصلاتی لار - بندرخمیر نیز پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی در پایان تأکید کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در موارد متعدد با اخذ نظرات کارشناسی، در خصوص ایمن سازی، تعریض و ترمیم محورهای مواصلاتی، پیگیری و مکاتبات لازم را با ادارات متولی انجام داده است که منجر به بهره برداری از مسیرهای جدید، بازگشایی جاده های مسدود و رفع نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف استان هرمزگان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم
  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی