Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رانندگی اتوبوس مسافری بین شهری جزو مشاغل سخت و زیان آور است یا خیر؟

به گزارش تین نیوز، پاسخ این پرسش در فیلمی که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده آمده است.

در این فیلم «محمد حسن زدا» قائم مقام سابق سازمان تأمین اجتماعی در مورد شرایط سخت و زیان آور  محسوب شدن شغل رانندگی توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی عنوان کرده است: رانندگانی که در موسسات و کارگاه‌هایی که مشمول قانون کار باشد به صورت پرسنل کار می‌کنند، می‌توانند درخواست خود را به کمیته کارهای سخت و زیان‌آور ادارات کار ارایه کنند، این درخواست بررسی می‌شود و اگر اداره کار تشخیص داد شغل شان سخت و زیان آور است، سازمان تامین اجتماعی حقوق برایشان برقرار می‌کند.

وی افزوده است: رانندگانی که خود مالک هستند چون کارفرما ندارند و خودشان کارفرمای خودشان هستند از شمول قانون کار خارج هستند به همین دلیل سخت و زیان‌آور به آنها تعلق نمی‌گیرد.

 

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تأمین اجتماعی رانندگان اتوبوس مشاغل سخت و زیان آور محمد حسن زدا سخت و زیان آور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان شیلات ایران ضمن بیان این مطلب با اشاره به نامگذاری امسال با شعار "جهش تولید با مشارکت مردمی" اظهارداشت: افزایش کمی و کیفی تولید آبزیان با مشارکت مردمی در دستور کار این سازمان قرار دارد و ما در سه محور رشد، پایداری و خوداتکایی تولید برنامه ریزی کرده ایم.
سید حسین حسینی افزود: در حوزه خوداتکایی در تامین نهاده ها، در گذشته برای تامین خوراک آبزیان و تخم چشم زده ماهیان قزل آلا وابسته بودیم، اما اکنون علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرکننده هستیم.
وی ادامه داد: ما بیوتکنولوژی تولید تخم چشم زده را داریم و واردات بخشی از تخم چشم زده ماهیان قزل آلا به علت علاقه مندی پرورش دهندگان صورت می‌گیرد.
معاون وزیر جهادکشاورزی موضوع پایداری تولید را در حوزه آبزی پروری و صیادی مهم دانست و گفت: در صید و صیادی، ماهیگیری مسولانه را پی گیری می‌کنیم و تغییر روش‌های مخرب و آسیب زننده صید و ارتقای کیفیت آبزیان در دستور کار سازمان شیلات ایران است.
وی با اشاره به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی برای پایداری صید و صیادی در آب‌های کشور تصریح کرد: امسال نزدیک به ۴۰۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی تکثیر و در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شد.
حسینی اذعان داشت: برای سال ۱۴۰۳ تکثیر و رهاسازی ۵۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی را هدفگذاری کرده ایم.
وی درباره استقرار سازه‌ها در دریا گفت: تا پیش از دولت سیزدهم نزدیک به ۱۰ هزار سازه طی سالیان متمادی در دریا مستقر بود، اما ظرف دو سال اخیر ۵ هزار سازه به این عدد اضافه شده است.
رییس سازمان شیلات ایران در مورد جهش و پایداری تولید در حوزه آبزی پروری نیز ابراز داشت: در آبزی پروری علاوه بر افزایش بهره وری در واحد سطح، مزارع به دستگاه‌های نانو حباب تجهیز شده‌اند که موجب می‌شود پیکره آبی برای ماهی دار کردن تا ۲ برابر افزایش یابد، از حداقل آب به صورت بهینه استفاده شود، تلفات به حداقل برسد و ضریب تبدیل غذا برای پرورش دهندگان بهبود یابد.
وی در مورد مشارکت مردمی در بخش شیلات کشور نیز گفت: فعالیت شیلاتی ماهیت درونز‌ا و مردمی است و ما بحث مشارکت مردمی را در دو بخش تصمیم سازی و تصمیم گیری دنبال می‌کنیم.
حسینی افزود: در بخش تصمیم سازی با بهره برداران، تشکل ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صیادی و آبزی پروری همراهی و تعامل داریم و از تجربیات آنان استفاده می‌کنیم و سیاست‌های وزارتخانه را به آنان انتقال می‌دهیم.
وی با اشاره به شناسنامه دار کردن مزارع با توافق اتحادیه ماهیان سردآبی و گرم آبی تصریح کرد: اردیبهشت امسال با توجه به تفاهم نامه‌ای که با اتحادیه ماهیان سردآبی و گرم آبی منعقد کرده ایم، قرار است تمام مزارع آبزی پروری توسط خود بهره برداران شناسنامه دار و کد رهگیری محصول از تولید تا بازار لحاظ شود.
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در حوزه تصمیم گیری نیز از ظرفیت‌های مردم و بهره برداران در بخش‌های واردات و صادرات استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های بهره برداران و تولیدکنندگان شیلاتی در چگونگی و چرایی واردات و صادرات استفاده کنیم و مصرف کننده و تولید کننده در تصمیم گیری می‌توانند به ما کمک زیادی کنند.
حسینی با بیان این که صنعت شیلات از اولویت‌ها در بخش سرمایه گذاری است، اذعان داشت: سال گذشته با جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان، رکورد سرمایه گذاری در بخش شیلات شکسته شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱.۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش شیلات انجام شد.

دیگر خبرها

  • ◄ زیان دهی راه آهن به دلیل ضعف مدیریت و کهنه بودن ناوگان ریلی
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • خرید از کدام شعبه آمازون ؟ آمازون امارات یا آمازون آمریکا ؟
  • مقرری‌بگیران بیکاری در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافت
  • تولید بیش از ۱.۳ میلیون تن آبزی
  • بیش از ۱۷۰۰ کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه روستائیان برای فرزندآوری
  • طرح های تشویقی جدید صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برای فرزندآوری