Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا: موضع آقای خاتمی نسبت به عملکرد فراکسیون امید چه بود؟
سیاوشی: هر سال نمایندگان فراکسیون  به مناسب سالروز پیروزی شان در انتخابات مجلس که با تکرار می کنم آقای خاتمی به دست آمد خدمت ایشان می رسند. سال گذشته این مراسم به خاطر کرونا برگزار نشد. اما در جلسه اسفند ۹۷ که به اتفاق اعضای فراکسیون امید نزد ایشان رفتیم به ما گفتند فراکسیون امید مجلس از مسیر اصلاح طلبی خارج نشده است، اما می توانست عملکرد بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای خاتمی در همین دیدار از مواضع تندی که برخی اصلاح طلبان علیه دولت و شخص آقای روحانی می گیرند گله مند بود و به صراحت گفت باید همچنان از آقای روحانی و دولتش حمایت کرد.

ایرنا: مدتی قبل شاهد انتقاد شدید یک عضو ارشد حزب کارگزاران به شخص آقا خاتمی، بودیم. موضع آقای خاتمی چه بود؟
سیاوشی: از آقای خاتمی سوال شد چرا در مقابل این حمله، سکوت اختیار کرده است. ایشان گفت من هم می توانم مصاحبه ای با شخص خودم ترتیب بدهم و این جور سوال ها را پاسخ دهم. ولی ایشان مرا مورد حمله قرار داده و ضرری را متوجه منافع ملی نکرده است.  بنابراین سکوت می کنم.
این مواردی که عرض کردم مسائلی بود که خود من از نزدیک شاهدش بودم.

ایرنا: در ۴ سال گذشته حتی یک خانم هم جزو هیات رییسه مجلس نبود. چرا وضع به این گونه بود؟
سیاوشی: سال اول مجلس دهم ما گفتیم برای هیات رییسه مجلس یک نفر را که قبلا در هیات رییسه بوده و تجربه لازم را دارد را به عنوان نامزد معرفی کنیم. خانم جلودارزاده را  چون شناخته شده تر بود برای عضویت در هیات رییسه معرفی کردیم. گفتیم علاوه بر نمایندگان خانم، آقایان مجلس هم می آیند و به او رای می دهند. خانم جلودارزاده را به عنوان دبیر هیات رییسه نامزد کردیم. برای کارگزاری مجلس هم خانم مافی را معرفی کردیم. گفتیم خانم مافی سابقه فرمانداری شمیرانات را دارد، حتما قبولش می کنند. روال کار این طور بود که ما درباره معرفی نامزد زن، ابتدا موضوع را در فراکسیون زنان پیگیری و بعد هم آن را به فراکسیون امید معرفی می کردیم برای نامزد شدن هیات رییسه. اکثر اعضای فراکسیون زنان هم از لیست امید بودند. آن سال هیچ کدام رای نیاوردند. سال دوم گفتیم فقط یک نفر را معرفی کنیم بلکه رای بیاورد . خانم فریده اولادقبا که خانواده شهید بودند را معرفی کردیم. ایشان هم معرفی شدند ولی باز مجلس به ایشان رای ندادند. سال بعد گفتیم خانم سلحشوری را که می گویند تند است پس افراد دیگری را معرفی می کنیم. کردیم و لی باز به آنها رای داده نشد. فقط یک نکته را داخل پرانتز به شما بگویم. من هرگز در جامعه قومیت گرایی را به شدت قومیت گرایی مجلس ندیده ام. نمایندگان فارغ از اصولگرایی و اصلاح طلبی به خاطر قومیت خود رای می دهند. خلاصه این که در مجلس دهم حتی یک زن در هیات رییسه مجلس قرار نگرفت. در حالی که در مجلس ششم خانم جلودارزاده دبیر و خانم امانی کارگزار مجلس بود. الان در مجلس یازدهم هم کار به جایی کشیده که صدای خانم محمودی که اصولگراست هم درآمده که چرا یک زن در هیات رییسه نیست؟

ایرنا: همکاری بین فراکسیون امید با فراکیسون مستقلین و ولایی چگونه بود؟
سیاوشی: راستش را بخواهید اصلا تجربه خوبی نبود. فراکسیون مستقلین اغلب با ما متحد می شدند سر تصویب یا رد یک طرح و لایحه، اما  سر بزنگاه زیر قولشان می زدند و به نفع فراکسیون ولایی رای می دادند.

برچسب‌ها فراکسیون امید فراکسیون زنان فراکسیون ولایی فراکسیون مستقلین ولایی محمدرضا عارف اختصاصی ایرنا مجلس یازدهم پروژه تاریخ شفاهی ایران ایرنا حسن روحانی سید محمد خاتمی طیبه سیاوشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فراکسیون امید فراکسیون زنان فراکسیون ولایی فراکسیون مستقلین ولایی محمدرضا عارف اختصاصی ایرنا مجلس یازدهم حسن روحانی سید محمد خاتمی طیبه سیاوشی فراکسیون امید فراکسیون زنان فراکسیون ولایی فراکسیون مستقلین ولایی محمدرضا عارف اختصاصی ایرنا مجلس یازدهم حسن روحانی سید محمد خاتمی طیبه سیاوشی فراکسیون امید هیات رییسه آقای خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است، همچنین نمایندگان نباید دعواهای سیاسی را وارد مجلس کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح اولویت‌های مجلس دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: در بدو ورود نمایندگان منتخب مردم به مجلس سوگندی قرائت می‌شود که بیانگر تعهد آن‌ها به این مسئولیت خطیر خواهد بود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد اولویت اول منتخبان مردم باید حفظ این سوگند باشد و مجلس تلاش کند هر روز این سوگند را به نمایندگان یادآوری کند تا بدانند بر چه اساسی روی کرسی‌های سبز مجلس تکیه زده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین کار ابتدایی نمایندگان منتخب برای برنامه پنج‌ساله هفتم این است که دولت را ملزم به ارائه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در بحث اقتصاد و معیشت به عنوان مطالبه جدی مردم کنند؛ شاید شعار بسیاری از نمایندگان منتخب معیشت مردم باشد، اما نظارت بر عملکرد دولت در این برنامه باید توسط نمایندگان پیگیری شود.

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: توصیه ما به جریان اصولگرایی این است که رقابت‌ها را کنار بگذارند و رفاقت‌ها را در مجلس آغاز کنند، چرا که همدلی، انسجام و وحدت یکی از خواسته‌های ما از منتخبان ملت است؛ نمایندگان مردم نباید دعواها و بداخلاقی‌های سیاسی را به مجلس وارد کنند و از تریبون مجلس برای عقده‌گشایی استفاده کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی تشکیل فراکسیون‌های مجلس جدید گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار فراکسیون در مجلس شکل بگیرد؛ فراکسیون پایداری، یک فراکسیون با حضور قالیباف، یک فراکسیون با حضور طیفی از نمایندگان که سایر فراکسیون‌ها را قبول ندارند و چهارمین فراکسیون که اصلاح‌طلبان در آن حضور خواهند داشت.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اعتقاد دارم فراکسیون اکثریت در مجلس دوازدهم نخواهیم داشت و آرا بین این چهار فراکسیون تقسیم خواهد شد.

کد خبر 735522

دیگر خبرها

  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • نماز خواندن محمد خاتمی بر پیکر زن اصلاح‌طلب فوت شده | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند