Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@22:13:38 GMT

اقدام عجیب اینستاگرام در حذف «روضه»

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۶۷۰۴

اقدام عجیب اینستاگرام در حذف «روضه»

اینستاگرام در اقدامی عجیب معرفی کتاب «روضه» را به دلیل داشتن محتوای خشونت آمیز پاک کرد!

 

به گزارش گروه روی خط رسانه ها خبرگزاری برنا ؛محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: عجیب بود، اینستاگرام استوری معرفی کتاب «روضه» را به خاطر داشتن محتوای خشونت آمیز پاک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از مهم‌ترین مقاتل عاشورا، کتاب «روضة‌الشهدا» نوشته ملاحسین واعظ کاشفی است که به گمان برخی نخستین مقتل نگاشته شده به زبان فارسی است.

اهمیت کتاب به گونه‌ای بود که پس از تالیف روضه الشهدا بسیاری از مجالس عزاداری برای اهل بیت و مخصوصا امام حسین علیهم السلام براساس خوانش این کتاب برگزار می‌شد. تا این که رفته رفته به مجالس روضه خوانی معروف و مشهور شد.

یکی از انتقادات وارد بر این کتاب که در طول تاریخ بسیار مطرح شده استفاده آن از روایات تاریخی ضعیف و غیرمستند است و چهره‌های مشهوری مانند سیدمحسن امین، محدث نوری و شهید مطهری به انتقاد از آن پرداختند.

حالا با گذشت نزدیک به ۵۰۰ سال از نگارش این کتاب، محمد حقی با رجوع به منابع دست اول تلاش کرده فرازهای تاریخی صحیح این کتاب را مستندسازی کرده و از این حیث، نقیصه «روضه‌الشهدا» را رفع کند.

کتاب «روضه» که پژوهشی جدی در اسناد «روضه‌الشهدا» ملاحسین واعظ کاشفی است در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۳۸هزار تومان به همت انتشارات کتابستان معرفت چاپ و راهی بازار نشر شده است.

فارس/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینستاگرام محمد حقیقی انتشارات کتابستان کتاب روضه محتوای خشونت آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دادستان فریمان گفت: گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام با عنوان آژانس رایگان مخصوص بانوان فریمان شناسایی و دستگیر شد.
 مهدی حقدادی گفت: در پی وصول چندین فقره گزارش شهروندان مبنی بر فعالیت شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعنوان آژانس رایگان مخصوص بانوان فریمان، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت، لذا پس از صدور دستورات قضایی به ضابطین و با اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و در بازجویی و تحقیقات صریح به ایجاد صفحه در اینستاگرام و ارسال پیام با محتوای رایگان بودن سرویس تاکسی و آژانس مخصوص بانوان و اقدام به ارتباط گیری با بانوان جوان با هدف دوستی و اغفال و درخواست‌های غیراخلاقی از نامبردگان از طریق فضای مجازی اعتراف کرد.
حقدادی افزود: شهروندان گرامی به ویژه بانوان با رعایت نکات ایمنی به منظور امنیت و اطمینان، برای تردد از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد
  • حمله شبانه اسرائیل به ۷ شهر ایران؟ | اقدام عجیب و جنجالی خبرنگار اسرائیلی را ببینید
  • نذر کاشی برای توسعه حرم سید الشهدا (ع) در کاشان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان