Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت سی ان جی دارد که از بیش از یک ماه گذشته، چهار جایگاه از بین آنها که وابسته به شهرداری اصفهان است، تعطیل شد؛ این اتفاق در حالی افتاد که میزان مصرف سوخت سی ان جی در ماه‌های اخیر در این شهر و میزان مراجعه مردم به این جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته برخی از شهروندان اصفهانی، تعطیلی این جایگاه‌ها که در نقاط پر تردد کلانشهر اصفهان مستقر است باعث سرگردانی مشتریان آنها بویژه رانندگان تاکسی‌ها برای مراجعه به جایگاه‌های دیگر و طولانی‌تر شدن صف‌های انتظار شد.

این جایگاه‌های سوخت در خیابان همدانیان جی، گلستان، شفق و ردانی پور مستقر هستند که روزانه سوخت گیری تعداد زیادی از خودروها در آنجا انجام می‌شد اما در زمان حاضر این جایگاه‌ها تعطیل بوده و تعداد زیادی از مردم خواهان بازگشایی هرچه سریعتر آنها برای خدمات‌رسانی هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت نیک اندیش (وابسته به شهرداری اصفهان) که کار مشاوره و خدمات مهندسی طرح‌های ایمنی را انجام می‌دهد، این چهار جایگاه با دستور اداره کل استاندارد اصفهان و برای استانداردسازی تعطیل شدند و با پیگیری‌های انجام شده مقرر است ۲ جایگاه همدانیان و ردانی‌پور با اخذ مجوزهای لازم به زودی آغاز به کار کنند.

سید رضا عقدایی با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان اصفهان در گذشته ایرادهایی را به این جایگاه‌ها وارد کرده بود، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و در نظر گرفتن همه موارد ایمنی برای حفظ سلامت شهروندان، چهار جایگاه مذکور تعطیل شدند تا امور مربوط به استانداردسازی آنها انجام شود.

وی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ترجیح ما این بود که این جایگاه‌ها یکی یکی تعطیل و استانداردسازی شوند تا اختلالی در روند خدمات‌رسانی به مردم ایجاد نشود، تصریح کرد: اما برخی ناهماهنگی‌ها باعث شد که این اتفاق نیفتد و هر چهار جایگاه باهم تعطیل شوند.

عقدایی با بیان اینکه بیش از ۳۶۰ میلیون تومان برای استانداردسازی ۲ جایگاه همدانیان و ردانی‌پور هزینه شد، خاطرنشان کرد: این ۲ جایگاه آماده بهره‌برداری است و به محض اخذ مجوز از اداره کل استاندارد استان اصفهان و هماهنگی با شرکت‌های پخش فراورده‌های نفتی و گاز استان اصفهان، آغاز به کار می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از آغاز به کار این جایگاه‌ها، استانداردسازی ۲ جایگاه دیگر یعنی گلستان و شفق نیز شروع می‌شود تا آنها نیز در آینده نزدیک کار خدمات‌رسانی به شهروندان را از سر بگیرند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان نیز در این باره به ایرنا گفت: تعطیلی این جایگاه‌ها به دستور اداره کل استاندارد استان اصفهان صورت گرفت و با مجموعه اقدامات انجام شده، ۲ جایگاه به زودی فعال می‌شود.

بهمن علیپور با بیان اینکه هدف اصلی از این اقدام، حفظ سلامتی شهروندان بود، افزود: مدت زمانی در این میان از دست رفت اما با بازرسی‌های انجام شده و اخذ گواهی‌های لازم این جایگاه‌ها به عرصه خدمات‌رسانی برمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات جایگاه‌های سوخت سی ان جی مبتنی بر فناوری‌های روز و ایمن هستند، خاطرنشان کرد: ۱۶۲ جایگاه سوخت سی ان جی در استان اصفهان فعال است که ۳۵ جایگاه از میان آنها در کلانشهر اصفهان می‌باشد.

علیپور به افزایش ۲۰ درصدی مصرف سوخت سی ان جی در استان اصفهان نسبت به ابتدای سال جاری اشاره و تصریح کرد: استقبال مردم از مصرف سوخت سی ان جی خوب بوده و با توجه به اینکه گازسوز کردن ناوگان حمل و نقل عمومی بصورت رایگان انجام می شود، مصرف این سوخت پاک بیشتر شده است.

روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان نیز به ایرنا اعلام کرد که با توجه به اهمیت ایمنی و حفظ جان و مال مردم، استانداردسازی جایگاه‌های سوخت ضروری است و پس از استانداردسازی و بازرسی‌های انجام شده مجوز کار به آنها داده می‌شود.

گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی، سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوییل و گاز مایع به‌کار می‌رود؛ سی‌ان‌جی نسبت به آنها آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و فراوانی و قیمت مناسب دارد.

۲۷۰ جایگاه سوخت و ۱۷ پمپ بنزین تک سکو و ۱۶۲ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۲ میلیون نفر آنها در مرکز این استان یعنی کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند.

بر اساس برخی آمار منتشر شده، تعداد کل خودروهای شماره‌گذاری شده در شهرستان اصفهان تا سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است و روزانه بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کلانشهر اصفهان تردد می‌کند.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران شهرداری اصفهان اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران شهرداری اصفهان اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی سازمان ملی استاندارد ایران شهرداری اصفهان اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان اصفهان جایگاه های سوخت کلانشهر اصفهان جایگاه ها سوخت سی ان جی خدمات رسانی چهار جایگاه انجام شده ۲ جایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: اقدامات این منطقه در پشتیبانی و تعمیر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، میزان نواقص قطعات ۵۷ جایگاه سوخت فعال در غرب خراسان رضوی را به زیر یک درصد رسانده است.
حمید مظفری نژاد گفت: کارگاه تعمیر تجهیزات سامانه هوشمند این منطقه به عنوان یکی از ۱۰ کارگاه موجود در ۳۷ منطقه نفتی کشور، از سال ۱۴۰۰ به همت واحد سامانه هوشمند سوخت و مهندسی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به رفع نقص از هزار و ۸۰۰ دستگاه کارتخوان نازل و پین پد منطقه سبزوار در سال گذشته افزود: در این چهارچوب هزار و ۵۰۰ دستگاه کارتخوان نازل و ۳۰۰ پین پد با همت متخصصان سامانه در این کارگاه رفع نقص شده و در مدار توزیع سوخت قرار گرفته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار