Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از آخرین روند احداث پایانه مرز سرو در ارومیه با بیان اینکه از ۲۳ پایانه فعال کشور، ۵ پایانه فعال در آذربایجان غربی است که ۲۳ درصد پایانه‌های کشور را تشکیل می‌دهد، افزود: ۱۰ درصد ترانزیت کشور از پایانه‌های آذربایجان غربی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی پایانه سرو به بندر مرسین به عنوان قطب مهم از صادرات و واردات کشور ترکیه، از اهمیت خاصی برای برخوردار است لذا پایانه مرزی سرو می‌تواند نقش خوبی در اقتصاد ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی اضافه کرد: پایانه رسمی کشور به عنوان مبادی رسمی ورود و خروج کشور نقش به سزایی در اقتصاد و ارز آوری و صادرات و واردات دارد و بزرگترین ویژگی آذربایجان غربی به لحاظ وجود پایانه‌های رسمی و تنها استانی که با اروپا ارتباط مستقیم دارد و قطعاً وضعیت استان را نسبت به سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه سالن مسافری پایانه مرزی سرو بزودی توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود، افزود: سالن مسافری پایانه مرزی سرو با مساحت ۴۱۶۰ مترمکعب و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

ارسلان شکری با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع اعتبار اختصاص یافته برای انجام فعالیت‌های زیر ساختی پایانه‌های استان ۱۵۵ میلیارد تومان است، عنوان نشان کرد: در مرز بازرگان در سال گذشته روزانه ۴۵۰ کامیون ترخیص می‌شد که در حال حاضر ۵۰ کامیون است که باعث دپو محصولات و تشکیل صف‌های طولانی شده ومشکلات عدیده ای بوجود آمده که نیازمند رایزنی با ترکیه است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: سالن تجاری و مسافری مرز بازرگان بااعتبار ۸۵ میلیارد تومان به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع درحال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه پایانه پلدشت جز بهترین پایانه مرزی کشور است، یاد آور شد: اخذ عوارض‌های مختلف از کشور مقابل باعث شده تمایل به این مسیر توسط مسافران و کامیون‌های باری کمتر شود.

وی ادامه داد: طی چهار ماهه سال جاری به طور متوسط میزان تردد از نظر باری ۶۸ درصد و از نظر ترددمسافر ۱۰۰ درصد کاهش داشتیم که بیشتر به دلیل شیوع کرونا بوده است.

سرو یکی از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی و مرزهای سه‌گانه ایران با ترکیه به شمار می‌رود، این مرز در ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد.

کد خبر 5001197

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی مرز ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 شیراز بوشهر ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی آذربایجان غربی پایانه مرزی پایانه مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت