Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد اولین شهرداری در کشور  بوده است که به بخشودگی عوارض شغلی، کسب‌وکارها و بهای ماهانه مالکانه واحدهای تجاری پرداخته است.

رضا خواجه نائینی، امروز ۲۷ مردادماه در یکصدودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا از شهروندان آسیب‌پذیر حمایت‌هایی شد که شامل تهیه و توزیع ۶۵هزار بسته معشیتی بین ساکنان مناطق کم‌برخوردار و اقشار آسیب‌پذیر به ارزش ۱۶میلیارد تومان بود که در ماه رمضان و ماه بعد اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کارت خرید یک میلیون تومانی به ۳۰هزار نفر از کارگران خدمات شهری، عمرانی و... اهدا شد .

وی افزود: در همین راستا ۲/۵میلیارد تومان به جهاد دانشگاهی مشهد در راستای راه‌اندازی و تکمیل تجهیز آزمایشگاه تشخیص مولکولی برای شناسایی بیماری کرونا کمک شد. همچنین ۵ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای حمایت از کادر درمان اعطا شد. شایان ذکر است در دو مرحله اعتبار ۱۸میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات بهداشتی و پزشکی همچون ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده، مایع گندزدایی محیط و ... در نظر گرفته شد، بر همین اساس حدود دو میلیون ماسک ساده، یک میلیون ماسک نمدی و ۴۴۰ هزار ماسک فیلتردار برای شهرداری تهیه شده است. همچنین محلول‌های ضدعفونی روزانه بین مناطق و سازمان‌ها که در بیش از  ۸۰ ساختمان شهرداری توزیع می‌شود که البته محدودیت‌هایی وجود دارد، اما سعی کردیم توزیع روزانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد اولین شهرداری در کشور بوده است که به بخشودگی عوارض شغلی، کسب‌وکارها  بهای ماهانه مالکانه واحدهای تجاری پرداخته است، گفت: این اقدام شهرداری باعث شد دولت، نهادهای دولتی و سایر کلان‌شهرها نیز به آن بپردازند. در همین راستا ۵۰ درصد از اجاره‌بهای ماهانه و  مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری در سه ماه اول، اجاره دوره تعطیلی کلیه فضاهای فرهنگی، تفریحی ورزشی، پیاده‌روها، محوطه عمومی، بازارهای سیار و سایر موارد، همچنین آبونمان تمام تاکسی‌های تحت نظارت شهرداری از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۹۹ بخشیده شد.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد ادامه داد: همچنین اعطای مهلت پرداخت بدهی مرتبط با خدمات صدور مجوزهای فعالیت‌های مرتبط با مدیریت شهری تا تیرماه ۹۹ ، بخشودگی ۵۰درصدی بهای یاد شده در سه ماه ابتدای سال و اعطای مهلت سه ماه به تمام بدهی‌ها و چک‌های شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

جواجه نایینی در خصوص تامین و توزیع امکانات و تجهیزات بهداشتی اظهار کرد: بیش از دومیلیون ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده برای کارکنان، مراجعان و فعالان در محیط‌های پرخطر تهیه شد. همچنین خط تولید ماسک بهداشتی را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم ماسک  کارکنان شهرداری را تامین کنیم و نیز برای سایر مراکز اجرایی و درمانی بفرستیم. شایان ذکر است آمبولانسی با تجهیزات کامل خریداری شد تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود. این آمبولانس در میدان شهدا استقرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سی هزار قرص ویتامین D برای کارکنان خدمات و فضای شهری تهیه کردیم، ادامه داد: برای  ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، معابر شهری، مه‌پاشی، غربالگری و اجرای عملیات ضدعفونی در محیط موادضدعفونی‌کننده سطوح و تجهیزات لازم را تامین کردیم. همچنین تیم پزشکی سیار و تامین تب‌سنج را داشتیم تا براساس آن از سلامت کارگران خدمات شهری به‌صورت روزانه مطمئن شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه