Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:41:38 GMT

واژگونی تراکتور در همدان قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۵۶۷

واژگونی تراکتور در همدان قربانی گرفت

سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تصادف ادوات کشاورزی در فصل بهار و تابستان به علت کشت و کار محصول رخ داده و بیشتر دارندگان این وسیله نقلیه توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند.

وی تردد با سرعت غیرمطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم، نقص روشنایی و ورود به سطح آسفالت را از عمده تخلف‌های ادوات کشاورزی دانست و افزود: تراکتور یک وسیله نقلیه قدرتی و بدون فنر و کمک فنر است بنابراین با کمترین ضربه و انحراف فرمان سریع واژگون می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین تراکتور بدون اتاقک و حفاظ برای راننده است و در صورت بروز واژگونی به علت نداشتن کمربند ایمنی، راننده به بیرون از وسیله نقلیه پرتاب و در بیشتر مواقع راننده زیر خودرو قرار گرفته و له می‌شود.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: طبق آمارهای موجود آمار فوتی در دارندگان وسایل نقلیه کشاورزی، سالجاری افزایش داشته است که مهمترین علت آن بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی اظهار داشت: استاندارد کنترل راه‌ها توسط پلیس استقرار هر ۵۰ کیلومتر یک گشتی در راه اصلی و حضور ماموران پلیس راه در راه فرعی کم و در راه روستایی در حد صفر است با این توصیف، تخلف دارندگان ادوات کشاورزی نیز در مسیرهایی که پلیس حضور ندارد رخ می‌دهد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است و سال گذشته ۴۶۴ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری آن جان باختند که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش داشته است.

چهار ماهه نخست امسال نیز ۸۲ تن در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باخته و ۵۵۹ تن مجروح و مصدوم شدند که به ترتیب ۲۷ درصد سوانح فوتی و ۵۳ درصد سوانح جرحی کاهش داشته است.

برچسب‌ها نیروی انتظامی همدان همدان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی همدان همدان تصادفات جاده ای نیروی انتظامی همدان همدان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم از مرگ چهار گردشگر در این شهرستان بر اثر حوادث رانندگی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدرضا اسلامی امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این شمار فوتی در بازه زمانی 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه امسال ثبت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر ساله با وجود تاکیدهای فراوان مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به ویژه به هشدارهای هواشناسی، شاهد مرگ شماری از هموطنان‌مان هستیم.

رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم، تصریح کرد: روز گذشته به دلیل بی‌توجهی یکی از گردشگران به هشدارها نسبت به طوفانی بودن دریا و شنا در دریای مواج، شاهد مرگ یک هموطن بودیم.

اسلامی از گردشگران و قشموندان خواست تا به منظور پیشگیری از بروز حوادث رانندگی و غرق شدگی نسبت به هشدارهای صادر شده توجه خاصی داشته باشند تا تعطیلات با آرامش و خوشی برایشان سپری شود.

به گزارش تسنیم، شهرستان قشم در جنوب ایران یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور است که همه ساله در ایام پایانی سال شاهد حضور شمار خیل عظیم مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور در این منطقه هستیم.

جنگل‌های زیبای حرا، جزیره رنگین کمانی هرمز، مراکز تجاری و بازارهای پررونق، دره ستارگان از جمله نقاط گردشگری جزیره زیبای قشم است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • اجرای پویش چشم به راهیم در جاده‌های استان یزد
  • کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی
  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • کاهش ۱۵درصدی تصادفات و سوانح رانندگی در شیروان
  • ۱۹ مصدوم در سوانح رانندگی در شهرستان گتوند
  • ۱۹ مصدوم در سوانح رانندگی در گتوند
  • ۴ گردشگر نوروزی قشم قربانی حوادث رانندگی شدند
  • یک‌کشته و سه‌مصدوم در واژگونی پژو پارس در آزادراه قزوین-زنجان
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود