Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:31:13 GMT

سرقت امان توزیع برق استان مرکزی را بریده است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۹۵۸۵

سرقت امان توزیع برق استان مرکزی را بریده است

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از وضعیت سرقت تجهیزات برق گلایه کرد.

محمد اله داد 27 مردادماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه تابستان 99 را با کمترین خاموشی ها پشت سر گذاشتیم، افزود: با وجود اینکه در بخش های مختلف مانند خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی با افزایش مصرف برق روبرو بودیم و حتی این افزایش در بخش صنعت به 10 درصدی نسبت به سال گذشته رسید ولی خوشبختانه با چالش خاصی مواجه نشدیم و در سال جهش تولید، تامین و توسعه زیرساخت های صنعت برق در استان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اگر در حوزه خدمات شهری هم افزایی و تعامل وجود نداشته باشد، قطعا خدمت رسانی هزینه مضاعف داشته و همراه با اختلال خواهد بود، گفت: در همین راستا آماده ایم که تعامل مناسبی بین مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی و شهرداری و شورای شهر وجود داشته باشد و قطعا در این شرایط، مشکلات قابل حل خواهند بود.

اله داد اظهار کرد: احداث شبکه های زیرزمینی و کانال در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر پنج کانال اجرا شده یا در مرحله اجرا قرار دارد که شامل اتمام پست اراک هفت و در حال اجرا بودن پست اراک دو، اراک پنج، اراک شش و بازار می شود که اقدامات بسیار شاخصی در بازار اراک انجام گرفته است.

وی بهترین گزینه توسعه شبکه برق در شهرها را کانال دانست و افزود: پس از کانال، کابل کشی دفنی مطرح است که به دلیل حفاری و تخریب مجدد نیاز به ترمیم و مرمت دارد، ولی برتر از شبکه هوایی است، با اینهمه 50 درصد شبکه برق استان مرکزی هوایی و کابل خودنگهدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یکی از مسائل و چالش های پیش روی شرکت را صدور پروانه ساخت و بالکن بیان کرد و گفت: نوع ساخت ساختمان ها با توجه به تنوع شبکه های برق رسانی اهمیت دارد و لازم است که تعیین تکلیفی در این راستا وجود داشته باشد، به عنوان مثال ساخت کوی پردیس مشکلاتی دارد و شبکه باید کاملا زمینی شود.

وی با بیان اینکه علیرغم اینکه روشنایی شهر اراک نامطلوب نیست ولی همچنان جای کار دارد، تصریح کرد: سرقت امان ما را بریده است، قبلا سرقت مربوط به سیم و ترانس بود، اما در حال حاضر به مهره های روی فونداسیون پایه فلزی رسیده است و حتی کابل های درون پایه فلزی نیز سرقت می شود که به معضلی برای شرکت تبدیل شده است.

اله داد در خصوص برخی نقدها از سوی شهروندان مانند اعتراض ساکنان کوی کوثر نسبت به اجرایی نشدن پل هوایی به دلیل وجود معارض برق بیان کرد: منابع برای جابجایی و اصلاح شبکه محدود است و در برخی از مناطق با توجه به قیمت های هنگفت که نوسان شدیدی دارند، جابجایی مقرون به صرفه نیست، علاوه بر این شرکت بنیه جابجایی و اصلاح مدام شبکه برای تمامی شهرهای استان را ندارد چراکه با توجه به افزایش قیمت ها این شرایط قابل اجرا نیست.

انتهای پیام

[18:10, 17/08/2020] Sfandyari: نمره شهردار اراک در حفظ منابع انسانی چند است؟

عضو شورای شهر اراک گفت: نمره شهردار در تجهیز نیروی انسانی و حفظ و صیانت از نیروهای موجود در مجموعه شهرداری و استفاده از نیروهای کارآمد چند است؟

حامد آجرلو 27 مردادماه در نطق پیش از دستور در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت دادن اقشار مختلف به ویژه سرمایه گذاران در اداره شهرها از عمده تریین رویکردهای مدیریت شهری در جوامع پیشرفته و رو به توسعه است.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در زمینه های مختلف سرمایه گذاری اداره شهرها برای مدیریت شهری را ارزان تر کرده است، افزود: استفاده از دانش، فرصت های مالی و مدیریت و انرژی های بالقوه و مجموعه ظرفیت هایی قشر سرمایه گذار نتیجه ای جز بهبود زندگی مردم حاصل نخواهد شد.

آجرلو با تاکید بر دخالت دادن بخش خصوصی در سیاست گذاری و برنامه ریزی شهری، تصریح کرد: کمی انگیزه و همت و تلاش میتواند در جهت همسو کردن سرمایه گذاران و مدیریت شهری موثر افتاده و از تلفیق فرصت های موجود در شهر و امکانات و توان بخش خصوصی و مردمی شرایط و زمینه های مناسبی جهت حضور سرمایه های سرگردان در شهر فراهم کرد و رشد و توسعه شهر را رقم زد.

وی با طرح این سوال که تاکنون در شهر اراک در این خصوص چه کرده ایم؟ کدام پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی شروع و به سرانجام رسیده است؟ برای بهره گیری از توان و سرمایه های سرگردان در شهر چه فکری کرده ایم؟ افزود: باید تعارف را کنار گذاشت و از حقیقت گریزان نبود، باید واقع بین بود و در صدد رفع نقاط ضعف و کم و کاستی های به جا مانده و مغفول دوران کاریمان در شورای شهر باشیم.

این عضو شورای شهر اراک با تاکید بر اینکه بیلان و آمار سرمایه گذاری و مشارکت مردم در شهرداری ارائه نمی شود شاید هم آمار و اقدامی قابل ارائه وجود ندارد، گفت: باید بپذیریم که اقدام چشمگیر و موثری در این عرصه رخ نداده است و تنها به تغییر سرپرست سازمان سرمایه گذاری بسنده شده است و عملا کار خاصی انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری در این مقوله ضعیف عمل کرده است و می طلبد که شهردار با جدیت و پشتکار و با جلب اعتماد سرمایه گذار و سرمایه ها دراین راستا اقدامم موثر و مثبت داشته باشد، افزود: در مدت باقی مانده عمر خدمتی شورای شهر در این دوره، وظیفه ای خطیر به جا مانده است.

آجرلو در ادامه به اشاره به موضوع منابع انسانی در شهرداری اراک تصریح کرد: بارها از شهردار مسئله کمبود نیروی متخصص و کارآمد مطرح شده است، برخی پست های مدیریتی را خالی عنوان کردند و در بعضی از ادارات و مدیریت ها و حتی معاونت ها از افراد غیرمتخصص و گاها با متخصص های غیرمرتبط استفاده می شود، اما چرا صیانت صورت نمی گیرد.

وی بیان کرد: عدم بکارگیری نیروهای مجرب و کاردان و حذف آنان به روش خودسرانه و غیر قانونی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و سوال این است که هدف از این اقدامات چیست؟

این عضو شورای شهر اراک گفت: در میان نیروهای موجود در شهرداری نیروهایی دارای تخصص و تجربه وجود دارد و دلسوزی آنها در انجام وظیفه بر کسی پوشیده نیست، اما متاسفانه تعدادی نیری مغرض و کار نابلد که ماندگاری خود را در حذف و نبود نیروهای کاربلد و کارآمد می دانند و در مجموعه شهرداری مشغول تخریب، زمینه سازی برای حذف تبعید و عدم به کارگیری این نیروها هستند.

آجرلو در پایان این سوال را خطاب به شهردار اراک مطرح کرد که به کارنامه تجهیز نیروی انسانی و حفظ و صیانت از نیروهای موجود در مجموعه شهرداری و استفاده از نیروهای کارآمد چه نمره ای می دهید.

انتهای پیام

[19:08, 17/08/2020] Sfandyari: پیشنهاد تخفیف 50 درصدی کسر عوارض کندمان برای شرکت برق از سوی شهردار اراک

شهردار اراک پیشنهاد داد: می توان برای عوارض کندمان شرکت برق 50 درصد تخفیف لحاظ کرد.

محمد کریم شفیعی 27 مردادماه در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه تعیین عوارض از سوی وزارت کشور و بهای خدمات از سوی شورای شهر تامین می شود، اظهار کرد: اگر یک ریال عوارض توسط شهرداری دریافت نشود مجازاتی بین 6 تا یک سال زندان و 74 ضربه شلاق پیش رو است بنابراین دریافت عوارض یکی از وظایف شهرداری است.

وی تصریح کرد: موافق کسر عوارض کندمان برای شرکت برق هستم و حتی می توان برای این کندمان خاصه در بافت تاریخی شهر تخفیف 50 درصدی را لحاظ کرد.

شهردار اراک در خصوص وضعیت ساخت و ساز و بالکن های ساختمان ها گفت: مقررات ملی ساختمان فصل الخطاب است و در مبحث 19 صراحتا ضوابط احداث بالکن که باید براساس منظر شهری، جلو آمدگی، عرض معبر و ... باشد مطرح شده است.

شفیعی اضافه کرد: برای معابر هشت و یا کمتر از هشت متر بالکن ممنوع است و برای معابر بیشتر از هشت متر ضوابط خاصی حاکم است و ملزم به رعایت آن هستیم و اگر در جایی مغایرت و یا تماس با سیم برق وجود داشته باشند باید نظارت ها اعمال شود.

وی اضافه کرد: پل شهید صیدی هفته دولت افتتاح می شود، اما هنوز در بحث برق با مشکل روبرو هستیم

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق شوراي شهر اراك برق استان مرکزی شورای شهر اراک شهردار اراک شورای شهر بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، هادی سفیدمو در نشستی با مجری و کارشناسان دفتر شناسایی و جمع آوری برق‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز شرکت توزیع برق مشهد با تأکید بر لزوم ساماندهی و توسعه صنعت رمز ارز در کشور گفت: شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تأمین کند.

سفیدمو افزود: با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به‌روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند.

مجید حسن نژاد مجری رمز ارز توزیع برق مشهد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات حوزه رمز ارز در شرکت توزیع برق مشهد گفت: در حال حاضر، شرکت توزیع برق مشهد اقدامات متعددی برای شناسایی و برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارزها انجام داده و با همکاری سایر دستگاه‌ها، از جمله دادستانی، نیروی انتظامی و اداره جرم یابی، با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6080715 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • سر بریده اسب در رختخواب صهیونیسم
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی