Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد که مراسم عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت واعتلای فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط برگزار خواهد شد و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، جامعه روحانیت مبارز در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مراسم ویژه محرم در سازمان بسیج دانشجوییذوالفقاری: دستورالعمل عزاداری‌های محرم نهایی شد

متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز به شرح ذیل است:

قال رسول الله (ص : اما الحسین... خلیفه رب العالمین وغیاث المستغیثین وکهف المستجیرین وحجه الله علی خلقه اجمعین وهو سید شباب اهل الجنه وباب نجات الامه ...

پیامبر(ص) فرمود : حسین (ع) جانشین پروردگار جهانیان و یاور یاری‌خواهان و پناه پناهجویان و حجت خداوند بر همه بندگان و سرور جوانان بهشت و دروازه نجات امت است.

ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی غم‌انگیزترین و در عین حال باشکوه‌ترین لحظات تاریخ  انسان است. زینت آسمان و زمین به همراه عزیزانش به خاک و خون آغشته می‌شوند تا عرشیان به فغان آیند و فرشیان به هیجان و حرکت. زمین و زمان ناله و نوحه  سر می‌دهند و قلب‌ها در فشار اشک و آه قالب تُهی می‌کنند.

پیام ماندگار عاشورائیان: پیروزی مظلومین تاریخ، شکست تبار ستم‌پیشگی و اشرافیت و جهالت. پرچم بیداری و عزت  است و حسینیه‌ها و تکیه‌ها، اردوی حق‌طلبان نسل‌ها و عصرها و کتیبه‌ها و بیرق‌ها تابلوی الهام‌بخش زندگی جاویدان انسان است.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته است و انقلاب سرافراز و پیروز خود را تداوم راه کربلائیان می‌داند و همه سرمایه خود را از حماسه حسینی(ع) وام گرفته است.

مراسم محرم هر سال پرفروغتر و گسترده‌تر برگزار و به رود پرخروش راهپیمایی اربعین تبدیل شده است.

امسال نیز علی‌رغم سایه سنگین ویروس کرونا  یاد و نام حسین (ع)  و مراسم حسینی و عزاداری‌ها هر چه پربارتر  انجام می‌شود.

جامعه روحانیت مبارز با تسلیت و تعزیت  فرارسیدن ایام محرم از همگان برای برپایی مراسم حسینی متناسب با شرایط جدید دعوت می‌نماید و خاضعانه از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتظار دارد به نکات زیر توجه فرمایند:

مراسم  عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت و اعتلای فرهنگ شیعی است، لذا در هر شرایط  برگزار خواهد شد.

حفظ جان و سلامت  لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

خطبای محترم و مداحان بزرگوار تلاش نمایند تا از همه ظرفیت‌ها به‌خصوص روش‌های نو، نهایت استفاده را نموده و تحولی اساسی در حوزه تبلیغ و مرثیه‌سرایی و عزاداری بوجود آورندو به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه‌ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه‌های استکباری برای عادی‌سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام نمایند.

مؤمنین و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با سیاهپوش کردن معابر، مغازه‌ها، دفاتر و منازل و برگزاری جلسات کوچک و خانگی، مدال خدمت و برگزاری عزای آل‌الله را کسب  و قلوب و منازل‌مان را محفل بی‌ریای عزای حسینی کنیم.

نذورات به شکل بسته‌های پخته یا خام میان همه عزاداران و محبین خصوصاً نیازمندان توزیع شود تا همه از سفره برکت و اطعام حسینی بهره‌مند شوند.

نذورات  فرهنگی و تبلیغی را به صورت کتاب و بسته‌های فرهنگی به جوانان عزیزمان هدیه کنیم و معرفت عاشورایی را گسترش دهیم.

از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برای فهم فلسفه عاشورا و رمز ماندگاری آن و تعمیق فرهنگ ایثار، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی، ولایتمداری و محبت و عشق ببریم. و هر خانه را محلی  برای گفت‌وگو یا مطالعه جمعی در این باره قرار دهیم.

امیدواریم با عنایات خاصه حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) و فرزند بزرگوارش حضرت بقیه‌الله(عج) که قرن‌ها در غم جد بزرگوارش سوگوار و قلبش مالامال از غم و اندوه است، این محرم نقطه عطفی در عزاداری‌ها و ابراز ارادت و اخلاص نسبت به سرور و سالار شهیدان و فرزندان و یاران  شهیدش باشد ـ چنین باد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم عاشورا تاسوعا ویروس کرونا جامعه روحانیت مبارز بیشتر بخوانید... توضیحات استاندار تهران درباره زمان آغاز اجرای طرح ترافیک و پروتکل‌های اجرای مراسم ماه محرم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... توضیحات استاندار تهران درباره زمان آغاز اجرای طرح ترافیک و پروتکل‌های اجرای مراسم ماه محرم واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم عاشورا تاسوعا ویروس کرونا جامعه روحانیت مبارز پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ نامه قالیباف و رئیسی به رهبر انقلاب درباره تصمیم دولت برای فروش نفت + خبر تکمیلی ۲ گزارش تاریخ|"شکنجه" و "جاسوسی"؛ اقدام منافقین علیه هموطنان خود در زندان‌های بعثی ۳ سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم ۴ فردا؛ بررسی تحولات بازار بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس ۵ پیشنهاد طرح دوفوریتی خروج خودکار از برجام در صورت فعال سازی مکانیسم ماشه ۶ بیانیه ستادکل نیروهای مسلح: تهدیدات سایبری را با قدرت پاسخ می‌دهیم ۷ گزارش تاریخ| "ساواک" یا "انقلابیون" چه کسانی فاجعه سینما رکس را رقم زدند؟ ۸ وزیر علوم مطرح کرد: کنکور با رعایت فاصله حداقل ۳متری برگزار می‌شود مهمترین اخبار سیاسی تحلیلی بر یادداشت اخیر حجاریان/ تغییر راهبرد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و اقرار به انسداد رادیکالیسم؟ گزارش| اعلام آمادگی عجیب آخوندی برای ۱۴۰۰؛ لودریسم هم به انتخابات آمد! شفافیت باید در تمامی شئون رعایت شود/نمایندگان نباید موارد محرمانه برای مردم داشته باشند بیانیه ستادکل نیروهای مسلح: تهدیدات سایبری را با قدرت پاسخ می‌دهیم مهمترین اخبار تسنیم سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ تحلیلی بر یادداشت اخیر حجاریان/ تغییر راهبرد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و اقرار به انسداد رادیکالیسم؟ گزارش| اعلام آمادگی عجیب آخوندی برای ۱۴۰۰؛ لودریسم هم به انتخابات آمد! روحانی: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های بیگانه را روشن کرد مصاحبه| ناتالی توچی: رای شورای امنیت شکستی ویرانگر برای دیپلماسی دولت ترامپ بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا تاسوعا ویروس کرونا جامعه روحانیت مبارز ماه محرم عاشورا ویروس کرونا جامعه روحانیت مبارز جامعه روحانیت مبارز برای ۱۴۰۰ ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،

علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در مقابله و برخورد با دشمن هنر این است که بتوانی راهبرد دشمن را برهم بزنی و امروز با وجود قدرت‌های برتر جهانی این امر قابل تکرار نیست.

وی ادامه داد: بعضی موضوعات امنیت ملی از ابتدا مشخص است مانند موضوعاتی که در گرو سازمان‌های امنیتی و نظامی است و از ابتدا محرمانگی و طبقه بندی در آن لحاظ می‌شود و تعاریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخش دیگری از موضوعات امنیت ملی که در جامعه امروز رخ داده به صورت بالقوه می‌تواند امنیت ملی باشد و از ابتدا در ابن حوزه قرار نمی‌گیرد.

وی با ارائه مثالی گفت: موضوعاتی مثل امنیت غذایی، امنیت سایبری از این مقوله است که امروز در امنیت ملی مهم‌ترین حوزه امنیت غذایی و امنیت سایبری است.

 کریمی یاداور شد: یک موضوع سوم در حوزه امنیت ملی وجود دارد و آن مقوله‌ای مانند کنکور است که از ابتدا در حوزه امنیت ملی قرار ندارد و در ذهن و افکار عمومی نیز اینطور تلقی نمی‌شود، اما وقتی به کل فرایند دوباره نگاه می‌کنیم، می‌تواند در این حوزه قرار گیرد و خانواده‌ها بای اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت کنکور حفظ می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه رصد بر کنکور را برعهده دارد، شورای امنیت کشور (شاک) از نیرو‌های مختلف خود برای حفظ امنیت کنکور استفاده می‌کنند. همچنین در وزارت علوم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سال آزمون سراسری است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه به ۵ پروتکل (دستورالعمل) در برگزاری کنکور گفت: این پروتکل‌ها در فرایند یکساله اجرا می‌شوند و طبقه بندی در هر کدام از ان‌ها باید رعایت شود. پروتکل اول آزمون سازی است که ۲۴ محور برای آن تعریف شده و هر کدام شامل ده‌ها فعالیت است، پروتکل دون قرنطینه سوالات است که دقیق‌ترین فعالیت‌ها طی آن صورت می‌گیرد، پروتکل سوم چاپخانه تا مخزن نگهداری سوالات و پروتکل‌های چهارم و پنجم از مخزن‌های اصلی به فرعی و از فرعی به مخل سوالات است.

فامیل کریمی گلوگاه اصلی تقلب را فضای مجازی سر جلسه آزمون دانست و افزود: با کنترل فضای سایبری تقلب در این زمان به حداقل رسیده و ممکن است به صفر هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: سازوکار دقیق برگزاری کنکور با انحراف روبرو نمی‌شود ولی ممکن است ایراد‌های کوچکی رخ دهد و دشمن با اختلال در فضای روانی مردم اعتماد آنها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"