Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:09:49 GMT

معرفی برترین‌ انجمن علمی جشنواره بین‌المللی فارابی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۰۵۱

معرفی برترین‌ انجمن علمی جشنواره بین‌المللی فارابی

انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات به عنوان انجمن علمی برتر یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات امروز در مراسم اعلام برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی که با حضور وزیر علوم، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و عضو شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد، به عنوان انجمن علمی برتر معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات که ریاست آن را هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برعهده دارد، دارای دو هزار عضو رسمی است و در استان‌های فارس، اصفهان، گلستان، خراسان رضوی، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد و خوزستان دارای شعب استانی است.

این انجمن دارای کمیته‌های انتشارات و روابط عمومی، آموزش، همایش‌ها و کارگاه‌ها، روابط بین‌الملل، برنامه‌ریزی و گسترش گروه‌های علمی و دفاتر استانی و پژوهش و جذب منابع و اعتبارات و دارای گروه‌های علمی – تخصصی مطالعات سینما و تئاتر، مطالعات آینده‌پژوهی، مطالعات فضای مجازی، مطالعات سیاستگذاری فرهنگی، مطالعات علم و رسانه، ارتباطات سلامت و محیط زیست، ارتباطات و حمل و نقل، شهر و زندگی روزمره، مطالعات کودکی، مطالعات جامعه مدنی، مطالعات بازی، مطالعات قومیتی و مطالعات آموزشی است.

این انجمن در سال 98، 50 سخنرانی علمی و گردهمایی را برگزار کرده و در برگزاری 15 همایش ملی و بین‌المللی نقش‌آفرینی داشته است.

انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات در پروژه‌ها، تحقیقات و ارزیایی‌ طرح‌های گفت‌وگوی بین نسلی در جامعه ایران: با تأکید بر مسایل زنان، دختران و خانواده با معاونت زنان ریاست جمهوری و همچنین تدوین الگوی تدریجی ارتقا، سواد رسانه‌ای با پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همکاری داشته و فعالیت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فارابی انجمن علمي انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط‌ آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت بود که وی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقای شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقای ۶ رتبه‌ای داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • معرفی فرودگاه دبی
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • بیش از ۱۰۰ مرکز قرآنی وابسته به انجمن قرآن‌پژوهی حوزه در قم فعال است