Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند فدراسیون فوتبال اعلام وصول رأی فیفا درباره شکایت مارک ویلموتس را تکذیب کرد، اما مستندات نشان‌دهنده محکومیت سنگین فدراسیون در این پرونده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مدتی است که همه در انتظار صدور رأی فیفا درباره پرونده شکایت مارک ویلموتس علیه فدراسیون فوتبال کشورمان هستند و حالا رأی صادره از سوی فیفا محکومیت سنگین و تاریخی فدراسیون فوتبال ایران را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند پس از انتشار خبر محکومیت فدراسیون فوتبال در این پرونده، سریعاً تکذیبه‌ای روی سایت فدراسیون منتشر شد، با این حال انتشار مستندات رأی موردنظر نشان می‌دهد فیفا ویلموتس را برنده این پرونده اعلام کرده است.‌ طبق این رأی فدراسیون فوتبال محکوم به پرداخت شش میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ یورو به سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی شده و ملزم به پرداخت پنج درصد جریمه هم است.

ضمن اینکه فدراسیون فوتبال کشورمان باید پنج هزار فرانک سوئیس هم به فیفا بابت هزینه دادرسی پرداخت کند. در مجموع با احتساب پنج درصد جریمه و همچنین پنج هزار فرانک هزینه دادرسی، فوتبال ایران رقم سنگین شش میلیون و ۴۴۹ هزار یورو باید پرداخت کند.

از طرفی با این شکست فوتبال ایران در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است چون فدراسیون فوتبال باید رقمی معادل ۱۶۵ میلیارد تومان را ( با نرخ یورو به قیمت امروز) به مربی بلژیکی پرداخت کند.

در شرایط موجود، تنها امیدی که فدراسیون فوتبال ایران دارد شکایت به دادگاه عالی ورزش (CAS) است تا بلکه بتواند رأی فیفا را بشکند. این در حالی است که پیروزی در دادگاه عالی ورزش هم بستگی به مستندات پرونده و دفاع فدراسیون فوتبال دارد و تنها یک شانس است و چیزی قطعی نیست.

منبع: تسنیم

اما پس از انتشار خبر محکومیت فدراسیون فوتبال از سوی فیفا در پرونده ویلموتس، علی کریمی، اسطوره فوتبال کشورمان که ید طولایی در ارسال پست ها و استوری های جنجالی علیه فدراسیون فوتبال و به ویژه مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال دارد با انتشار پست جدیدی در اینستاگرام به او حمله تندی کرد و نوشت:

علی کریمی در ادامه با انتشار یک استوری جنجالی دیگر به کنایه هایش علیه تاج ادامه داد و نوشت:

 

در دیدستان هم ببینید.

خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مارک ویلموتس فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال مارک ویلموتس فدراسیون فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال ایران را ممنوع المصاحبه شد!

 این خبر عجیب و غریب در حالی بعد از چند روز پرماجرا در فوتبال ایران به‌صورت رسمی اعلام شده که به‌خصوص دو تیم پرسپولیس و استقلال بعد از دیدارهای این هفته به‌شدت درگیر پاسخ به یکدیگر بودند و حالا واکنش فدراسیون فوتبال را هم برانگیختند.

بر این اساس تیم‌ها و بازیکنان در صورت انتشار بیانیه یا انجام مصاحبه خارج از حوزه مسئولیت «علیه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها» با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد.

این جرایم برای تیم‌ها و بازیکنان لیگ برتری در وهله نخست دو میلیارد تومان خواهد بود اما در ادامه به 4 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و نکته جالب اینکه تا زمان پرداخت، فرد خاطی از حضور در میادین محروم خواهد بود.

نکته جالب اینکه سازمان لیگ اعلام کرده ممکن است در صورت تکرار این موضوع جرایم غیر مالی هم برای این افراد در نظر گرفته شود که البته هنوز مشخص نیست چه مواردی را شامل می‌شود.

این اطلاعیه فدراسیون و ارقام جرایم را بخوانید:

لیگ دسته سوم/ لیگ دسته دوم فوتبال و فوتبال ساحلی و لیگ برتر بانوان: سرمربی/کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره
۱-برای بار اول ۲۰۰ میلیون تومان جریمه
۲-برای بار دوم ۳۰۰ میلیون تومان جریمه
۳-برای بار سوم و تکرار ۴۰۰ میلیون تومان جریمه
-ادامه فعالیت منوط به پرداخت جریمه توسط شخص خاطی می‌باشد.
-صدور اطلاعیه و ... توسط روابط عمومی و باشگاه – مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد و مسئولیت پاسخ‌گویی مستقیماً با مدیرعامل است.

لیگ دسته اول: سرمربی/کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره
۱-برای بار اول ۵۰۰ میلیون تومان جریمه
۲-برای بار دوم یک میلیارد تومان جریمه
۳-برای بار سوم و تکرار ۵/۱ میلیارد تومان جریمه
-ادامه فعالیت منوط به پرداخت جریمه توسط شخص خاطی می‌باشد.
-صدور اطلاعیه و ... توسط روابط عمومی و باشگاه – مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد و مسئولیت پاسخ‌گویی مستقیماً با مدیرعامل می‌باشد.

لیگ برتر: سرمربی/کادر فنی و اداری، مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره
۱- برای بار اول ۲ میلیارد تومان جریمه
۲- برای بار دوم ۳ میلیارد تومان جریمه
۳- برای بار سوم و تکرار ۴ میلیارد تومان جریمه
-ادامه فعالیت منوط به پرداخت جریمه توسط شخص خاطی می‌باشد.
-صدور اطلاعیه و ... توسط روابط عمومی و باشگاه – مربوط به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌باشد و مسئولیت پاسخ‌گویی مستقیماً با مدیرعامل می‌باشد.

ضمناً علاوه بر جرایم مالی ذکر شده با توجه به مسئولیت مدیران عامل باشگاه‌ها هرگونه تخطی از این دستورالعمل موارد به کمیته‌های قضایی فدراسیون جهت تصمیمات انضباطی شدیدتر " غیر مالی" ارجاع می‌گردد.

منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • فوتبال ایران را ممنوع المصاحبه شد!
  • جریمه های سنگین و میلیاردی سازمان لیگ برای بیانیه نویس ها!