Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:36:01 GMT

حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۴۰۴

حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به نقش هنرمندان در ایام ماه محرم و صفر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی گفت:در این راستا حسینیه مجازی هنر حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امید پارسایی‌فر شامگاه دوشنبه در نشست خبری و معرفی نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی از ایجاد صفحه بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر، در پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری بوشهر خبر داد و  اظهار داشت: کشف استعدادها و تولید آثار فاخر هنری از اولویت‌های حوزه هنری است و ایجاد درگاهی برای معرفی هنرمندان و آثار آنان از دغدغه‌های این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نحوه نمایش این صفحه خاطرنشان کرد: هنرمندان استان با توجه به تخصص هنری خود، در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی، هنرهای تصویری، ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، موسیقی و پژوهش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله آیین هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: حوزه هنری استان بوشهر در طول سال هنرمندان را رصد می‌کند و ایجاد یک بانک اطلاعاتی آنلاین و به روز فرصتی است که هنرمندان بتوانند آثار خود را در سطح استان معرفی کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در این استان خاطرنشان کرد: چهره برتر هنر انقلاب اسلامی از بین هنرمندان برخوردار از شاخصه‌های مدنظر در سال گذشته انتخاب و در هفته دفاع مقدس معرفی خواهد شد.

پارسایی‌فر با بیان اینکه دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر فعالیت هنرمندان را رصد می‌کند، ادامه داد: پس از شناسایی و بررسی عملکرد هنرمندان استان در سال گذشته، برای انتخاب چهره برتر هفته هنرانقلاب، در نخستین مرحله، آرای جمعی از مدیران ارشد فرهنگی و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر جمع‌آوری شد و به این ترتیب 11 نفر که بیشترین آرا به آن‌ها اختصاص یافته بود، برای این عنوان نامزد شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله 20 فروردین ماه، در سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی آغاز می‌شد و در این هفته برنامه‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلفی برگزار می‌شد ولی امسال به سبب شیوع ویروس کرونا، طبق ابلاغیه ستاد مرکزی به تعویق افتاد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: 11 هنرمند در میان 100 هنرمند به عنوان چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی نامزد انتخاب شدند که انتخاب این افراد شاخص‌های مختلف مورد توجه قرار گرفت.

 رئیس حوزه هنری بوشهر هنرمندان انتخاب شده به عنوان  چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی استان را با میانگین سنی جوان دانست و تصریح کرد: این مهم نشان می‌دهد که استان بوشهر در عرصه هنر و تولید آثار هنری دارای ظرفیت فراوانی در بین جوانان دارد.

وی، با اشاره به تولید آثار هنری در جریان برگزاری کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر افزود: برگزاری این کنگره زمینه تولید آثار هنری به سمت و سوی ایثار و شهادت سوق داد و آثار فاخری تولید و عرضه شد.

پارسایی‌فر از تدوین نقشه راه فرهنگی و هنری استان بوشهردر جریان برگزاری کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: هنرمندان در عرصه جامعه در بخش‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند که حمایت از این قشر باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ویروس کرونا صدمات و خسارات زیادی به عرصه فرهنگ و هنر وارد کرده است اظهار داشت: در این راستا بر اساس آمارهای اعلام شده یک‌هزار میلیارد تومان به عرصه فرهنگ و هنر خسارت وارد شده که هنرمندان استان بوشهر متحمل صدماتی شدند.

پارسایی‌فربا بیان اینکه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از طریق  ارائه هنر خود و خلق اثر ارتزاق می‌کند افزود: با وجود  اینکه ویروس کرونا صدماتی به عرصه‌های گوناگون وارد کرده است ولی چراغ هنر خاموش نمی‌شود.

وی، با بیان اینکه هنر در عرصه توسعه و پیشرفت نقش مهم و تاثیرگذاری دارد افزود: تولید آثار و فعالیت هنرمندان در مقابله با سختی‌ها و شرایط گوناگون بسیار اثرگذار است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با تاکید بر حمایت از هنرمندان در جریان وارد شدن خسارت به آنان در شرایط کرونایی گفت: از نمایندگان استان بوشهر در مجلس انتظار می‌رود این مهم در کمیسیون‌های مختلف مطرح تا زمینه حمایت ملی و اقتصادی از هنرمندان فراهم شود.

امام جمعه بوشهر: هیئات مذهبی در ماه محرم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند بوشهر| عزاداری محرم علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز برپا می‌شود دستورالعمل برگزاری مراسم ایام ماه محرم در استان بوشهر تدوین شد

وی، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و نقش مهم هنرمندان در این عرصه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  کرونا شرایط ویژه‌ای در برپایی مراسم سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در ماه محرم ایجاد کرده است و در این وضعیت توجه ویژه‌ای به شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر به نقش هنرمندان در ایام ماه محرم و صفر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی  پرداخت و گفت:در این راستا حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی و آثار هنری گوناگونی ارائه می‌شود.

پارسایی‌فر تاکید کرد: برنامه‌های ماه محرم با همکاری هنرمندان، صدا و سیما در قالب حسینیه مجازی تولید می‌شود که طرح‌ها به سمت و سوی آثار فرهنگ هنری عاشورایی سوق یافته است.

وی افزود: در کنار این حسینیه، آثار هنرمندان  بوشهری  در نمایشگاه عاشورائی ارائه می‌شود.

در این  نشست از کتاب شعر سیب‌های سرخ معطر از حسین دارند از  صفحه  بانک اطلاعاتی هنرمندان حوزه هنری بوشهر رونمایی شد.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم ۲۰۰ مرکز روباز آماده برگزاری هیئت‌های مردمی در ماه محرم است امام جمعه شهرکرد: سخنرانی و روضه اولویت مجالس محرم باشد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم ۲۰۰ مرکز روباز آماده برگزاری هیئت‌های مردمی در ماه محرم است امام جمعه شهرکرد: سخنرانی و روضه اولویت مجالس محرم باشد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۲ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۳ توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران/ ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ ۴ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۵ برپایی مجالس عزاداری بدون همکاری هیئات و دستگاه‌ها ممکن نیست / دسته‌روی و ایستگاه صلواتی ممنوع ۶ آیت‌الله مکارم شیرازی: ‌عزاداری ماه محرم با رعایت شروط ابلاغی ‌مانعی ندارد/ حضور مبتلایان به کرونا در مراسم مسئولیت شرعی دارد ۷ بازداشت ۲۳ اخلالگر ارز در شیراز / متهمان گردش مالی ۳ هزار میلیارد تومانی داشتند ۸ سفر یک روزه معاون رئیس‌جمهور به اردبیل/از افتتاح مسکن محرومین تا بهره‌برداری پروژه‌های نیمه‌تمام مهمترین اخبار استانها سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ واکنش جامعه مدرسین به ‌عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل / امارات باید هزینه این خوش‌رقصی ‌را بپردازد‌ وعده نوبخت برای رفع مشکلات خبرنگاران/ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت/ ‌توسعه روابط ‌ایران و آذربایجان ‌‌+ فیلم ‌گزارش ویدئویی| آتش کوره‌داران بر ‌کشاورزی روستای قشلاق فردیس‌ / محصولات ‌از عطش بی‌آبی خشک شدند مهمترین اخبار تسنیم سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ تحلیلی بر یادداشت اخیر حجاریان/ تغییر راهبرد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و اقرار به انسداد رادیکالیسم؟ گزارش| اعلام آمادگی عجیب آخوندی برای ۱۴۰۰؛ لودریسم هم به انتخابات آمد! روحانی: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های بیگانه را روشن کرد مصاحبه| ناتالی توچی: رای شورای امنیت شکستی ویرانگر برای دیپلماسی دولت ترامپ بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته هنر انقلاب اسلامی برتر هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری بوشهر هنرمندان استان حسینیه مجازی ماه محرم فرهنگ و هنر پارسایی فر فضای مجازی تولید آثار آثار هنری چهره برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری استان خبرداد و گفت: تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

احمد محمدی زاده روز چهارشنبه دردیداربا اقشار فرهنگی هنری شهرستان جم  اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

 احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته‌های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری