Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:43:03 GMT

چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۰۵۶۰

چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی می‌شوند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر از بین هنرمندان برخوردار از شاخصه‌های مدنظر در سال ۹۸ انتخاب و در هفته دفاع مقدس، چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهرمعرفی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر شامگاه دوشنبه در نشستی با اشاره به انتخاب نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در این استان اظهار داشت: از بین هنرمندان برخوردار از شاخصه‌های مدنظر در سال گذشته نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی انتخاب و در هفته دفاع مقدس،معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امید پارسایی‌فر با اشاره به نحوه انتخاب چهره برتر سال خاطرنشان کرد: هنرمندانی که در هر یک از رشته‌های هفتگانه ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبیات پایداری، موسیقی، هنرهای تصویری و پژوهش هنر آثاری را در راستای اندیشه انقلاب اسلامی در سال 98 تولید کرده‌اند کاندید چهره برتر هنر انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به شاخصه‌های آثار هنرمندان خاطرنشان کرد: شاخصه‌هایی چون خالق اثری با انتشار و یا گستره مخاطب بالا، سوابق ارزنده در خصوص آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، فعالیت موثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، دارای تجربه جریان سازی فرهنگی وهنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی، کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای ملی و یا بین المللی مهم معیار های انتخاب است.

پارسایی‌فر با بیان اینکه برای ارزیابی آثار کمیته داوری تشکیل شده است،خاطرنشان کرد: ارزیابی آثار هنرمندان وانتخاب نامزدهای چهره برتر بسیار دشوار بود و از بین حدود 100 هنرمند متعهد استان، تنها 11 هنرمند به عنوان نماینده انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر فعالیت هنرمندان را رصد می‌کند گفت: پس از شناسایی و بررسی عملکرد هنرمندان استان در سال98، برای انتخاب چهره برتر هفته هنرانقلاب، در نخستین مرحله، آرای جمعی از مدیران ارشد فرهنگی و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر جمع‌آوری شد و به این ترتیب 11 نفر که بیشترین آرا به آن‌ها اختصاص یافته بود، برای این عنوان نامزد شدند.

پارسایی‌فر با اعلام رسمی نامزدهای کسب عنوان چهره برتر سال استان بوشهر بیان کرد: حسین کشتکار، ساسان نوذری، اکبر ابراهیمی، فرزانه دهقانی، حسین دارند، عبدالرحیم شاه حسینی، ابوالقاسم طحانیان، علی بحرینی، محمد علی نادری، حشمت‌الله غضنفر و عقیل جماعتی نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال 98 هستند.

وی با بیان اینکه سابقه فعالیت چندین ساله هنرمندان و فعالیت مستمر آنان از معیارهای اصلی انتخاب نامزدها است تصریح کرد: حسین کشتکار و ساسان نوذری، به دلیل فعالیت در حوزه موسیقی آیینی، به خصوص خوانندگی موسیقی «همسنگار» به مناسبت کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر، اکبر ابراهیمی به دلیل فعالیت‌های متعدد در زمینه موسیقی از جمله آهنگسازی سرود «بوشهر استوار»، فرزانه دهقانی به سبب تالیف کتاب دفاع مقدس «شهید بشکوه»و 17 جلد شهید نامه و رمان در حوزه ادبیات پایداری، حسین دارند به دلیل پیوستگی تولید آثار آیینی، انقلابی و دفاع مقدس و همچنین انتشار کتاب شعر «سیب های سرخ معطر» و عبدالرحیم شاه حسینی به دلیل کتابت قرآن و ادعیه‌ها به ویژه دعای «کمیل»، به عنوان نامزد چهره برتر هنر انقلاب اسلامی معرفی شدند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در سال آینده، امکان آرا مردمی نیز در انتخاب نامزدهای چهره برتر ایجاد خواهد شد، افزود: ابوالقاسم طحانیان به دلیل کسب مقام اول جشنواره کاریکاتور جوان ایرانی و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی کاریکاتور سوریه، علی بحرینی به دلیل تولید مجموعه آثار نقاشی آیینی به ویژه با موضوع امیرالمؤمنین (ع)، شهید نادر مهدوی و شهید سردار سلیمانی به عنوان نامزد چهره برتر هنر انقلاب اسلامی معرفی شدند.

پارسایی‌فر افزود: محمد علی نادری به دلیل تولید 20 پرتره شهدای استان بوشهر، حشمت‌الله غضنفر به دلیل فعالیت در زمینه هنرهای نمایشی و نویسندگی و کارگردانی نمایش «کفش های بانو علیا» وعقیل جماعتی به دلیل کسب مقام اول در بیستمین جشنواره نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان همدان و تولید نمایشنامه «چهل آیینه» از دیگر نامزدهای چهره برتر هنر انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی 99 گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله 20 فروردین ماه، در سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی آغاز می شد و در این هفته برنامه ها، کارگاه‌ها و نشست های مختلفی برگزار می شد ولی در سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا، طبق ابلاغیه ستاد مرکزی به تعویق افتاد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه برگزاری هفته هنر انقلاب انگیزه هنرمندان را برای تولید بیشتر می کند عنوان کرد: هنرمندان با سابقه ای در استان حضور و فعالیت دارند که صرفا به دلیل عدم تولید هنری در سال 98، نامزد این چهره معرفی نشدند.

حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود حوزه هنری بوشهر زمینه پیوند تولیدات هنری را با اقتصاد فراهم کند فعالان هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر تجلیل می‌شوند

رونمایی از کتاب شعر «سیب های سرخ معطر» با مضامین اشعار، آیینی با رویکردهای گوناگون است.

حسین دارند نویسنده این کتاب با اشاره به قالب و تعداد اشعار کتاب «سیب های سرخ معطر» تصریح کرد: قالب اشعاراین‌ کتاب، متفاوت، ولی بیشتر غزل و این کتاب شامل 45  شعراست که تاریخ سرودن آنها نیز مشخص است.

وی با اشاره به نام این کتاب تاکید کرد: معمولا نام کتاب باید با مضامین ومحتوا، همخوانی و تناسب داشته باشد به همین سبب، چون سیب، ازبرترین میوه‌هاست و در ادبیات، سابقه وجایگاه خاصی دارد وهمچنین، رنگ سرخ آن، تداعی خون و قیام است، عنوان «سیب های سرخ معطر» انتخاب شده است.

دارند، ضمن تقدیر از حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: مراحل چاپ این کتاب، به وسیله حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام گرفته که به سهم خود، ازهمه دست اندرکاران چاپ این کتاب، به ویژه از رئیس حوزه هنری استان بوشهر وهمکاران خوبشان، بسیار سپاسگزارم و امید است شاهد شکوفایی بیش تراین گونه کارها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «سیب‌های سرخ معطر» در 1250 نسخه و در 84 صفحه توسط انتشارات سوره مهر، چاپ شده است.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P/S6,53/CT7 بیشتر بخوانید... حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود نمایشگاه حروف‌نگاری «علی، ولی الله» در حوزه هنری افتتاح شد معرفی هنرمندانه مکتب حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری استان کرمان پیگیری می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حسینیه مجازی حوزه هنری بوشهر در ماه محرم راه‌اندازی می‌شود نمایشگاه حروف‌نگاری «علی، ولی الله» در حوزه هنری افتتاح شد معرفی هنرمندانه مکتب حاج قاسم سلیمانی در حوزه هنری استان کرمان پیگیری می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۲ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۳ سرمایه‌گذاری ۷۰میلیون‌دلاری در نیروگاه بادی «میل نادر» سیستان/ بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه در شهریور ماه‌ ۴ توسعه مهندسی در بهشت گمشده ایران/ ایجاد ‌‌یک بندر بزرگ اقیانوسی جدید در سواحل مکران‌ ۵ برپایی مجالس عزاداری بدون همکاری هیئات و دستگاه‌ها ممکن نیست / دسته‌روی و ایستگاه صلواتی ممنوع ۶ ‌گزارش ویدئویی| آتش کوره‌داران بر ‌کشاورزی روستای قشلاق فردیس‌ / محصولات ‌از عطش بی‌آبی خشک شدند ۷ آمار بستری‌شدگان و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر کاهش یافت ۸ آیت‌الله مکارم شیرازی: ‌عزاداری ماه محرم با رعایت شروط ابلاغی ‌مانعی ندارد/ حضور مبتلایان به کرونا در مراسم مسئولیت شرعی دارد مهمترین اخبار استانها سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ واکنش جامعه مدرسین به ‌عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل / امارات باید هزینه این خوش‌رقصی ‌را بپردازد‌ وعده نوبخت برای رفع مشکلات خبرنگاران/ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت/ ‌توسعه روابط ‌ایران و آذربایجان ‌‌+ فیلم ‌گزارش ویدئویی| آتش کوره‌داران بر ‌کشاورزی روستای قشلاق فردیس‌ / محصولات ‌از عطش بی‌آبی خشک شدند مهمترین اخبار تسنیم سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ تحلیلی بر یادداشت اخیر حجاریان/ تغییر راهبرد اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و اقرار به انسداد رادیکالیسم؟ گزارش| اعلام آمادگی عجیب آخوندی برای ۱۴۰۰؛ لودریسم هم به انتخابات آمد! روحانی: کرونا بی‌اعتباری رسانه‌های بیگانه را روشن کرد مصاحبه| ناتالی توچی: رای شورای امنیت شکستی ویرانگر برای دیپلماسی دولت ترامپ بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنر انقلاب اسلامی هفته هنر انقلاب حوزه هنری استان حوزه هنری بوشهر استان بوشهر حوزه هنری پارسایی فر دفاع مقدس ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - سروش سلیمی: مراسم انتخاب چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ در حالی امسال در استان فارس برگزار شد که این آئین هیچ حاشیه‌ای نداشت و آرشیو عکس‌های برنامه هم گواه لبخند حاکی از رضایتی بود که حین خواندن نام نهایی بر لبان حضار حتی رقبای چهره شاخص هنر انقلاب نشست؛ آزاده‌ای که عکاس شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی رویدادی است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی و تقدیر از هنرمندان انقلابی برگزار می‌شود. شهید آوینی که صدای خاصش در کنار دوربین فیلمبرداری‌اش برای ما یادآور روایت فتح و ثبت لحظه‌های ناب حماسه عشق و ایثار دفاع مقدس بود و حال این جایزه در استان فارس به کسی تعلق گرفته که تلاش دارد راه و آئین آوینی را برود. هم جانباز جبهه و جهاد است و هم قاب دوربینش همچنان لحظه‌های ناب را ثبت می‌کند. با هم پای صحبت‌های وی نشستیم.

احمدرضا مداح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ابتدا در معرفی خود گفت: متولد خرداد ۱۳۴۷ در شهر شیراز هستم؛ فعالیت‌های حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۴ با حضور در خبرگزاری‌های ایثار و نوید شاهد به صورت حرفه‌ای آغاز کردم و در خبرگزاری‌های مختلف به ویژه خبرگزاری‌های انقلابی فعالیت مستمر داشته‌ام و هم اکنون نیز در خبرگزاری فارس مشغول خدمت هستم.

چهره شاخص هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ در استان فارس در خصوص زمینه حرفه‌ای فعالیت‌های خود و علایقش خاطرنشان کرد: بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و ایثار و شهادت فعالیت دارم اما علاقه خودم به جز حیطه مسائل اجتماعی و حوزه ایثار و شهادت در زمینه عکاسی خبری و مستند اجتماعی است و به مسائل اجتماعی به خصوص آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهم.

احمدرضا مداح انتخاب خود به تأیید هیأت داوران به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۲ را ابتدا لطف خدا و سپس مرهون لطف شهدا می‌داند. وی در پاسخ به این سوال مهر که مهمترین کلیدواژه گزارش‌های تصویری‌اش چه بوده است می‌گوید: مردم و انعکاس دغدغه‌های آنها مهمترین دغدغه‌ام بوده است.

مداح، حرفه عکاسی و خبرنگاری را ورا و فراتر از حضور در نشست‌ها و جلسات از پیش تعیین شده می‌داند و معتقد است خبرنگار و عکاس خبریِ خوب کسی است که سوژه‌ها را بیافریند و تولید کند نه اینکه منتظر بنشیند تا آفیش شود بلکه باید خودش به دنبال سوژه‌ها ‎بگردد.

از وی می‌پرسم نقطه عطف کار رسانه‌ای احمدرضا مداح را کدام برهه می‌دانی و می‌گوید: فعالیت‌هایم در دوره شیوع کرونا کلی سر و صدا به پا کرد و آن دوران و مشاهده مجاهدت‌ها و ایثار کادر درمان برایم یادآور دوران دفاع مقدس بود. گزارشم راجع به محیط زیست مهارلو و ورود فاضلاب به این تالاب زیبا که انعکاس گسترده‌ای نیز داشت و مسؤولان را به تکاپو واداشت هم از دیگر فعالیت‌های خبرساز دوران حرفه‌ای ام است که تمام دوربین‌ها و توجهات را به آن سو برد.

وی همچنین می‌گوید: ترک خوردن نقش رستم بر اثر فرونشست زمین آن‌هم به دلیل حفر بی رویه چاه‌های آب نیز سوژه دیگری بود که خیلی سر و صدا کرد و توانستم توجه مسؤولان را به صیانت بهتر از میراث کهن نیاکانمان جلب کنم.

مداح در ادامه در حالی که بغض می‌کند می‌گوید: وداع خانواده‌ها با شهدا و تشییع پیکر شهدای گمنام از جمله گزارش‌های تصویری است که در آن آنچه را که به تصویر می‌کشم با عمق وجودم درک می‌کنم و تمام آن لحظات حاوی اشک و عشق و احساس برایم چون گوهری گرانبها است.

وی در ادامه می‌گوید: در کل گزارش‌هایی که در ارتباط با مشکلات مردم، محیط زیست، حوزه ایثار و مسائل فرهنگی و اجتماعی کار کرده‌ام را دوست‌تر می‌دارم تا گزارش‌هایی که مرتبط با ادارات است و هرگاه می‌بینم گزارشم اثرگذار بوده و باعث رضایت مردم شده انگیزه‌ام مضاعف می‌شود.

از او می‌خواهم از حضورش در جبهه‌های جهاد بگوید. تداعی خاطرات همرزمانش لبخندی از سر رضایت بر لبانش می‌نشاند اما به محض اینکه کلامش به بازگویی خاطرات اسارت می‌رسد با تکان سری از سر تالم و اندوه ناشی از خاطرات تلخ اسارت اینگونه بیان می‌کند: آبان ۱۳۶۲ زمانی که اول دبیرستان بودم وارد جبهه شدم و تقدیر اینگونه رقم خورد که ۲۴ اردیبهشت ۶۵ در کانال بجلیه اسیر شوم.

آری درست پیش از عملیات والفجر مقدماتی، احمدرضا، تخریب‌چی این عملیات در یک عملیات ایذایی در بجلیه عراق با موج انفجار مینی که قرار بود خنثی شود، مجروح و سپس اسیر می‌شود و پس از طی تلخ‌ترین روز و روزگار عمرش در زندان‌های بعثی، دوم شهریور ۱۳۶۹ در قالب دهمین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی باز می‌گردد.

نمایشگاه‌های زیادی در مورد احمدرضا مداح یا حاوی آثار وی تاکنون برپا شده و اکنون این آزاده جانباز سرافراز شیراز یک عنوان دیگر را نیز از امروز با خود یدک خواهد کشید. چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس.

هرچند درد و رنجی که وی و دیگر آزادگان سرافراز کشورمان کشیده‌اند را هیچ‌گونه نتوان به تصویر کشید اما شاید این دو نفره پدر دختری و لبخندی که بر لبان دختر وی نشسته اندکی از محنتش بکاهد.

چهره شاخص هنر انقلاب اسلامی استان فارس در سال ۱۴۰۲ از امروز الگوی بسیاری از کودکان و نوجوانانی است که نه آن دوران را دیده‌اند و نه خوب درکش کرده‌اند اما برای آنها احمدرضا مداح تداعی‌گر نوجوانان و جوانانی است که برای آرمان‌های خود از تمام هستیشان گذشتند تا اینک شاهد بالندگی انقلاب باشند.

کد خبر 6087425

دیگر خبرها

  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی