Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون قوانین بانکداری چین هشدار داد سلطه دلار آمریکا به همراه محرکهای مالی فدرال رزرو این کشور دنیا را در آستانه یک بحران مالی دیگر قرار می دهد.

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، گو شوکینگ، رئیس کمیسیون قوانین بانکداری چین هشدار داد سلطه دلار آمریکا به همراه محرکهای مالی فدرال رزرو این کشور دنیا را در آستانه یک بحران مالی دیگر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شوکینگ همچنین اعلام کرد کشورهای توسعه یافته دنیا سعی دارند تقصیر شکست خود در مهار همه گیری ویروس کرونا را به گردن چین انداخته و به همراه آمریکا، شرکتها و موسسات چینی را تحریم کنند.

 

وی در مقاله ای که در مجله کیوشی حزب کمونیست چین منتشر شد نوشت:« در یک سیستم بین‌المللی مالی که تحت سلطه دلار آمریکا قرار دارد، سیاست‌های بی‌سابقه تسهیل‌کننده مالی آمریکا در واقع اعتبار دلار را مصرف کرده و ساختار ثبات مالی جهان را از بین می‌برد. دنیا ممکن است یک بار دیگر در آستانه یک بحران مالی جهانی قرار بگیرد».

 

ارتباط بین دو ابر قدرت بزرگ دنیا به سرعت طی چند هفته گذشته بدتر شده و همه چیز از همه گیری ویروس کرونا تا تجارت و مسائل دفاعی و سیاست‌های مالی را در بر گرفته است.

 

شوکینگ در مورد سیستم مالی چین هشدار داد و گفت پس از شوک همه گیری ویروس کرونا، کیفیت سرمایه‌های این سیستم پایین آمده است. با افزایش وام های بد، کل درآمد بیش از هزار بانک اقتصادی در چین بیشترین کاهش را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی طی یک دهه گذشته داشته است. دولت چین به بانک های کشور دستور داده 211 میلیارد دلار در سال جاری برای تعدیل بدترین رکود اقتصادی کشور طی چهل سال گذشته هزینه کنند. حجم وام‌های بد تا 2.7 تریلیون یوان (389 میلیارد دلار) در پایان ژوئن افزایش یافته که بالاترین رقم طی یک دهه گذشته است.

 

وی گفت چین همچنان بازارهای مالی خود را در سال جاری به روی شرکت‌های وال استریت و سایر بانکهای جهان و مدیران سرمایه باز می کند ولی تاکید کرد این کار را در ازای از دست رفتن حاکمیت مالی کشور انجام نمی دهد.

منبع:تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز چین وال استریت کروناویروس دلار آمریکا چین هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاد مدیریت بحران کیش به ساکنان و مسافران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ستاد مدیریت بحران کیش طی اطلاعیه‌ای با اشاره به صدور وضعیت قرمز هواشناسی در این جزیره، اظهار کرد: با ورود سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و غرب به کشور، تا آخر هفته شاهد بارش‌های سنگین و وزش تندباد لحظه ای در برخی مناطق نیمه جنوبی کشور خواهیم بود.

در این اطلاعیه از کیشوندان خواسته شده تا به هیچ وجه خودروهای خود را زیر درختان پارک نکنند.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: به دلیل احتمال آسیب به برخی سازه‌ها، درخواست می‌شود که سازه‌های موقت و نیمه کاره نیز فاصله گرفته شود.

دیگر خبرها

  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • هشدار ستاد مدیریت بحران کیش به ساکنان و مسافران
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه