Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@23:59:23 GMT

روند معقول قیمت سیب‌زمینی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۱۹۶۵

روند معقول قیمت سیب‌زمینی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، ناظران دلیل افزایش قیمت را کمبود بیان کردند که با رسیدن به فصل برداشت نرخ این قلم از صیفی‌جات متعادل‌تر شد. کشاورزان نیز نسبت به هزینه‌هایی مثل کرایه حمل و نقل اعتراض دارند چراکه معتقدند با توجه به نرخ پایین خرید در مزرعه، کاشت سیب‌زمینی به صرفه نیست و دلیل اختلاف بالای قیمت در مزرعه و میوه‌فروشی‌های شهر حضور دلالان در بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب زمینی در خردادماه امسال ۴هزار و ۲۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل نصف شده است. برداشت سیب‌زمینی استان‌های گلستان و اصفهان و عرضه آن به بازار از عوامل تعادل قیمتی این قلم مهم از سبد خانوار است.

پربیننده ترین تبلت وارد سبد خرید اول مهر مدارس شد سایه رکود در بازار میوه و سبزی/ تولید و عرضه در وضعیت سفید اگر کرونا نبود مثل بقیه بیکار بودیم تعلیق ۲۵۰۰کارت بازرگانی هر کیلوگرم مرغ چند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیب زمینی صیفی جات قیمت سیب زمینی سیب زمینی شیرین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یوسف‌خانی از پایین بودن مقطعی قیمت مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در هر کیلو به ۵۴ هزار تومان کاهش یافته در حالی که پیش‌تر ۶۰ هزار تومان در هر کیلو بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا افزود: کاهش قیمت مرغ زنده به کاهش قیمت گوشت مرغ و رسیدن آن به ۸۰ هزار تومان در هر کیلو انجامیده و این در حالیست که این قیمت‌ها به سود تولیدکننده نیست و می‌تواند در میان‌مدت به کاهش جوجه‌ریزی و افزایش قیمت مرغ در بازار بینجامد.

یوسف‌خانی ادامه داد: در حال حاضر مرغ با کیلویی ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و البته فروشندگان مجاز هستند که قیمت آن را تا ۸۵ هزار تومان در هر کیلو بالا ببرند اما از آنجا که این روزها بازار مرغ با مازاد عرضه نسبت به تقاضا روبه‌رو شده این کالا در برخی فروشگاه‌ها با اندکی پایین‌تر از این قیمت نیز فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی خاطرنشان کرد: به طور معمول در نیمه دوم فروردین هر سال رکود شدیدی برای بازار مرغ حاکم می‌شود که البته موقت است و در ادامه سال با افزایش تقاضا قیمت بالا می‌رود تا تولیدکننده هم متضرر نشود.

وی اظهار کرد: تامین خوراک مرغ به خوبی صورت می‌گیرد و همین موضوع نیز عاملی است که به تقویت عرضه و کاهش قیمت کنونی انجامیده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896874

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد