Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه ای تاکید کرد: مداحان تلاش کنند به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه‌ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه‌های استکباری برای عادی سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام جامعه روحانیت مبارز بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد: عزاداری حسینی در هر شرایطی برگزار می‌شود و تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (ص): اما الحسین… خلیفه رب العالمین وغیاث المستغیثین وکهف المستجیرین وحجه الله علی خلقهاجمعین وهو سید شباب اهل الجنه وباب نجات الامه...

پیامبر (ص) فرمود: حسین (ع) جانشین پروردگار جهانیان و یاور یاری خواهان وپناه پناه جویان و حجت خداوند بر همه بندگان وسرور جوانان بهشت ودروازه نجات امت است.

ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی غم انگیزترین و در عین حال باشکوه‌ترین لحظات تاریخ انسان است. زینت آسمان و زمین به همراه عزیزانش به خاک و خون آغشته می‌شوند تا عرشیان به فغان آیند و فرشیان به هیجان و حرکت. زمین و زمان ناله و نوحه سر می‌دهند و قلب‌ها در فشار اشک و آه قالب تهی می‌کنند.

پیام ماندگار عاشوراییان: پیروزی مظلومین تاریخ، شکست تبار ستم پیشگی و اشرافیت و جهالت پرچم بیداری و عزت است و حسینیه‌ها و تکیه‌ها، اردوی حق طلبان نسل‌ها و عصرها و کتیبه‌ها و بیرق‌ها تابلوی الهام بخش زندگی جاویدان انسان است.

ملت مسلمان و ولایتمدار ایران از دیرباز با شور و شعور حسینی زیسته است و انقلاب سرافراز و پیروز خود را تداوم راهکربلائیان می‌داند و همه سرمایه خود را از حماسه حسینی (ع) وام گرفته است.

مراسم محرم هر سال پرفروغ‌تر و گسترده‌تر برگزار و به رود پرخروش راهپیمائی اربعین تبدیل شده است.

امسال نیز علیرغم سایه سنگین ویروس کرونا یاد و نام حسین (ع) و مراسم حسینی و عزاداری‌ها هر چه پربارتر انجام می‌شود.

جامعه روحانیت مبارز با تسلیت و تعزیت فرارسیدن ایام محرم از همگان برای برپایی مراسم حسینی متناسب با شرایط جدید دعوت می‌کند و خاضعانه از همه ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انتظار دارد به نکات زیر توجه فرمایند:

مراسم عزاداری حسینی نماد اعتقاد، ارادت و اعتلای فرهنگ شیعی است لذا در هر شرایط برگزار خواهد شد. حفظ جان و سلامت لازم است و لذا تمام مقررات بهداشتی باید رعایت شود. خطبای محترم و مداحان بزرگوار تلاش نمایند تا از همه ظرفیت‌ها بخصوص روش‌های نو، نهایت استفاده را کرده و تحولی اساسی در حوزه تبلیغ و مرثیه سرایی و عزاداری بوجود آورند و به تبیین شرایط جهانی و تحولات منطقه‌ای و موقعیت ویژه داخلی و توطئه‌های استکباری برای عادی سازی رابطه با رژیم جعلی و اشغالگر قدس اهتمام کنند. مؤمنین وشیفتگان خاندان عصمت و طهارت با سیاهپوش کردن معابر، مغازه‌ها، دفاتر و منازل و برگزاری جلسات کوچک و خانگی، مدال خدمت و برگزاری عزای آل الله را کسب و قلوب و منازل مان را محفل بی ریای عزای حسینی کنیم. نذورات به شکل بسته‌های پخته یا خام میان همه عزاداران و محبین خصوصاً نیازمندان توزیع شود تا همه از سفره برکت و اطعام حسینی بهره مند شوند. نذورات فرهنگی و تبلیغی را به صورت کتاب و بسته‌های فرهنگی به جوانان عزیزمان هدیه کنیم و معرفت عاشورایی را گسترش دهیم. از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را برای فهم فلسفه عاشورا و رمز ماندگاری آن و تعمیق فرهنگ ایثار، حق طلبی، ظلم ستیزی، ولایتمداری و محبت و عشق ببریم. و هر خانه را محلی برای گفتگو یا مطالعه جمعی در این باره قرار دهیم.

امیدواریم با عنایات خاصه حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و فرزند بزرگوارش حضرت بقیه الله (عج) که قرن‌ها در غم جد بزرگوارش سوگوار و قلبش مالامال از غم و اندوه است، این محرم نقطه عطفی در عزاداری‌ها و ابراز ارادت و اخلاص نسبت به سرور و سالار شهیدان و فرزندان و یاران شهیدش باشد چنین باد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جامعه روحانیت مبارز

منبع: دانا

کلیدواژه: جامعه روحانیت مبارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

رسانه‌های لبنان از هدف قرار گرفتن یک دستگاه خودروی سواری در حمله پهپادی در عمق خاک این کشور خبر دادند که گفته می‌شود رژیم اسرائیل دست به این حمله زده‌ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  منابع خبری در لبنان امروز سه شنبه از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در اطراف شهرک عدلون بین صیدا و صور واقع در جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد پیکر یک شهید از داخل خودرویی که هدف  پهپاد رژیم صهیونیستی در مسیر عدلون قرار گرفت، خارج شد.

.

 

این منبع به هویت فردی که در این حمله به شهادت رسیده اشاره ای نکرده است.

حزب الله لبنان تاکنون به این حادثه واکنشی نشان نداده است. با این حال رسانه‌های غیررسمی رژیم اسرائیل  از احتمال عملیات ترور در لبنان خبر می‌دهند.

حزب‌الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کردمقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بقاع غربی

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی لبنان از سه نوبت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جبل ابوراشد در ارتفاعات منطقه الجبور در بقاع غربی خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که زیرساخت‌های نظامی حزب الله در منطقه «یارون» در جنوب لبنان را هدف حمله هوایی قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم