Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اردبیل در پنجاهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، پنجاهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری  با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علی وحدت دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و دیگر اعضا برگزار شد که در این جلسه مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اردبیل صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اردبیل با هدف حمایت‌های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان  استان اردبیل در تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۳۷ درصدی بخش دولتی و ۶۳ درصدی بخش خصوصی راه‌اندازی می شود.

به گزارش دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، این صندوق برنامه دارد در حوزه اعطای انواع تسهیلات مالی، عاملیت و مدیریت مالی وجوه اداره شده، خدمات توسعه بازار و مشارکت و سرمایه گذاری خطرپذیر به متقاضیان خدمات ارائه کند. استان اردبیل دارای ۹۴ واحد فناور، ۲۱۵ هسته فناور موجود در مرکز رشد، ۲۷ شرکت دانش‌بنیان، حدود ۶۰ مرکز آموزش عالی و بیش از ۶۰ هزار  نفر دانشجو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری اردبيل کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته

مهرداد عظیمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری گفت: ماموریت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های مختلف است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تدوین استاندارد‌های آموزش، شایستگی و ارزشیابی، سنجش مهارت صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهینامه مهارت و ارائه مهارت‌های فنی و نرم از طریق مراکز دولتی و آزاد اشاره کرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اعلام اینکه ۳۶ هزار مجوز برای آموزشگاه صادر شده و اکنون ۲۲ هزار آموزشگاه در حال فعالیت هستند، افزود: در دولت سیزدهم مجموع آموزش‌های دولتی و غیردولتی به ۴ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر/دوره بوده است که نسبت به دولت گذشته ۳۲ درصد رشد را شاهد بودیم؛ از این تعداد ۲.۲۸ میلیون نفر/دوره در سال ۱۴۰۲ آموزش دیده‌اند.

وی تاکید کرد: تعداد مجوز‌هایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال ۱۴۰۲ صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز بوده است. تعداد مجوز‌های صادر یا تمدید شده برای تاسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به ۴۱ هزار و ۷۹۳ مجوز رسیده که این عدد در دولت دوازدهم صرفاً ۳۵ مجوز بوده که درصد رشد آن نسبت به دوره گذشته به ۱۱۹۴ رسیده است.

عظیمی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور‌های مختلف دنیا دنبال می‌شود و ما نیز در آن فعال هستیم، مربوط به توسعه واحد‌های پذیرنده آموزش در محیط واقعی است که اکنون ما بیش از ۷۷ هزار واحد پذیرنده را در کشور داریم و در سال ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی و نسبت به دولت دوازدهم رشد ۹۲ درصدی داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در کنار مهارت آموزشی، سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای نیز مورد تاکید قرار گرفته است. در دولت سیزدهم ۴ میلیون و ۹۷ هزار نفر مورد سنجش مهارت و صلاحیت قرار گرفته‌اند که نسبت به دولت گذشته ۴۲ درصد رشد را تجربه کرده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۵۸۶ هزار گواهینامه مهارت صادر شده که در دولت سیزدهم این عدد بیش از ۳ میلیون و ۵۰ هزار گواهینامه بوده است. درآمد‌های اختصاصی سازمان فنی و حرفه‌ای نیز ۲۱۰ رصد رشد داشته است.

عظیمی اشاره کرد: برنامه‌های تحولی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سه‌ماهه چهارم سال ۱۴۰۲ به میزان ۹۹.۶۶ درصد محقق شد. این عدد در سه‌ماهه سوم ۹۸.۳۶ درصد، در سه‌ماهه دوم ۹۷ درصد و در سه ماه نخست ۵۰ درصد محقق شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای درباره تصویب اساسنامه این سازمان، گفت: این اتفاق در گذشته یک آرزو بود که سال ۱۴۰۲ محقق شد. این اتفاق تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور پس از ۵۰ سال بود که تا سال گذشته اساسنامه‌ای نداشت. با پیگیری و حضور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و اخذ موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب رسید و با ۱۸ بند مهم و کلیدی به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

معاون وزیر کار افزود: اگر بند‌های این اساسنامه دنبال شود می‌تواند به توسعه مهارت‌آموزی در کشور کمک کند. در سال ۱۴۰۲ توافقنامه‌های همکاری با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور از جمله گروه‌های خودروسازی و هلدینگ‌های پتروشیمی به منظور مهارت‌آموزی منجر به شغل و تامین نیروی کار بنگاه‌های بزرگ کشور از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

عظیمی درباره برنامه‌های پیش روی سازمان فنی و حرفه‌ای، بیان کرد: آموزش مربیان آموزشگاه‌های آزاد، ۱۸ عنوان فعالیت آموزشی به گروه‌های هدف خاص، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی در جوار کارگاهی و بین کارگاهی، رتبه‌بندی مربیان بخش دولتی، اجرای مرحله اول پیاده‌سازی پلتفرم مهارت‌آموزی، ارتقاء و به‌روزرسانی مرکز داده و زیرساخت، بهینه‌سازی و ارتقای سطح بلوغ امنیت اطلاعات از جمله اهدافی است که این سازمان در سال جاری دنبال خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • صدور بیش از ۱۷ هزار مجوز برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • افتتاح ۲ شهرداری جدید در شهرستان تبریز
  • رئیسی: شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم تاسیس شود
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • مرتضی نائیجی در گفت و گو با قدس: شفافیت شرکت‌های دولتی به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی در دست دولت، به پایان رسید
  • فرصت یک ماهه تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی
  • آغاز ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی