Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:31:14 GMT

آخرین وضعیت وقف ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۵۹۳۹

آخرین وضعیت وقف ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت که منتظر تفاهم سازمان جنگل‌ها و اداره اوقاف است تا اسناد صادر شده برای جنگل‌های هیرکانی اصلاح شود.

ذبیح‌الله خدائیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت وقف ۵۶۰۰ هکتار از اراضی جنگل‌های هیرکانی گفت: جلسه‌ای در دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان‌ جنگل‌ها، وزارت جهاد کشاورزی و اداره اوقاف تشکیل شد و بنا بر این شد که سازمان جنگل‌ها و اداره اوقاف این موضوع را بررسی کنند و به تفاهم برسند و ما براساس تفاهمی که صورت می‌گیرد نسبت به اصلاح اسناد صادره اقدام کنیم و این ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حدود ۱ ماه پیش خبری منتشر شد که ۵۶۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی که سال گذشته به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسید، در اختیار یک فرد در آمده است و تحت عنوان موقوفه در اختیار متولی است و مالک این عرصه چندین بار قصد قطع درختان را کرده و از سازمان جنگل‌ها مجوز خواسته است.

لینک کوتاه: asriran.com/0037HN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنگل های هیرکانی جنگل های هیرکانی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اسناد مالکیت ۳۸۶ هزار هکتار تالاب در خوزستان اهدا شد