Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:21:16 GMT

افتتاح ۳۶ پروژه در هفته دولت در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۵۹۵۶

ایسنا/همدان مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از افتتاح بیش از ۳۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۵۴۷ میلیارد تومان به اتمام رسیده است که در هفته دولت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن ظفری سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۲۶ پروژه بهسازی و ساماندهی کالبد روستا تحت عنوان زیرسازی، تعریض و تخریب، جدول‌گذاری و اجرای عملیات آسفالت با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۱۰ پروژه دیگر تحت عنوان بازسازی و بهسازی مسکن روستایی در یکسال گذشته با همدلی و تلاش دسته جمعی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی با هزینه کرد افزون بر ۱۵۳۰ میلیارد تومان در قالب ۱۰ پروژه عمرانی و اجرایی در سطح استان به مساحت ۸۳۰ هزار مترمربع مبتنی بر تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض دولت، کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ و آورده متقاضی ساخته شده و مردم از این واحدها با نظارت نظام فنی روستایی و رعایت مجموعه مقررات ملی ساختمان استفاده خواهند کرد.

ظفری از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه اقدام ملی مسکن خبر داد و یادآور شد: کلنگ‌زنی دو پروژه ۵۲۰ واحد تحت عنوان اقدام ملی با اعتباری بیش از ۲۱۹ میلیارد ۸۰۰میلیون تومان در هفته دولت در همدان انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: پروژه ۲۰۰ واحدی در شهر جورقان در زمینی به مساحت ۶۴۰۰ مترمربع در ۱۰ بلوک احداث خواهد شد که مساحت این پروژه ۲۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با پیش‌بینی هزینه کرد اعتباری افزون بر ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پروژه دوم ۳۲۰ واحدی شهر نهاوند در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع به تعداد ۱۳ بلوک در هفت طبقه با اعتباری افزون بر ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

ظفری با بیان اینکه در استان همدان ۴۴۶۶ متقاضی مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت: تاکنون ۳۰۴۳ متقاضی واجد شرایط شناسایی شدند و ۱۴۸ متقاضی اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعلاً در دو شهر جورقان و نهاوند طرح اقدام ملی مسکن اجرایی می‌شود، افزود: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن ملی در شش شهر نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار، جورقان و کبودراهنگ را برعهده گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: در حال حاضر در شهر اسدآباد ۸۵۷ متقاضی حائز شرایط شناسایی شده که فقط سه متقاضی آورده خود را واریز کرده‌ و در شهر بهار از ۲۳۸ متقاضی حائز شرایط ۹ متقاضی اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهر کبودراهنگ ۱۶۹ متقاضی واجد شرایط احصاء شده است که هیچ یک اقدام به واریز آورده خود نکرده‌اند، افزود: در شهر تویسرکان ۷۲۶ متقاضی واجد شرایط مسکن ملی شناسایی شده که از این تعداد یک نفر آورده خود را واریز کرده است.

ظفری افزود: در شهر نهاوند و جورقان به ترتیب ۱۰۰۱و ۵۲ متقاضی واجد شراط شناسایی شده است که در نهاوند ۱۳۵نفر اقدام به واریز آورده خود کرده‌اند اما در جورقان متقاضیان آورده خود را ارائه نداده‌اند.

وی درباره ویژگی مشمولان مسکن ملی، خاطرنشان کرد: متقاضیان مسکن ملی باید سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند، فرد متقاضی باید سرپرست خانوار باشد و فرم جیم این افراد براساس استعلام ها قرمز نباشد همچنین سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات دولتی نداشته باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که اگر متقاضیان نتوانند در زمان مقرر آورده خود را واریز کنند، چه فرآیندی برای آنها انجام می‌شود؟ بیان کرد: اگر کسی در فرآیند ساخت نسبت به تأمین آورده خود تعلل کند در سامانه حذف خواهد شد و نفر بعدی به عنوان ذخیره جایگزین ایشان تعریف می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بنیاد مسکن هفته دولت افتتاح طرح مسکن ملی هفته دولت آورده خود متقاضی واجد استان همدان بنیاد مسکن خواهد شد مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان

معاون سوادآموزی استان همدان گفت: پاداش سوادآموزان قبول شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ به حساب افراد واجد شرایط و مشمول واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، منوچهر توسلی‌کیا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت وزیران در سال ۱۳۹۳ تصویب کردند که سازمان سوادآموزی موظف به پرداخت پاداش معادل ۲۰ درصد از سرانه هزینه تمام شده از محل اعتبارات مصوب به سوادآموزان قبول شده در دوره سوادآموزی است.

وی افزود: اجرای این مصوبه از تاریخ ابلاغ برای یک سال اجرا شده بود، اما به‌رغم تعهدات ایجاد شده و به علت تأمین نشدن اعتبار و کسری تخصیص، اجرای مصوبه از سال ۱۳۹۴ به مدت ۸ سال مسکوت مانده بود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان اجرای این مصوبه را برای سوادآموزان قبول شده گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ایرانی دانست و ادامه داد: به‌رغم مسکوت ماندن و توقف اجرای این مصوبه به مدت هشت سال، با پیگیری‌های متعدد به عمل آمده از طرف سازمان سوادآموزی در سال ۱۴۰۱ در فاز نخست، پرداخت قبول‌شدگان سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اقدام شد.

توسلی‌کیا در مورد واریز فاز دوم پرداخت مطالبات تشویقی سوادآموزان، تصریح کرد: برای واریز این مبالغ نیاز به شماره شِبای سوادآموزان و شماره همراهشان بود که با پیگیری‌های مسئولان سازمان این مسیر هموار شد و با پیگیری‌های مکرر انجام شده نیز فاز دوم پرداخت مطالبات برجای‌مانده از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ کلید خورد.

وی اضافه کرد: در نهایت، پاداش سوادآموزان قبول شده سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به‌حساب افراد واجد شرایط واریز شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: تعدادی از افراد به دلیل نداشتن شماره شِبا یا مسدود بودن شماره‌حساب‌هایشان مبلغ به حسابشان واریز نشد که لازم است این سوادآموزان که مربوط به دوره تحصیلی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ هستند و پاداش قبولی خود را دریافت نکرده‌اند برای پیگیری و انجام اقدامات بعدی کد ملی خود را به سرشماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ پیامک کنند.

توسلی‌کیا ادامه داد: افرادی که به هر دلیل شماره شِبا نداشتند، می‌توانند به معاونت سوادآموزی استان مراجعه کنند تا بررسی مدارک انجام و درخواست تشویق برای آن‌ها نیز فراهم شود.

وی در خصوص مطالبات سال‌های قبل گفت: باقیمانده مطالبات سال‌های قبل در صورت تأمین اعتبار از سال جاری به تدریج پرداخت خواهد شد.

کد خبر 746805

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان