Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:50:47 GMT

دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال: روزهای سختی پیش‌روی فوتسال ایران است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۳۲۹

دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال: روزهای سختی پیش‌روی فوتسال ایران است

‍‍‍‍‍‍

دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال زیر ۲۳ سال کشور می‌گوید: در حال حاضر فوتسال در آسیا از دو قطبی ایران و ژاپن خارج شده و کشورهایی همچون ویتنام، تایلند و اندونزی سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال داشته و همین موضوع کار ما را برای کسب قهرمانی، سخت‌تر کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فوتسال به بازی فوتبال درون سالن، گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محل‌های سرپوشیده یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می‌گیرد. فوتسال (FUTSAL)، واژه بین‌المللی برای این رشته ورزشی است. این واژه برگرفته از لغات اسپانیایی FUTbol به معنای فوتبال و SALA - به معنی درونی یا درون سالن  است از بهترین‌های تاریخ فوتسال می‌توان به مانوئل توبیاس، فالکائو، ریکاردینیو، پاکو سدانو، وحید شمسایی، میگل سایاگو و… اشاره کرد.

فوتسال در استان کردستان هم در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و وجود سالن‌ها در محلات باعث شده علاقه‌مندان بیشتری جذب این رشته جذاب شوند، استان کردستان در دهه اخیر بازیکنان مطرحی در تیم‌های ملی داشته اما نبود تیم در لیگ برتر، دلیلی بر عدم حضور این بازیکنان در تیم بزرگسالان کشور است.

متین محمدی، ورزشکار سنندجی که با کسب جایگاه نخست قهرمانی آسیا تاکنون پرافتخارترین فوتسالیست در استان کردستان به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم وضعیت فوتسال کردستان را خوب توصیف می‌کند و معتقد است با حمایت مسئولان و ارگان‌های دولتی و خصوصی از این رشته، می‌توان آینده روشنی برای فوتسال استان متصور شد.

کاپیتان تیم ملی امید، همچنین عنوان دوم مسابقات فوتسال قهرمانی دانش‌آموزان جهان در "پورک کرواسی" را در کارنامه ورزشی خود دارد.

محمدی که به یکی از بازیکنان بی‌حاشیه و خوش‌اخلاق فوتسال شهرت دارد در حال حاضر به صورت اختصاصی تمرین‌های خود را دنبال کرده و امیدوار است با درخشش در تیم شهروند ساری، جزو دروازه‌بان‌های برتر آسیا و حتی جهان باشد.

متین محمدی کاپیتان تیم‌ملی امید درباره کسب مقام سومی آسیا می‌گوید: فوتسال ایران همیشه جزو کشورهای برتر جهان به شمار می‌رود و در سال 2017 که برای نخستین بار مسابقات زیر 20 سال به میزبانی تایلند برگزار شد، توانستم همراه با تیم ملی مقام قهرمانی را کسب کرده و همین عملکرد درخشان، توقع را از تیم بالا برد.

سرمربی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان: بازیکنان مس از موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده کردند/ بازی سخت و حساس‌تری در فینال برگشت پیش‌رو داریمپلی‌آف فوتسال فولاد سیرجان ایرانیان با فودکای تهران به روایت تصویر

وی افزود: در دوره بعد که مسابقات زیر 20 سال به میزبانی کشورمان و در شهر تبریز برگزار شد، همه کارشناسان و علاقه‌مندان تیم ایران را قهرمان این بازی‌ها می‌دانستند و همین مسئله کار را سخت کرده بود اما متأسفانه اشتباه داوری و غفلت از تیم ژاپن در نیمه نهایی باعث شد مقام سوم را بدست بیاوریم، هرچند کسب مقام سومی آسیا نتیجه بدی نبود اما هواداران از تیم فوتسال ایران به‌عنوان قدرت اول آسیا فقط قهرمانی می‌خواهند.

دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال زیر 23 سال کشور عنوان کرد: در حال حاضر فوتسال در آسیا از دو قطبی ایران و ژاپن خارج شده و کشورهایی همچون ویتنام، تایلند، اندونزی و ... سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال داشته و جزو قدرت‌های آسیا به شمار می‌روند و همین موضوع کار ما را سخت‌تر کرده و باید بیشتر تلاش کنیم، همچنین این کشورها از نظر سخت‌افزاری امکانات فوق‌العاده‌ای داشته که اصلاً با امکانات ما قابل قیاس نیست.

وی درباره آینده خود برای حضور در فصل آینده لیگ برتر فوتسال گفت: قراردادی که با تیم شهروند ساری داشته به مدت سه سال است که خوشبختانه دو سال موفقی در این تیم تجربه کرده و فصل آینده هم با قدیمی‌ترین تیم فوتسال کشور هستم.

ورزشکار سنندجی بستن بازوبند کاپیتانی را حس غیرقابل وصف می‌داند و اظهار کرد: بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی زیر 20 سال حس فوق‌العاده‌ای برایم داشت، گرچه مسئولیت سنگینی به من محول شده بود اما خوشحالم که لطف خدا و کادرفنی شامل حال بنده و این افتخار نصیبم شد.

فوتسال کردستان از نبود اسپانسر رنج می‌برد

وی وضعیت فوتسال کردستان را خوب می‌داند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان از لحاظ نیرو انسانی در بخش مربیان و بازیکنان مشکلی نداریم و فوتسال استان پیشرفت خاصی داشته و بازیکنان بزرگی در تیم‌های لیگ برتری و تیم‌ملی همچون بهداد شیخ احمدی، شادمان کریمی، سینا صمدی و مربیان با دانشی که در سطح کشور از جمله رضا رحمانی، اسعد امجدی، زانکو تکاب و شاهو کریمی باعث شده، فوتسال استان در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، و تیم‌های لیگ برتری روی بازیکنان کردستانی سرمایه‌گذاری کرده و نگاه ویژه‌ای به فوتسال استان دارند.

محمدی تصریح کرد: مشکل اساسی فوتسال در استان نبود تیم در بالاترین سطح فوتسال کشور است که کمتر بازیکنان و مربیان در چشم هستند، هرچند در سال‌های گذشته باشگاه‌های از سنندج و سقز در لیگ دسته دوم حضور داشته اما باید قبول کنیم که فوتسال استان از نبود اسپانسر رنج می‌برد و باید مسئولان استانی به فکر جذب اسپانسر برای این رشته ورزشی باشند، تا شاهد تیم‌های کردستانی در لیگ برتر فوتسال باشیم.

وی افزود: استعدادهای خوبی در سطح استان داشته و از لحاظ بازیکن، خیلی از استان‌های دیگر جلوتر هستیم و در سال‌های اخیر هم این موضوع را ثابت کرده که فوتسال کردستان می‌تواند قطب فوتسال کشور شود، اما نبود تیمی از کردستان در لیگ برتر باعث شده بسیاری از استعدادهای این دیار، زود افول یا اصلاً شناسایی نشوند.

دروازه‌بان باشگاه شهروند ساری عنوان کرد: قطعاً آرزو و هدف هر بازیکنی حضور در تیم‌های برتر جهان است و امیدوارم با تلاش و کمک خدا به این هدف دست پیدا کرده و برای استان افتخارآفرینی کنم و با عملکرد خوبی که در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی از خود به نمایش می‌گذارم، به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شوم؛ افتخاری که قبلاً نصیب «مصطفی نظری» از کشورمان شده است.

وی اذعان کرد: هرچند بازیکنان خوبی در تیم‌های ملی پایه داشته اما تا به حال هیچ بازیکنی از استان در تیم ملی فوتسال بزرگسالان حضور نداشته و شخصاً با تمام وجود تمریناتم را داده تا بلکه این افتخار بزرگ را بدست بیاورم.

دروازه‌بان تیم‌ملی فوتسال زیر 23 سال کشور درباره مشکلات ورزشکاران در دوران کرونا نیز می‌گوید: در این شرایط که همه ورزش جهان تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته، مسابقات فوتسال هم چند ماهی تعطیل شده و به اجبار در خانه، پارک یا فضای باز تمرین کرده و با تمام وجود برای فصل آینده آماده می‌شوم، برای فصل جدید برنامه و انگیزه خاصی دارم که بهترین عملکرد را داشته باشم تا نظر مثبت مربیان تیم ملی را برای حضور در اردو تیم ملی جلب کنم.

انتهای پیام/482/ ت

R7848/P/S6,66/CT2 بیشتر بخوانید... کرمان| پروژه صعود تیم فوتسال فولاد ناکام ماند؛ هادی‌زاده و جوانانش پشت درهای بسته لیگ برتر فودکای تهران به لیگ برتر فوتسال صعود کرد صانعی: برای جام جهانی فوتسال باید به فکر بازی‌های تدارکاتی بهتری باشیم/ امسال یک ششم اردوهای ما برگزار شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرمان| پروژه صعود تیم فوتسال فولاد ناکام ماند؛ هادی‌زاده و جوانانش پشت درهای بسته لیگ برتر فودکای تهران به لیگ برتر فوتسال صعود کرد صانعی: برای جام جهانی فوتسال باید به فکر بازی‌های تدارکاتی بهتری باشیم/ امسال یک ششم اردوهای ما برگزار شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ روایت نوبخت از تحریم دشمنان علیه ایران/ اجازه فروش نفت را به ما نداده‌اند/ تأخیری در پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها نداشته‌ایم ۲ سردار فدوی: دشمنی‌های شیاطین و مستکبرین عالم علیه ایران ‌علنی‌تر شده است/ در موضع قدرت و پیروزی هستیم‌ ۳ غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم ۴ آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: نباید عزاداری‌های محرم تعطیل شود/ برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شوند ۵ گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد ۶ گزارش|پروژ‌های آبخیزداری لنگ تامین اعتبار قطره‌‌چکانی/ شهر زنجان به وسیله سد گاوازنگ تهدید می‌شود ۷ قیمت انواع میوه، مواد پروتئینی و حبوبات در بازار همدان؛ سه‌شنبه ۲۸ مردادماه + جدول ۸ گلایه رئیس بسیج مداحان استان زنجان از کم‌توجهی به ماه محرم/ چرا فضای شهر سیاه‌پوش نشده است? مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| تمدید وعده‌ها برای بهره‌برداری از یک پروژه ملی / بالاخره سوت قطار چه زمانی در اردبیل شنیده می‌شود؟ پیگیری رسانه‌ای تسنیم نتیجه داد/ قرارگاه خاتم‌الانبیا با واگذاری ۵ طرح شهری در استان مرکزی خدمت‌رسانی می‌کند غلبه ‌تفکر جهادی و ‌دانش متخصصان ایرانی بر کرونا / دانشجویان کرمانشاهی ماسک‌هایی با بازدهی ۹۹ درصد تولید کردند + فیلم گزارش| نقدی بر سفر معاون رئیس جمهور به زنجان / وعده‌های توخالی نوبخت برای مردم انقلابی و ولایی زنجان مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: مجالس کشورهای اسلامی مانع طرح سازش امارات و رژیم صهیونیستی شوند سفیر روسیه: تلاش آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه غیرقانونی است "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند تحولات سیاسی لبنان/ نبیه بری، سعد حریری را برای نخست‌وزیری آینده معرفی کرد ۵دلیل نادران برای مخالفت با طرح جدید فروش نفت/دولت بعدی ۳سال باید بدهی دولتِ روحانی را بپردازد/طرح عایدی برای مردم ندارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دروازه بان تیم ملی فوتسال لیگ برتر فوتسال فوتسال کردستان فوتسال استان حال حاضر تیم فوتسال برگزار شد سال کشور باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟

آفتاب‌‌نیوز :

بارش باران امروز هم در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان و خراسان جنوبی را در بر گرفت و در یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری نیز شاهد بارش بودیم.

بیشترین بارش در زرآباد سیستان و بلوچستان با ۲۷۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

جاری شدن سیلاب و بارندگی‌های دو روز اخیر، ده‌ها محور شریانی و غیرشریانی و همچنین جاده‌های روستایی در جنوب کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان را مسدود کرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • بازی سختی را پشت سر گذاشتیم/ حریف از اشتباه ما استفاده کرد
  • استقلال صدر را به سختی پس گرفت
  • تاکتیک تیم ملی برمبنای شوت بود/ به لحاظ تیمی خوب نبودیم
  • شروع خوب ایران با غلبه‌بر افغانستان / شگفتی‌سازی قرقیزستان با پیروزی مقابل ژاپن
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • قصد جمهوری اسلامی در عملیات «وعده صادق» پیام قدرت بازدارندگی بود
  • اوزونیدیس: در تیم من، قرار گرفتن بین 11 نفر اصلی کار بسیار سختی است / فیلم
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • دوناروما: روزهای سختی را پشت سر گذاشتم؛ از بازی برای پاری سن ژرمن خوشحالم
  • مورد عجیب پنجشنبه‌ها