Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:02:57 GMT

سی ان ان: فروش ۶۶ فروند جنگنده اف-۱۶ آمریکا به تایوان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۶۳۵۶

سی ان ان: فروش ۶۶ فروند جنگنده اف-۱۶ آمریکا به تایوان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سی ان ان درادامه گزارش اعلام کرد: قرارداد فروش این تعداد از جنگنده اف-۱۶ به تایوان روز جمعه گذشته نهایی شد، جزیره ای که پکن آن را جزو جدایی ناپذیر قلمرو خود می داند.

سفارش ساخت ۹۰ فروند جنگنده اف-۱۶ به شرکت لاکهید مارتین

این شبکه خبری آمریکایی افزود: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا سفارش ساخت ۹۰ فروند جنگنده اف-۱۶ را به شرکت لاکهید مارتین بعنوان بخشی از فروش تجهیزات نظامی خارجی داده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان می نویسد: دراین اعلامیه نامی از خریداران این سفارش آورده نشده است اما برخی منابع وزارت خارجه آمریکا به این شبکه خبری تایید کردند که درخواست خرید تایوان که سال گذشته از سوی دولت دونالد ترامپ مورد تصویب قرار گرفت بخشی از  این سفارش پنتاگون است.

۲۴ فروند اف-۱۶ به مراکش داده می شود

این رسانه تصویری آمریکایی افزود، ۲۴ فروند از ۹۰ فروند سفارش پنتاگون برای ساخت جنگنده اف-۱۶ نیز قرار است به مراکش فروخته شود. 

سی ان ان در ادامه گزارش داد: سری جدید اف-۱۶ ها به روزترین مدل از این جنگنده است، جنگنده ای که نخستین پرواز خود را در اواخر دهه هفتاد میلادی انجام داده بود.

 ۱۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ مستقر در تایوان

سی ان ان نوشت: جنگنده های جدید قرار است به  ۱۴۰ فروند ناوگان جنگنده اف-۱۶ که هم اکنون در تایوان مستقر است، ملحق شوند.

تقابل با چین

بنابراین گزارش «الیوت انجل» و «مایکل مک کوآل» (Michael McCaul) دو نماینده جمهوریخواه از ایالت های نیویورک و تگزاس در ماه اوت سال گذشته در یک بیانیه مشترک درباره عقد این قرار داد اعلام کرده بودند: فروش جنگنده های اف-۱۶ به تایوان، پیام قوی به چین در باره تعهد آمریکا بر امنیت و دموکراسی در منطقه اقیانوس هند است.

واکنش پکن

سی ان ان دربخش دیگری از این گزارش می نویسد: «گلوبال تایمز» نشریه متعلق به دولت چین در انتقاد از این اقدام آمریکا نوشت: زمانی که این قرارداد سال گذشته از سوی دولت ترامپ تصویب شد، در این «برهه بخصوص زمانی» اقدام تحریک کننده دیگری از سوی آمریکا قلمداد می شود که گام به سوی خط قرمز پکن است و می تواند خطر تقابل را افزایش دهد.

سی ان ان می نویسد: خط قرمز پکن هرگونه اقدام و تلاش برای استقلال تایوان از  چین است.

به گزارش ایرنا از دفتر پکن، چین در واکنش به سفر روز چهارشنبه گذشته (۲۲ امرداد ماه) «آلکس آزار» وزیر بهداشت و منابع انسانی آمریکا به تایوان؛ هشدار داد کسی که با آتش بازی کند می سوزد.

«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پکن در جمع خبرنگاران افزود: پکن مخالف روابط رسمی آمریکا با تایوان به بهانه های مختلف است.

او گفت: مساله تایوان از مهم ترین مسائل است و بیشترین سطح حساسیت را در روابط میان چین و آمریکا دارد آمریکا باید هر نوع ارتباط و تبادل رسمی با تایوان را متوقف کند.

جائو تصریح کرد: اصل «چین واحد» پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است و چین از این کشور می خواهد به این اصل پایبند باشد.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها چین ایالات متحده آمریکا تایوان پنتاگون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا تایوان پنتاگون چین ایالات متحده آمریکا تایوان پنتاگون فروند جنگنده اف ۱۶ سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی +فیلم

منابع خبری لبنان از شلیک ۳۰ فروند موشک از جنوب این کشور به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، شامگاه دوشنبه، ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد از میان این ۳۰ موشک، ۲۰ فروند به سمت شهر اشغالی «صفد» (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است و حدود ۱۵ فروند به این شهر اشغالی اصابت کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد در پی اصابت این موشک‌ها، صدای آژیر هشدار در مناطق الجلیل علیا و الجلیل غربی شنیده شده است.

به گزارش این شبکه صهیونیستی، حدود ۳۰ موشک به منطقه الجلیل علیه اصابت کرده است.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به اسرائیل
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی +فیلم