Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: رسانه‌ها محل رجوع آحاد جامعه هستند و توانایی چشمگیری در تقویت مشارکت اجتماعی دارند و انتظار می‌رود نقش بیشتری در این راستا ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، گلاویژ فتاحی عصر دوشنبه در نشست پنجره اجتماعی مشارکت اجتماعی اظهار داشت: همه افراد در جامعه علاقه‌مند به مشارکت اجتماعی نیستند بنابراین در مباحث اجتماعی اگر افرادی دغدغه‌مند نداشته باشیم نمی‌توانیم شاهد رشد مشارکت در این بخش باشیم

وی افزود:‌ وقتی از مشارکت صحبت می‌شود توسعه محلی و استفاده از ظرفیت جوانان مدنظر است و این جدا از تصمیم‌گیری‌های کلان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاحی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه جوان ظرفیتی برای استفاده سازمان‌های مردم نهاد در راستای مشارکت اجتماعی است، یادآور شد:‌ به پنجره جمعیتی مشارکت اجتماعی باید با نگاه ویژه‌ای پرداخت چرا که می‌تواند نفش مهمی در توسعه کشور داشته باشد.

«پنجره جمعیتی به شرایط و موقعیتی در یک کشور گفته می‌شود که شاهد رشد بالای جمعیتی است و با جمعیت جوانی روبرو است»

پژوهشگر حوزه جمعیت شناسی هم در این نشست گفت:‌ مهمترین سرمایه هر کشور جمعیت است و در میان این جمعیت مهمترین بخش آن جوانان هستند.

خالد حدودی با بیان اینکه هیچ برنامه ریزی در کشور بدون در نظر گرفتن جمعیت، ترکیب و کیفیت آن امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: جمعیت ایران تغییرات سریع کم سابقه‌ای داشته و در آینده (حدودر سال‌های ۱۴۳۰) رشد آن در کشور منفی می‌شود.

وی یادآور شد: از سال ۸۵ وارد پنجره جمعیتی شده‌ایم که طول این دوره در هر کشوری ۴۰ سال خواهد بود بنابراین زمان زیادی برای بهره‌مندی از این جمعیت وجود ندارد و تنها فرصتی ۲۵ ساله داریم.

حدودی تاکید کرد: اگر برای جمعیت جوان برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم با پیشرفت روبرو می‌شویم در غیر این صورت این جمعیت می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد.

تحقق اهداف سازمان های مردم نهاد در خانه جوانان

رییس گروه مشارکت‌های اجتماعی جوانان هم در این نشست گفت: خانه جوان محلی است که جوانان بویژه در قالب سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند برای تحقق اهداف خود فعالیت کنند.

میلاد فیضی افزود: باشگاه پیشگامان، باشگاه مدیران و باشگاه سمن‌های جوان در خانه جوانان فعالیت می‌کنند و از ظرفیت خانه برای برگزاری جلسات سمن‌ها، کارگاه‌های آموزشی، اوقات فراغت و تبادل تجربیات نیز بهره می‌گیرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان مشارکت اجتماعی خانه جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر

آیت الله آل هاشم در ویدیو کنفرانس کنترل و هماهنگی عملیات طرح نوروزی جمعیت هلال احمر، با اشاره به اهداف مهم این جمعیت گفت: کنفرانس بین‌المللی حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین و غزه که در چند هفته اخیر با دعوت از ۴۴ کشور برگزار شد، از کار‌های ارزشمند جمعیت هلال احمر در راستای تقویت امداد رسانی و ارسال کمک‌های مردمی به مردم مظلوم فلسطین دانست.

وی همچنین از دکتر منجم، بعنوان مدیری پا در رکاب نام برده و تصریح کرد: مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و همکاران وی بصورت شبانه روزی در خدمت رسانی به مردم باغیرت و پرتلاش آماده به کار هستند.

وی در ادامه با اشاره به توسعه مشارکت اجتماعی جوانان در جمعیت هلال احمر، این اقدام را تحسین کرد و گفت: پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر که با همت جوانان برقرار شده در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهر تبریز و سایر شهر‌ها مستقر شده اند.

امام جمعه تبریز همچنین افزود: جمعیت هلال‌احمر در اقدامی ارزشمند، در لحظه افطار با افطاری ساده از مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند.

حائز بالاترین درصد رای در مجلس خبرگان رهبری و منتخب مردم استان، در پایان سخنان خود، از خدمات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این جمعیت در سال جدید نیز با عزمی راسخ در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی»
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • بهره مندی بیش از ۸۱ هزار مسافر از خدمات پست‌های نوروزی هلال احمر کرمان 
  • رسانه و تبلیغات کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳