Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی دادگستری استان آذربایجان غربی از آزادی ۹۱ زندانی جرایم غیرعمد در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این زندانیان با مساعدت بنیاد مستضعفان و پیگیری‌های رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و مدیر کل زندان‌های این استان آزاد شده‌اند. تاریخ انتشار: 13:46 - 28 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۰۱۰

خبرگزاری میزان - «پاشایی» معاون قضایی دادگستری استان آذربایجان غربی در دومین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان آذربایجان غربی گفت: سیاست‌های کلی قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از زمان حضور آیت الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه شتاب بیشتری گرفته و اهتمام ویژه‌ای نسبت به این امر در کل کشور برقرار است و استان آذربایجان غربی هم مستثنی نیست و کار‌های بسیاری خوبی در این زمینه در سطح استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی افزود: مجازات‌های جایگزین حبس و سایر تاسیسات حقوقی قانون مجازات اسلامی در دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی به خوبی جا افتاده و اکنون شاهد استفاده مطلوب از این تاسیسات هستیم خصوصاً در امر استفاده از پابند و دستبند الکترونیک و نیز استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، محاکم استان خوب عمل کرده اند، اما کافی نیست و باید از تمام ظرفیت استفاده شود.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: در جرایم غیرعمد هم در روز‌های اخیر حدود ۹۱ نفر از این زندانیان با مساعدت بنیاد مستضعفان و پیگیری‌های رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی و مدیر کل زندان‌های این استان آزاد شده‌اند.

همچنین «بروجنی» مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی در این جلسه گفت: در خصوص مرخصی زندانیان هم در دوره اول پیک کرونا و هم در دوره دوم، استان آذربایجان غربی عملکرد بسیار خوبی داشته و حدود ۴۵ درصد از زندانیان این استان به مرخصی اعزام شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: عملکرد ما در زندان‌ها و ارائه الگوی انسانی از زندانبانی، فرصت هرگونه سوء استفاده را از دشمنان می‌گیرد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزادی زندانیان دادگستری استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی زندان شوشتر؛ با تلاش و پیگیری حجت الاسلام محمد شوشتری نسب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر و برگزاری جلسه با یکی از خیرین این شهرستان، زمینه پرداخت بدهی و آزادی ۴  زندانی که باوجود اتمام جنبه عمومی جرم، به دلیل پرداخت نشدن جریمه و ردمال در زندان بودند، فراهم شد.

این خیر نیکوکار با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال، زمینه آزادی و بازگشت این افراد به جامعه و کانون خانواده را فراهم کرد.

حجت الاسلام شوشتری نسب همچنین از همکاری علیرضا خسروی، رئیس و کارکنان ندامتگاه شوشتر و  انجمن حمایت از زندانیان که با برگزاری جلسه‌های صلح و سازش در قالب شورای حل اختلاف، زمینه شناسایی و آزادی این زندانیان را فراهم کردند، تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • ۷۰ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیران
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر